Diskuse
Baterky, kam se podíváš
Děkujeme za pochopení.
M37i42r17e64k 67B28a20u54t24s53c30h
Zapomněl jste na akumulátory NiFe. Lil se do nich draselný louh. Mnohem lehčí než Pb aku. Nosili je na opasku havíři v dolech. Dále se používaly na železnici v osobních vozech pro osvětlení v době mimo jízdu. Životnost 20 i více let.
P62e84t34r 96H77a48r60i76p10r38a18s89a23d 81H82a42j35i10č
Vím. Měli jsme je doma a myslím, že ještě bylo i víc typů. Byla to ale okrajová záležitost, neměly taky nijak zvlášť velkou hustotu energie a byly poměrně drahé a myslím, že nenášely hluboké vybití.
L64u73m23í47r 35V84i75t31h55a
Před pár lety jsem četl v souvislosti s grafenem vizi, že grafen, resp. nanosítě z něj, by mohl sloužit jako nosič aktivních vrstev bateriovych desek. Jak ty sítě, tak ty aktivní vrstvy, by měly tloušťku několika atomů. Tím by se zásadně zvedla celková aktivní plocha baterie, tedy i schopnost rychle uvolňovat či ukládat obrovská množství energie. Navíc by se podstatně snížil paměťový efekt a tím prodložila životnost baterie.
Ergo, ačkoliv to tak zpočátku nevypadalo, baterie před sebou mají zřejmě velký vývoj.
P94e72t83r 53H51a72r44i24p47r14a79s41a91d 40H30a21j97i34č
Lyten u svých Li-S baterií grafen využívá. Je to jeden z patentů, které firma na baterie má. Aby zvýšili plochu, tak grafen pak nějak zmuchlají. Jejich baterie, přestože se už vyrábí, mají nízkou cyklovatelnost (kolem 500cy). Nehodí se proto do automotive. Pořád je to všechno v oblasti výzkumu a testování.
- Počet článků 30
- Celková karma 8,59
- Průměrná čtenost 484x