- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Díky represivnímu duchu, který na našem gymnáziu panoval, si řada z nás odnesla do života nechuť ke vzdělávání a zmatek v osobním hodnotovém systému. Mnozí z nás neviděli žádnou budoucnost v Husákově režimu, v němž lidé vyměnili svobodu a ideály za falešný pocit bezpečí a jistoty v náručí tyranského státu, který lidem diktoval chování. Myšlenkové a psychologické přežívání bez perspektivy a vyhlídek se stalo každodenní mantrou lidské mysli. Očekávali jsme od profesorského sboru více pochopení, když jsme vyrůstali v neradostné době.
Strach a represe ochromují tvůrčí sílu a představivost a připravují nás o nádherný prožitek toho, čím skutečně jsme. Výsledkem je dysfunkční chování a vztahy ve společnosti.
Kontrola naší mysli a nenápadné deptání - to jediné si ze studií na Koněvce pamatuji. O tom, že máme tvůrčí a emoční schopnosti komunikovat a spolupracovat s Božím světem, jsem se dovídal až v "tajném" sebevzdělání v pozdějších letech. Fakticky jste nás ovládali, neboť kontrolování a hodnocení znalostí vyvolává strach, že nemusím vyhovět a obstát - a strach je to, co ochromuje tvůrčí energii a blokuje komunikaci s vyšším vědomím. Řízená manipulace a kontrola dělá z žáků ukázněné loutky, nebo naopak jedince s chováním agresora.
Školy, které preferují "výkonnost" a "akademičnost" před moudrostí, etikou a radostným poznáváním našeho já, se podobají šílenému staviteli, jenž zamýšlí postavit nejdříve střechu a teprve poté vybudovat základy. Proto žijeme v šíleném světě, kde pocit psychologické či intelektuální převahy a moci je pro lidi ve vedoucích pozicích důležitější, než pomáhat ostatním nalézt vlastní cestu k úspěchu a naplnění šťastného života. Společnost se rozdělila na silné a slabé, čímž oslabila svoji sílu, takže již není schopna realizovat nové programy a cíle.
Opět nám vládnou lidé se "zapouzdřenými" emocemi a myšlenkami, co uvízli v ovládacích dramatech. Nejsou schopni nasloucháním vycítit potřeby své duše ani potřeby duše jiných lidí.
Omezená realita a izolace - citová, fyzická i myšlenková odloučenost a nedostatek perspektivy se stávají noční můrou pro mladé i staré. Místo abychom nechali žáky pracovat s vlastními představami a tvůrčí energií víc než s obecnými fakty, podporujeme školy, které učí, že jen ti nejsilnější a nejchytřejší mají právo na úspěch. Díky tomu tisíce lidí stráví svůj život v psychologické a ekonomické depresi. Následkem nedostatečného sebepoznání většina populace využívá maximálně pět procent svých schopností a své povolání nemiluje.
Polistopadová forma vládnutí a kontroly opět bere lidem víru v lepší svět a prostřednictvím společenských struktur a médií je činí závislými na názorovém systému společnosti. Díky omezené perspektivě si řada lidí nedovede učinit o své budoucnosti jasnější představu, což vede k jejich dalšímu zneužívání. Individuálně se rozvíjet a uplatňovat své názory a zkušenosti v rámci společenských struktur je málokomu dovoleno - zejména pak sociálně slabým ne. Kontrola a ovládání lidí během pandemie krizi oddělenosti a nedůvěry ještě prohloubily.
Protože jsme totožní s Bohem, máme schopnost spoluvytvářet povahu samotného života a všeho v něm. Naše myšlenky a prožitky informují vesmír o tom, jak moc si přejeme být šťastní a zdraví.
Je bláhové myslet si, že nepříznivou epidemiologickou realitu změníme svým odporem. Jenom ji posilujeme. Čelíme bouři, kterou jsme vyvolali panikou a hysterií. Realita se tvoří z vědomí - z našich nejhlubších myšlenek a pocitů. Myšlenky a emoce určují povahu našeho života. Zvířata poznají, když máme strach. Také rostliny reagují lépe na lidi, kteří mají lásku. Spoluvytváříme vlastnosti všech organismů. Nezabíjejí nás viry a bakterie, ale povaha našich myšlenek a reakcí. To emoční tělo rozhoduje o tom, zda onemocníme nebo ne.
Je čas nahrazovat zastaralé a nefunkční školství novými komunitami. V těchto komunitních centrech bude možno poskytovat lidem nejrůznějšího věku tvůrčí vzdělání. Nové uvědomování si své existence, duchovní růst, rozvoj osobnosti a skrytých schopností se mohou stát nejdůležitějšími nástroji k transformaci našeho světa. Místo nového dialogu s mocí začněme nový dialog s naším vyšším vědomím. Prostřednictvím skupinových aktivit lze změnit šílenou realitu 3R zásadami: Radujme se, Rozdávejme lásku, Realizujme své já.
Další články autora |