Diskuse
Baterky, kam se podíváš
Děkujeme za pochopení.
M31i77r39e72k 66B32a68u17t86s20c67h
Zapomněl jste na akumulátory NiFe. Lil se do nich draselný louh. Mnohem lehčí než Pb aku. Nosili je na opasku havíři v dolech. Dále se používaly na železnici v osobních vozech pro osvětlení v době mimo jízdu. Životnost 20 i více let.
P17e98t22r 78H61a98r45i73p19r49a92s10a41d 33H60a92j44i64č
Vím. Měli jsme je doma a myslím, že ještě bylo i víc typů. Byla to ale okrajová záležitost, neměly taky nijak zvlášť velkou hustotu energie a byly poměrně drahé a myslím, že nenášely hluboké vybití.
L15u10m29í36r 35V22i18t37h68a
Před pár lety jsem četl v souvislosti s grafenem vizi, že grafen, resp. nanosítě z něj, by mohl sloužit jako nosič aktivních vrstev bateriovych desek. Jak ty sítě, tak ty aktivní vrstvy, by měly tloušťku několika atomů. Tím by se zásadně zvedla celková aktivní plocha baterie, tedy i schopnost rychle uvolňovat či ukládat obrovská množství energie. Navíc by se podstatně snížil paměťový efekt a tím prodložila životnost baterie.
Ergo, ačkoliv to tak zpočátku nevypadalo, baterie před sebou mají zřejmě velký vývoj.
P71e71t45r 80H59a31r30i23p31r51a36s44a36d 73H43a21j35i37č
Lyten u svých Li-S baterií grafen využívá. Je to jeden z patentů, které firma na baterie má. Aby zvýšili plochu, tak grafen pak nějak zmuchlají. Jejich baterie, přestože se už vyrábí, mají nízkou cyklovatelnost (kolem 500cy). Nehodí se proto do automotive. Pořád je to všechno v oblasti výzkumu a testování.
- Počet článků 29
- Celková karma 7,10
- Průměrná čtenost 484x