Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Zapomněl jste na akumulátory NiFe. Lil se do nich draselný louh. Mnohem lehčí než Pb aku. Nosili je na opasku havíři v dolech. Dále se používaly na železnici v osobních vozech pro osvětlení v době mimo jízdu. Životnost 20 i více let.

1 0
možnosti
PHH

Vím. Měli jsme je doma a myslím, že ještě bylo i víc typů. Byla to ale okrajová záležitost, neměly taky nijak zvlášť velkou hustotu energie a byly poměrně drahé a myslím, že nenášely hluboké vybití.

0 0
možnosti
LV

Před pár lety jsem četl v souvislosti s grafenem vizi, že grafen, resp. nanosítě z něj, by mohl sloužit jako nosič aktivních vrstev bateriovych desek. Jak ty sítě, tak ty aktivní vrstvy, by měly tloušťku několika atomů. Tím by se zásadně zvedla celková aktivní plocha baterie, tedy i schopnost rychle uvolňovat či ukládat obrovská množství energie. Navíc by se podstatně snížil paměťový efekt a tím prodložila životnost baterie.

Ergo, ačkoliv to tak zpočátku nevypadalo, baterie před sebou mají zřejmě velký vývoj.

2 0
možnosti
PHH

Lyten u svých Li-S baterií grafen využívá. Je to jeden z patentů, které firma na baterie má. Aby zvýšili plochu, tak grafen pak nějak zmuchlají. Jejich baterie, přestože se už vyrábí, mají nízkou cyklovatelnost (kolem 500cy). Nehodí se proto do automotive. Pořád je to všechno v oblasti výzkumu a testování.

0 0
možnosti