Diskuse
Baterky, kam se podíváš
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M32i80r96e90k 66B98a20u60t21s84c51h
Zapomněl jste na akumulátory NiFe. Lil se do nich draselný louh. Mnohem lehčí než Pb aku. Nosili je na opasku havíři v dolech. Dále se používaly na železnici v osobních vozech pro osvětlení v době mimo jízdu. Životnost 20 i více let.
P59e15t23r 53H30a76r31i73p50r47a18s31a95d 29H23a36j50i38č
Vím. Měli jsme je doma a myslím, že ještě bylo i víc typů. Byla to ale okrajová záležitost, neměly taky nijak zvlášť velkou hustotu energie a byly poměrně drahé a myslím, že nenášely hluboké vybití.
L66u19m47í28r 68V42i51t20h13a
Před pár lety jsem četl v souvislosti s grafenem vizi, že grafen, resp. nanosítě z něj, by mohl sloužit jako nosič aktivních vrstev bateriovych desek. Jak ty sítě, tak ty aktivní vrstvy, by měly tloušťku několika atomů. Tím by se zásadně zvedla celková aktivní plocha baterie, tedy i schopnost rychle uvolňovat či ukládat obrovská množství energie. Navíc by se podstatně snížil paměťový efekt a tím prodložila životnost baterie.
Ergo, ačkoliv to tak zpočátku nevypadalo, baterie před sebou mají zřejmě velký vývoj.
P97e68t23r 16H85a80r85i85p40r86a18s92a51d 81H40a54j23i24č
Lyten u svých Li-S baterií grafen využívá. Je to jeden z patentů, které firma na baterie má. Aby zvýšili plochu, tak grafen pak nějak zmuchlají. Jejich baterie, přestože se už vyrábí, mají nízkou cyklovatelnost (kolem 500cy). Nehodí se proto do automotive. Pořád je to všechno v oblasti výzkumu a testování.
- Počet článků 39
- Celková karma 8,85
- Průměrná čtenost 583x