Nepřizpůsobiví učitelé?

Děti, které neměly domácí úkol, dostaly INTERNETOVOU PĚTKU! Tím se dokonce chlubí, zní to efektně, skoro jako vtip! Simulovat na PC stejný způsob vyučování jako s učitelem ve třídě, to je nepřizpůsobení a nerespektování této výuky
Nepřizpůsobiví

Nový význam slova - nepřizpůsobivý - nemá nic společného s některými rodiči nebo jejich dětmi.
Doba korono-virová ukázala, jak nepřizpůsobivý je nyní systém celého školství. Změnila chod domácností, obchodů a celého státu, každý občan se přizpůsobuje jak umí. Některý hodně a jiný málo, nebo vůbec ne. Čekalo by se, že škola půjde příkladem v efektivitě přizpůsobování. Ale hloupost se šíří všemi směry a rovnoměrně – bohužel i  zde a škodlivě.
Děti, tvárné k různým změnám, se nutí ještě víc lepit oči k monitorům, sláva, můžeme ještě víc podpořit jejich závislost na počítačích, ještě víc je obrat o čas posílám e-mailů a koumáním, jak co poslat, vyfotit...místo užitečných věcí, které by jim prospěly dokonce víc, než školní vyučování.
Proč nevyužít jejich vynalézavost, aby jim tato korono-virová doba dala nějaké poučení a přivedla je
k větší samostatnosti, jak se naučit z jiných zdrojů a jinak, než jsou zvyklé kromě toho, že by se mohly věnovat některým praktickým činnostem.
    Známá dívenka Pavlínka mi řekla, "že se učí a píše  všechny zadané úkoly sama, trvá jí to tak 3 hodiny denně, ale některým dětem se ani učit nechce, musí jim pomáhat rodiče, a když na ně nemají čas, děti budou mít horší zámky", pěkně mi vysvětlila. Ano, šikovná Pavlínka na to přišla, že děti nejsou všechny stejně chytré! Toto naše školství  pochopilo tak, že musí snižovat nároky na děti i za cenu snižování povinností všech a pokles úrovně školství.

Dnešek poskytl dětem zkoušku, aby se učily samostatně a zodpovědně.
NEZAVRHUJI POČÍTAČE, ale simulovat na nich stejný způsob vyučování jako s učitelem ve třídě, ukazuje na neschopnost a nepřizpůsobivost školy.
Když už dnešní situace přinutila učit jinak, škola zde měla a má velké možnosti efektivně využít počítače k užitečné a přirozené aktivtiě  dětí. Naskytla se možnost předhodit dětem různé problémy, což by dokumentovalo, že o dané věci přemýšlí.
Uvedu příklad:
Děti ve výtvarné výchově měly za úkol nakreslit výkres, vyfotit a poslat e-mailem. Efekt pro VV se mine účinkem, výsledek na výkrese a na elektronickém zobrazení jsou dvě různé věci.
Vhodnější možnost :
Zadat dětem, aby si na internetu našly slavné malíře, obrazy, které se jim líbí a napsaly něco o tom. Určitě by se děti nadchly pro malování a obrazy, kterých je na internetu velké množství a třeba by napsaly o tom, co se jim líbilo...slohový úkol nemusí být jen v češtině!!! Učitelé by byli určitě překvapeni, že děti objevily výtvarnou VÝCHOVU.
    Naprostým výsměchem a ostudou bylo známkování e-mailem a dokonce vyučování tělocviku (což se brzy zrušilo.) To si zaslouží nejvyšší hodnocení v historii pitomostí naší školy. Děti, které neměly domácí úkol, dostaly INTERNETOVOU PĚTKU! Tím se dokonce mohou chlubit! To mně připadá jako vtip, zní to efektně!
 A pokračujme...
Další perla zazněla v rádiu - jestli se bude povinně maturovat z matematiky závisí na tom, pokud se  sejde parlament nebo ne - tak toto už mě připadá jako z nějaké veselohry o škole. Učitel matematiky je schopný vypracovat otázky pro matematiku a opravit, zná žáky rozhodně víc než Cermat, který to dělá za velkého humbuku a peněz. Studenti se měli učit po celý rok (nebo celou školní docházku)
a předpokládat, že budou z matematiky maturovat. 
StáTní, stáDní maturita za velké peníze nepřinesla vyšší úroveň studia, spíše naopak, studenti se učí biflováním z různých „doporučených sbírek“ a vyřešených příkladů, které daly matematice poslední úder a snížení celkové úrovně našeho školství ve srovnání s minulým stoletím.
Nepřizpůsobivost učitelů a úřadů  a závislost na školských nařízeních a směrnicích je újma pro děti a hanba našeho školství 21. století.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Hana Daňková | pátek 8.5.2020 12:57 | karma článku: 17,70 | přečteno: 1212x