- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V této covidové době se v médiích často opakují věty :
Rodiče musí hodně času věnovat učení! Učitelé posílají své snažení do éteru.
A výsledek?
Distanční výuka a nejdokonalejší počítačové vybavení za mnoho peněz katastroficky selhávají.
Tento fakt jasně ukázal, že v našem školství je vážná chyba: Děti se neumí samy učit! Dětem
i rodičům se stále podsouvá společné učení a děti se na rodiče spoléhají, A TO JE ŠPATNĚ!
V čem spočívá naučení – to znamená získávání trvalých vědomostí ?
1. Člověk se chce něco naučit ( něco se mu zalíbí, má o to zájem)
2. Učitel musí ujasnit, co se bude učit a proč, nadchne děti, vysvětlí učivo, vyžádá si a odpoví na dotazy atd...
3. Úloha žáka – nová fakta si musí žák promyslet a uložit do hlavy SÁM SOBĚ.
-------------------------
Žák se musí naučit učit – a v případě, jako byl teď „Výpadek školy“ by pak stačilo - aby žáci uměli používat učebnice a výborného pomocníka - Počítač s jinou metodikou, než je ta, kterou uplatňuje učitel ve třídě.
Počítač především v matematice ZŠ je vhodný k tomu, aby usnadnil dětem psaní a soustředil je jenom Akce na přemýšlení.
Pro samostatné učení a distanční výuku jsou již léta na některých školách i v domácnostech vyzkoušené programy - Chytré dítě – učí děti přemýšlet. Už víc než před rokem jsem na ně upozorňovala pana ministra. Odpověď-musí se prodiskutovávat ještě na metodických portálech a doložka je jen pro učenice papírové!
Vypadá to, že „ministerstvo vyučování“ nemá zájem na chytrosti dětí, stačí jen koloběh papírů a mnoho lidí okolo toho. Kolik dětí za dalších x-let, než se vypracují nové plány MŠMT, opustí školu po starém způsobu výuky typu-mnoho povyku pro nic?
Domnívám se, že to je už jen na rodičích.
Další články autora |
Oty Pavla, Praha 10 - Záběhlice
4 998 000 Kč