Muzikál Angelika nebo texaský masakr?

Angelika, nebo chcete-li, markýza muzikálového nebe, jak hlásá jeden z nápisů na tištěném programu muzikálu. Ale kdo z vás by čekal romantiku až za hrob, kdy dámám nestačí kapesníčky a pánové si neustále mnou oči, jste vedle. Nic takového se neděje.

Nedávná návštěva divadla Broadway byla moje první, takže už samotné místo mi hodně překvapilo. Čekal jsem monstrózní nápis nad vchodem a velké divadlo se spoustou sedadel. Opak byl pravdou. Název divadla na budově byl takový, že jsme málem samotnou Broadway přešli. Po odložení kabátů jsem si mohl jít vyvrátit i můj další předsudek. Ale ne, že by mi vadil malý prostor divadla. Spíše naopak. Byli jsme blízko všemu dění, a díky osvětlení jeviště jsme nebředli ve tmě. A taky jsem dobře viděl na hodiny, ale to sem nepatří. Teď už k muzikálu.

Jak už jsem napsal v úvodu, nečekejte slaďáček. Nedivte se, tolik mrtvol nemají ani v Kriminálce Miami. Takže vždy než Angelika stačí se svým milovaným něco prožít, dotyčný natáhne brčka. V závěru si pak říkáte: „Aspoň, že jí zůstal ten Peyrac.“ Samotný muzikál se mi docela líbil, sice u mě nepředčil muzikály světové, které jsou i u nás k vidění, ale i tak dost dobré.

Přiznám se, že jsem neviděl  Kleopatru a ani Tři mušketýry, a tak nevím nakolik se Michal David vybrabčil. Ale i muzikálně mě to mile překvapilo. Před představením už jsem měl hodně naposlouchané CD Angeliky, takže jsem byl trochu připravený. Ale ještě pár dobrých melodií se na tento nosič nedostalo. Udivilo mě, že romantické tóny a svižnější písničky byly docela v rovnováze. Bylo jich tu přibližně stejně. To určitě potěšilo hlavně mužskou populaci. Jen je škoda, že nejhezčí píseň má v muzikálu Nicolas a ne hlavní představitelka.

Teď k výkonům. Dle mého názoru jsme v hlavních rolích měli to nejlepší, co jsme mohli dostat. Monika Absolonová se v roli Angeliky cítí hodně dobře, ne nadarmo se říká, že jí to autor psal na tělo. Z počátku se přiznám, jsem měl pocit jakoby se rozezpívávala, ale brzy už byla zase ve formě.

Marián Vojtko, lepšího Jofrreye jsme si ani nemohli přát. Ostatní herci v této roli za ním opravdu jen pokulhávají. Cítím jako velkou nespravedlnost, že všechny 4 písně Peyraca zpívá na CD Josef Vojtek. Každopádně od teď se u mě Marián zapsal zlatým písmem. Dokonce mu odpustím, že občas zapomínal kulhat.

Další můj oblíbenec na poli muzikálovém je Tomáš Trapl jako Desgréz. Opět mě moc mile potěšil. Už doma jsem si pár jeho písní z Angeliky oblíbil. V divadle to sice na 100% nebylo, přece jenom už to bylo ten den druhé představení, takže přivírám oko.  

Srandista (hned pochopíte proč) Alan Bastien byl také slušný. Pravda pěvecky bych raději Bohuše Matuše, ale herecky bych neměnil. Zvládl totiž všechno včetně náročné smrti, kdy zpívá vleže jako o život. V děkovačce zpíval stejnou píseň ještě jednou a když kolegům pěl, že odchází, zamával jim. Oni pozdrav opětovali, to už ale Alan nevydržel a do písničky se začal smát. No uznejte, už jste viděli někoho umírat s úsměvem na rtech?

Filip v podání Dušana Kollára mi hodně zklamal, ale to ne snad proto, že by zpěvák podal špatný výkon. To proto, že je tam opravdu minimálně. Zpívá doopravdy snad jen dvě písně.

Básníka Špínu se mi teď těžko bude hodnotit objektivně. Sám totiž tak trochu „nadržuji“ Tomáši Savkovi, jehož alternace je také na CD. Teď mi ho ovšem osud nepřál, a tak mi ho nahradil Zbyněk Fric. Už když jsem se dozvěděl, že alternuje taky Peyraca, jsem ho trochu odsoudil. Ale asi také předčasně. Nebylo to zlé. Z dálky byl Tomášovi podobný a psal pamflety také levou rukou. Sice písně zpíval podstatně níž, ale dalo se to.

Král Martin Skala ušel. Měl i pěkné pasáže. Jiří Helekal jako Loraine, to už bylo horší. Nejenže v kostýmu vypadal hrůzostrašně, ale i podobně zpíval, teda spíš nezpíval, kdo ví, co to bylo. Asi něco mezi tím.

SuperStarovské duo Šárka Vaňková a Ali Amiri jako paní Montespan a sultánův vyslanec Bachtiary Bej neurazilo ani nepřekvapilo. Ale i tak jsem byl rád, že máme právě je. Ali byl autentický arab a Šárka mladá krvelačná potvora. Sedne jim to oběma.

Největším zklamáním pro mě byla Linda Finková  v roli Centoire. Nevím jestli neměla svůj den nebo čím to bylo, ale zpěvem spíš tahala za uši. Vysoké polohy obelhávala velkým řvaním a i jako herečka nebyla nejlepší. Jako vdova v muzikálu Golem se mi tedy líbila podstatně víc.

Trpaslíka a baviče jsem si nechal nakonec. Konečně právě oni sklidili po Angelice a Peyracovi největší aplaus. Jmenovitě prcka nám hrál Michal Tůma a místní šašky Jan Kuželka a Zdeněk Izer. Nejvíc mě asi dostala hláška, když si ztěžovali, že arabské tanečnice nemají žádné OTP. Mimochodem víte, co to je? Okrasný tukový prstenec. Nebo když při upalování vězňů chtěli zpívat Mám rád vůni tvý kůže.  

Muzikálu tedy dávám 1 s mínusem. A rozhodně si třeba za rok na markýzu zajdu ještě jednou.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Miroslav Harnoch | neděle 10.6.2007 10:55 | karma článku: 10,10 | přečteno: 1071x