Jedna z příčin katastrofy vzdělání v naší škole.

  Pokud učitelka MUSÍ takto nesmyslně učit jen proto, že si to vyžadují osnovy a doporučené učebnice, a přitom má dobré výsledky a ukázněnou třídu, určitě jí brzy vyrostou andělská křídla.  

Po první polovině školního roku v první třídě. Dívám se, co dětičky čtou a co se už naučily.
Žáčci se ještě neseznámili se všemi písmenky. Texty, které čtou, sestávají jen z naučených písmenek. Jsou nesmyslné a pardon, přihlouplé.
Dlužno říci, že písmenka, která se učí, malují většinou velmi hezky.

Zajímavé čtení

Matematika představuje množství duchamorných příkladů, panuje domněnka, že čím víc, tím kvalitnější procvičování. Domácím úkolem je - přečíst nesmyslný text a množství ohlupovacích příkladů z matematiky - procvičování.
Domácím úkolem je - přečíst nesmyslný text a opět stejné příklady z matematiky - údajně procvičování. Počítají (nebo jen píší ) tu ne-matematiku a dostávají mnoho jedniček k radosti své i rodičovské. Sešit do matematiky obsahuje postupně číselné obory, na ukázce číselný obor do 7!

Počty

Je to přímo návod, zastavit dítěti přemýšlení o dalších číslech.Kdo má na svědomí tento úmorný učební text?
Kdo má na svědomí učební plán? K čemu je množství učebnic, pokynů pro učitele, příruček, metodických návodů, které mlží jednoduchost?
Ještě rodiče věří, že jejich děti rozvíjí své schopnosti správným směrem?
Všechny děti jsou tak rukojmí nesmyslného systému, to není učení, to je otupování malého člověka pod záminkou vzdělávání, úmysl nahnat všechny děti do nepříliš myslícího stádečka průměrnosti.

Svědomité a hodné dětičky toto vše absolvují přesto, že některé z nich už umí číst, že jiné už mají představu čísel třeba do stovky a nosí u sebe tyto částky peněz.
Ale všechny dětičky hodné nejsou! Jsou i takové, které se chtějí realizovat, projevit vlastní iniciativu a neuspokojí je stereotyp vyučování.
V souvislosti s výše uvedeným se zde nabízí jedna z možností, proč jsou děti neukázněné.
Ještě se divíte, proč se už v této konkrétní PRVNÍ třídě vyskytla šikana?
Ukázky přímo nabádají k nemyšlení těchto dětí od malička. Není zde prostor k přemýšlení. Pokud se dětem nedostává příležitost k činorodé práci, a pokud učitelka neusměrní jejich činnost k prospěšnému myšlení a učení, tak jim nezbývá, než vymýšlet hlouposti, které mohou končit až v šikaně.
A pokud učitelka MUSÍ takto nesmyslně učit jen proto, že si to vyžadují osnovy a doporučené učebnice, a přitom má dobré výsledky a ukázněnou třídu, určitě jí brzy vyrostou andělská křídla.

Svědomitá učitelka

 

   

#s3gt_translate_tooltip_mini { display: none !important; }

Autor: Hana Daňková | neděle 17.6.2018 18:31 | karma článku: 27,99 | přečteno: 1817x