Dopis paní profesorce aneb 3R zásady, které změní šílenou realitu

Pobyt na jednom brněnském gymnáziu ze mě vysál veškerý životní optimismus ještě dřív, než jsem odmaturoval. Když někomu vezmete radost ze života, připravíte ho o tvůrčí představivost, a tím i o možnost realizovat své já.

Díky represivnímu duchu, který na našem gymnáziu panoval, si řada z nás odnesla do života nechuť ke vzdělávání a zmatek v osobním hodnotovém systému. Mnozí z nás neviděli žádnou budoucnost v Husákově režimu, v němž lidé vyměnili svobodu a ideály za falešný pocit bezpečí a jistoty v náručí tyranského státu, který lidem diktoval chování. Myšlenkové a psychologické přežívání bez perspektivy a vyhlídek se stalo každodenní mantrou lidské mysli. Očekávali jsme od profesorského sboru více pochopení, když jsme vyrůstali v neradostné době.

Strach a represe ochromují tvůrčí sílu a představivost a připravují nás o nádherný prožitek toho, čím skutečně jsme. Výsledkem je dysfunkční chování a vztahy ve společnosti.

Kontrola naší mysli a nenápadné deptání - to jediné si ze studií na Koněvce pamatuji. O tom, že máme tvůrčí a emoční schopnosti komunikovat a spolupracovat s Božím světem, jsem se dovídal až v "tajném" sebevzdělání v pozdějších letech. Fakticky jste nás ovládali, neboť kontrolování a hodnocení znalostí vyvolává strach, že nemusím vyhovět a obstát - a strach je to, co ochromuje tvůrčí energii a blokuje komunikaci s vyšším vědomím. Řízená manipulace a kontrola dělá z žáků ukázněné loutky, nebo naopak jedince s chováním agresora.

Školy, které preferují "výkonnost" a "akademičnost" před moudrostí, etikou a radostným poznáváním našeho já, se podobají šílenému staviteli, jenž zamýšlí postavit nejdříve střechu a teprve poté vybudovat základy. Proto žijeme v šíleném světě, kde pocit psychologické či intelektuální převahy a moci je pro lidi ve vedoucích pozicích důležitější, než pomáhat ostatním nalézt vlastní cestu k úspěchu a naplnění šťastného života. Společnost se rozdělila na silné a slabé, čímž oslabila svoji sílu, takže již není schopna realizovat nové programy a cíle.

Opět nám vládnou lidé se "zapouzdřenými" emocemi a myšlenkami, co uvízli v ovládacích dramatech. Nejsou schopni nasloucháním vycítit potřeby své duše ani potřeby duše jiných lidí.

Omezená realita a izolace - citová, fyzická i myšlenková odloučenost a nedostatek perspektivy se stávají noční můrou pro mladé i staré. Místo abychom nechali žáky pracovat s vlastními představami a tvůrčí energií víc než s obecnými fakty, podporujeme školy, které učí, že jen ti nejsilnější a nejchytřejší mají právo na úspěch. Díky tomu tisíce lidí stráví svůj život v psychologické a ekonomické depresi. Následkem nedostatečného sebepoznání většina populace využívá maximálně pět procent svých schopností a své povolání nemiluje.

Polistopadová forma vládnutí a kontroly opět bere lidem víru v lepší svět a prostřednictvím společenských struktur a médií je činí závislými na názorovém systému společnosti. Díky omezené perspektivě si řada lidí nedovede učinit o své budoucnosti jasnější představu, což vede k jejich dalšímu zneužívání. Individuálně se rozvíjet a uplatňovat své názory a zkušenosti v rámci společenských struktur je málokomu dovoleno - zejména pak sociálně slabým ne. Kontrola a ovládání lidí během pandemie krizi oddělenosti a nedůvěry ještě prohloubily.

Protože jsme totožní s Bohem, máme schopnost spoluvytvářet povahu samotného života a všeho v něm. Naše myšlenky a prožitky informují vesmír o tom, jak moc si přejeme být šťastní a zdraví.

Je bláhové myslet si, že nepříznivou epidemiologickou realitu změníme svým odporem. Jenom ji posilujeme. Čelíme bouři, kterou jsme vyvolali panikou a hysterií. Realita se tvoří z vědomí - z našich nejhlubších myšlenek a pocitů. Myšlenky a emoce určují povahu našeho života. Zvířata poznají, když máme strach. Také rostliny reagují lépe na lidi, kteří mají lásku. Spoluvytváříme vlastnosti všech organismů. Nezabíjejí nás viry a bakterie, ale povaha našich myšlenek a reakcí. To emoční tělo rozhoduje o tom, zda onemocníme nebo ne.

Je čas nahrazovat zastaralé a nefunkční školství novými komunitami. V těchto komunitních centrech bude možno poskytovat lidem nejrůznějšího věku tvůrčí vzdělání. Nové uvědomování si své existence, duchovní růst, rozvoj osobnosti a skrytých schopností se mohou stát nejdůležitějšími nástroji k transformaci našeho světa. Místo nového dialogu s mocí začněme nový dialog s naším vyšším vědomím. Prostřednictvím skupinových aktivit lze změnit šílenou realitu 3R zásadami: Radujme se, Rozdávejme lásku, Realizujme své já.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Goldman | neděle 15.11.2020 12:36 | karma článku: 9,56 | přečteno: 736x