- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Copak nestačí, že televizní reklamy jsou nekonečně dlouhé, ruší při sledování programů a někdy se ani nedá poznat, co propagují? Ještě na nás vyřvávají protivné a vlezlé slogany?
A už jako bych slyšela námitku: Komu reklama vadí, ať se na ni nedívá...! Ale to dost dobře nejde! Jednak se reklamě uprostřed vysílání nedá vyhnout a taky si nelze donekonečna nevšímat toho, co se nám nelíbí! Pak se nikdy nic nezlepší a nezmění!
Není pochyb, že televizní reklama - hlavně ta špatná, vadí mnoha divákům a nejradši by ji zrušili. Ovšem na druhé straně je pravda, že se významně podílí na financování (především komerční televize) a odstranit se tedy nedá. A ovlivnit její kvalitu taky není jednoduché. Závisí na zadavatelích a reklamních agenturách, které koncepty kampaní vytvářejí. Často se totiž bojí riskovat a používají stále stejná a osvědčená klišé, která u zákazníků spolehlivě fungují.
Proto se asi i u LETNÍCH VÁNOC vsadilo na lacinou slovní upoutávku, vtíravou melodii a variaci známé věty nechci slevu zadarmo (kdo u Alzy nakoupí zboží za tisíc korun, dostane dárek zdarma). Rozdávání mívá v reklamě úspěch, přestože každý tuší, že nejde o skutečné dárky. V obchodě se totiž nic nedává, ale prodává. A takzvané dárky jsou obvykle výsledkem komerční kampaně, na které obchodník vydělá tolik, že může z přebytku investovat do podpory prodeje. A pak si třeba zahrát na LETNÍHO JEŽÍŠKA...
***
Ale zpátky k reklamě jako takové. Jak se zdá, z finančních důvodů asi z obrazovek nezmizí. Takže jestli se televize bez ní neobejde, nezbývá než si přát, aby se na ni dalo dívat. A když už stojí tolik peněz, bylo by žádoucí, aby se kromě pohodlného, stále stejného a otřepaného brnkání na nákupní pudy snažila taky o nápaditost a originalitu, byla kreativní a bavila. Že to jde, dokazují třeba poslední spoty režiséra Koháka, které šikovně využily nespokojenosti s bankovními poplatky k úspěšné a vtipné propagaci Fio banky.
Avšak tak povedených spotů je zatím sakramentsky málo a LETNÍ VÁNOCE mezi ně bohužel nepatří.
videa: Youtube
Další články autora |
Vinohradská, Strážnice, okres Hodonín
11 500 Kč/měsíc