Volební slogany – bezobsažné, útočné, vulgární

Bez nápadu, obsahově prázdné a málo uvěřitelné. Často slibují, obviňují, nebo dokonce haní. Tak hodnotili volební slogany, které se za poslední týdny ucházely o přízeň voličů, odborníci z oblasti propagace, marketingu a médií. 

Volební billboardy jsou v obecném povědomí zafixovány jako jedna z forem politické reklamy a jako takové plní především informační, přesvědčovací a připomínací funkci. Mají poutat pozornost, budit emoce a strany takzvaně „prodávat“.

Mohou (kladně či záporně) ovlivnit konečné rozhodování voličů a proto by zadavatelé a tvůrci neměli jejich obsahovou a vizuální stránku podcenit - přinejmenším stojí desítky miliónů.

Na letošní volební slogany lidé reagovali různě - všímali si jich, smáli se, parodovali je, nadávali, nebo je ignorovali. Ale ať už je přijímali jakkoliv, jedno je nesporné - billboardy odrážely politickou realitu. Mnohé z nich - podobně jako česká politická scéna - postrádaly myšlenky, nevzbuzovaly důvěru a nedodržovaly etický kodex, podle něhož jakákoliv reklama (tedy i politická):

  • musí být slušná, čestná a pravdivá (Kapitola I 3.2),
  • musí respektovat zásady čestného soutěžení konkurentů (Kapitola I 3.3),
  • nesmí útočit na jiné inzerenty nebo reklamy a snažit se je přímo nebo nepřímo diskreditovat (Kapitola III 3.1),
  • nesmí snižovat hodnotu produktů jiných inzerentů ani přímo, ani náznakem (Kapitola III 3.2),
  • nesmí zobrazovat žádné žijící osoby a ani na ně odkazovat, pokud s tím tyto osoby předem výslovně nesouhlasí (Kapitola III 6.1).

 

Nešlo by to i bez osočování a invektiv?

  

 

 


 

 

 

 

 

 

                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mohou voliči stranám ještě věřit?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Některé slogany (a rýmy) sice neurážely, ale zase si autoři s nimi hlavu moc nelámali.

 

 

 

 

 Ani negativní kampaň nezůstala v útocích pozadu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A ještě krátký pohled do nedávné historie. 

 

 

 

 

 

***

Předvolební kampaň vrcholí a mnoho voličů váhá, nebo se rozhoduje na poslední chvíli. Těžko říct, jestli jim billboardy a slogany v obtížném rozhodování pomohly. 

Snad aspoň voliče neodradily natolik, aby nezamířili k urnám.

  

Autor: Helena Kubíčková | pátek 25.10.2013 9:00 | karma článku: 27,34 | přečteno: 3124x
  • Další články autora

Helena Kubíčková

Hřbitovní byznys

3.11.2015 v 13:46 | Karma: 24,87

Helena Kubíčková

Když psi mluví

22.8.2015 v 23:50 | Karma: 19,05

Helena Kubíčková

Slib

21.8.2015 v 10:16 | Karma: 20,77