Katastrofická matematika - proč?

Malé miminko je schopné naučit se i abstraktním pojmům, které se nedají ukázat jako určitá věc. Dává dohromady určité poznatky ve svém rozumu. Tak se učí myslet.  

Nejzávažnějším nedostatkem ve vyučování matematiky, který nikdo neřeší, je nevhodná metodika výuky v našich školách.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Metodika matematiky musí být úplně  jiná, než třeba v zeměpise, nebo v jazycích, kde si student/žák  musí osvojit poměrně velký soubor vědomostí, slovíček, aby se řeklo, že to „umí“. Ve srovnání s těmi disciplinami žákům v matematice stačí se naučit podstatně méně faktů, a přemýšlením dospět k dalším poznatkům, nebo k vypočítání příkladů. V protikladu k tomu si žák další slovíčko, řeku nebo město v zeměpise vymyslet nemůže. Chápání matematiky je velmi je odlišné, než výše vzpomínaných předmětů. Bohužel ve škole se učí stejně. V matematice se počítají  příklady jeden za druhým v domnění, že se učí.

 Už od  první třídy se děti učí nevhodnému způsobu matematiky (opakováním stejného). To jsou ty domácí úkoly s malým číselným oborem postupně do 7,10, 20  typu 5+2... 5–3... 8+4…Rodičům se líbí jedničky a neuvědomují si, že děti se vlastně učí biflován í- jako způsobu učení matematiky.
Zpočátku biflování pomůže, později nestačí. Žák poctivě vypočítá sto příkladů, ale sto prvý už neumí, a ten třeba jako naschvál dostane u zkoušky. Nenaučil se princip přemýšlení. V tom je PŘÍČINA NEÚSPĚCHU matematiky

Malé miminko je schopné porozumět i abstraktním pojmům, které se nedají ukázat jako určitá věc. Označení pojmu si osvojí na základě svého myšlení tak, že si dává dohromady určité poznatky ve svém rozumu. Tak se učí myslet.
K novým poznatkům v matematice musí žák dospět stejným způsobem jako mimino. Je nutné, aby se už od začátku školní docházky v hodinách matematiky naučil přemýšlet.
Jak ? O tom je moje  MATEMATIKA  S  ROZUMEM - jak se učit myslet. Začít je potřebné už od první třídy, ve vyšších ročnících je pozdě, děti jsou zavalené testy, písemkami, stresem...zbytečnostmi, které matematiku znejasňují. Matematika je jasná věda a tak se musí i učit.

Žádné vyplňování vyučovacích hodin dokola omílaným počítáním příkladů. Často používané slovo "cvičení" v tomto smyslu do matematiky nepatří. Cvičení patří k tělesné zdatnosti – k posílení svalů.
Mozek se cvičí  přemýšlením a vymýšleném (něčeho nového !), ne opakováním stejného. To ponechme tělocviku.
Metoda přemýšlení musí být uplatňována ve výuce matematiky už od začátku školní docházky.
Je řešením špatné úrovně matematiky žáků i studentů.
Vyvolat zájem o matematiku a dopřát jim radost z objevování už od první třídy.

Autor: Hana Daňková | sobota 4.7.2020 22:54 | karma článku: 0 | přečteno: 1284x