Letní vánoce

Co to má proboha znamenat? řekla jsem, když jsem zaslechla tisíckrát obehranou melodii "rolniček" a dotěrnou reklamu na LETNÍ VÁNOCE...

Copak nestačí, že televizní reklamy jsou nekonečně dlouhé, ruší při sledování programů a někdy se ani nedá poznat, co propagují? Ještě na nás vyřvávají protivné a vlezlé slogany? 

A už jako bych slyšela námitku: Komu reklama vadí, ať se na ni nedívá...! Ale to dost dobře nejde! Jednak se reklamě uprostřed vysílání nedá vyhnout a taky si nelze donekonečna nevšímat toho, co se nám nelíbí! Pak se nikdy nic nezlepší a nezmění! 

Není pochyb, že televizní reklama - hlavně ta špatná, vadí mnoha divákům a nejradši by ji zrušili. Ovšem na druhé straně je pravda, že se významně podílí na financování (především komerční televize) a odstranit se tedy nedá. A ovlivnit její kvalitu taky není jednoduché. Závisí na zadavatelích a reklamních agenturách, které koncepty kampaní vytvářejí. Často se totiž bojí riskovat a používají stále stejná a osvědčená klišé, která u zákazníků spolehlivě fungují. 

Proto se asi i u LETNÍCH VÁNOC vsadilo na lacinou slovní upoutávku, vtíravou melodii a variaci známé věty nechci slevu zadarmo (kdo u Alzy nakoupí zboží za tisíc korun, dostane dárek zdarma). Rozdávání mívá v reklamě úspěch, přestože každý tuší, že nejde o skutečné dárky. V obchodě se totiž nic nedává, ale prodává. A takzvané dárky jsou obvykle výsledkem komerční kampaně, na které obchodník vydělá tolik, že může z přebytku investovat do podpory prodeje. A pak si třeba zahrát na LETNÍHO JEŽÍŠKA...

***

Ale zpátky k reklamě jako takové. Jak se zdá, z finančních důvodů asi z obrazovek nezmizí. Takže jestli se televize bez ní neobejde, nezbývá než si přát, aby se na ni dalo dívat. A když už stojí tolik peněz, bylo by žádoucí, aby se kromě pohodlného, stále stejného a otřepaného brnkání na nákupní pudy snažila taky o nápaditost a originalitu, byla kreativní a bavila. Že to jde, dokazují třeba poslední spoty režiséra Koháka, které šikovně využily nespokojenosti s bankovními poplatky k úspěšné a vtipné propagaci Fio banky.

Avšak tak povedených spotů je zatím sakramentsky málo a LETNÍ VÁNOCE mezi ně bohužel nepatří.

 

 

videa: Youtube

Autor: Helena Kubíčková | čtvrtek 12.6.2014 9:33 | karma článku: 18,11 | přečteno: 1098x
  • Další články autora

Helena Kubíčková

Hřbitovní byznys

3.11.2015 v 13:46 | Karma: 24,87

Helena Kubíčková

Když psi mluví

22.8.2015 v 23:50 | Karma: 19,05

Helena Kubíčková

Slib

21.8.2015 v 10:16 | Karma: 20,77