Dětem škodí matematika. Co s ní!? Zrušíme ji!

Současná situace je neúnosná, matematika je v žalostném stavu, dětem škodí na vysvědčeních je názor dětí i rodičů a nejlépe ji zrušit !? V dnešní době je to skandální!  

   V naší zemi přestalo být cílem nejlepší vzdělání každého žáka, ale všechny děti usadit na stejnou úroveň vědomostí. To se dá docílit jen snížením požadavků pro všechny. Nepožaduje se maximální využití schopností každého žáka a tím se snižuje úroveň vzdělání.

Školské orgány zapomněly, že matematika je tahounem vzdělanosti.
  V posledních 20 letech je na našich školách nevhodný způsob výuky, metodika matematiky v této době nevyhovuje a neodpovídá úrovni dětí.
Matematika v 1. třídě - přestože dětí nosí v kapse i padesátikorunu, počítají jen s malým číselným oborem do 10, do 20, k tomu malování květinek, zajíčků atd..., Jedničky za to se líbí i rodičům, kteří si neuvědomují, že děti se tak učí biflování - jako způsobu učení (nejen v matematice! ) To nejhorší, co se v kdy ve výuce objevilo, jsou pracovní listy, přemíra zbytečných pomůcek, reklamy a byznys rozhodují dokonce ve výběru učiva. Mnoho čerstvě vylíhnutých institucí kupčí s učením a doučováním.
Ke množství učebnic a návodů přibyly ještě počítače, místo aby je nahradily a přinesly něco nového
do způsobu výuky. Stejné nesmysly se znásobují přenosem výkladu učitele na obrazovky počítačů dětí doma. Je to až groteskní, jak svědomití žáčci lapají slova učitelky a běda, když jim něco nefunguje, nebo zhasne monitor. Výsledky neodpovídají snažení dětí a časovým i finančním požadavkům rodičů. . „Covidová doba“ to ukázala naprosto jasně.
Moje zkušenost je, že školským úřadům nezáleží na kvalitě vědomostí dětí, jak tomu vždy bývalo. Nesledují vzdělávací působení školy, ale jen to, jak je materiálně zabezpečená a vyžadují stále víc úředníků, pomocníků a asistentů. Další roli hrají peníze za nejdražší hardware, který si prosadí velké firmy. A to nejdůležitější, jak se bude s „počítačovými vymoženostmi“ učit, ponechávají na „odbornících“ v metodických portálech, kde se mnoho lidí živí tlacháním, školu viděli pár let a to třeba jen z okna. Učení se zaměnilo za úřadování. Učitelé začínají být vyhynulý druh.
Současná situace je neúnosná, matematika je v žalostném stavu, dětem škodí na vysvědčeních je názor dětí i rodičů a nejlépe ji zrušit !? V dnešní době je to skandální!
Domnívám se, že nyní to je na rodičích, snad aspoň jim záleží na budoucnosti svých dětí. Ne, že budou děti učit v domnění, že dětem prospívají, ale zhodnotí, že výsledky dětí neodpovídají snažení dětí a časovými finančním požadavkům rodičů. Starší rodiče, nebo prarodiče si mohou vzpomenout, že se naučili víc bez toho „cirkusového dění“ okolo učení dětí, učitelů, pomocníků… Maturitní vysvědčení z let 50. min. stol., anebo ještě dříve to přesvědčivě ukazují.
Východiskem z této situace je výrazná změna - stručně se dá vyjádřit: Naučit se učit! To znamená už od začátku školní docházky především učit děti přemýšlet, a to nejen v hodinách matematiky.
S použitím počítače to umožní efektivní metodika  MATEMATIKA JINAK. Oproti disciplinám jako je například zeměpis nebo jazyky, matematika má svoje zvláštnosti. Spočívá v tom, že v matematice se musí důkladně pochopit princip a další vědomosti z nich odvozovat vlastním myšlením, zatímco v zeměpise si žák další řeku vymyslet nemůže, ani v angličtině si slovíčka nevymyslí.
Ale matematika i zeměpis se v podstatě učí stejným způsobem.
Pokud si žák osvojí uvedený způsob, matematika se stane pro něho zajímavá. Podpora počítače je účinná z toho důvodu, že ušetří mechanickou práci a nasměruje děti jen k přemýšlení.
Matematika - Chytré dítě efektivně využívá jednoduché počítače. Musí se začít už od začátku školní docházky dětí. Směřuje děti k přemýšlení a je to jediný způsob, jak bez problémů zvládnout matematiku tak , aby se stala nejsnadnějším předmětem na ZŠ i SŠ. Byla oceněná MŠMT v r. 2003,  v domácnostech i na školách, má kladné recenze odborníků a rovněž si získala  i zájem dětí.Podobně je uzpůsoben „Slabikář“ Chytré dítě, který naučí dítě číst za 2 – 3 měsíce. Psaní se pak naučí snadněji. Tato metodika matematiky se paradoxně nestala oficiálním řešením, zřejmě proto, že nevyžaduje nákladní počítačové zařízení, ani další zával výše vzpomínaných učebních materiálů,  ale zdravý rozum a jeho rozvoj.
Současné MŠMT odkazuje na jalové debaty na metodických portálech, kde by se měly prodiskutovat. Může se diskutovat i několik let. Kolik ročníků prvňáčků se ještě bude učit ještě postaru?
Provozovat reklamu nemohu ani nechci, jak to dělají s úspěchem některé firmy, pro které je vzdělávání pláštíkem byznysu. Nejsem podnikatelka, jsem učitelka, která se tím zabývá mnoho let. Dnešní destruktivní způsob vzdělávání dětí považuji za zločin na dětech a to mně vede k napsání tohoto článku. Srovnání s jinými zeměmi, že i tam je stejná situace, je ubohé. Stačí si vzpomenout, že na začátku minulého století bylo české školství nejlepší v Evropě a umožnilo vynálezy a  rozvoj průmyslu.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Hana Daňková | neděle 22.8.2021 9:45 | karma článku: 33,53 | přečteno: 1154x