- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Volební billboardy jsou v obecném povědomí zafixovány jako jedna z forem politické reklamy a jako takové plní především informační, přesvědčovací a připomínací funkci. Mají poutat pozornost, budit emoce a strany takzvaně „prodávat“.
Mohou (kladně či záporně) ovlivnit konečné rozhodování voličů a proto by zadavatelé a tvůrci neměli jejich obsahovou a vizuální stránku podcenit - přinejmenším stojí desítky miliónů.
Na letošní volební slogany lidé reagovali různě - všímali si jich, smáli se, parodovali je, nadávali, nebo je ignorovali. Ale ať už je přijímali jakkoliv, jedno je nesporné - billboardy odrážely politickou realitu. Mnohé z nich - podobně jako česká politická scéna - postrádaly myšlenky, nevzbuzovaly důvěru a nedodržovaly etický kodex, podle něhož jakákoliv reklama (tedy i politická):
Nešlo by to i bez osočování a invektiv?
Mohou voliči stranám ještě věřit?
Některé slogany (a rýmy) sice neurážely, ale zase si autoři s nimi hlavu moc nelámali.
Ani negativní kampaň nezůstala v útocích pozadu.
A ještě krátký pohled do nedávné historie.
***
Předvolební kampaň vrcholí a mnoho voličů váhá, nebo se rozhoduje na poslední chvíli. Těžko říct, jestli jim billboardy a slogany v obtížném rozhodování pomohly.
Snad aspoň voliče neodradily natolik, aby nezamířili k urnám.
Další články autora |
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...