- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
S ČSA jsem neletěl nikdy, pouze jednou se Smartwings do Říma. Náhoda? Nemyslím si - snad nikdy nebyli a nejsou po žádné stránce nejlepší variantou.
Ja toho mam nalitaneho spoustu, ale s CSA jsem letel jenom 4x (naposledy na podzim 2018) sice nic moc, ale kupodivu po kazde v pohode, i kdyz jednomu letadlu se porouchala navigace a museli jsme se vracet od hranic CR zpet do Prahy, ale nahradu ato celkem brzy CSA zvladla, jenom pri novem nastupu byl urcity slendrian ktery trochu rozladil cizince. Muj snad nejlepsi ba dalo by se rict nejfantasticnejsi let byl v unoru 1978 s Cathay Pacific z Hong Kong-u do Bangkok-u, ale to byla jina doba anaprosto jiny pristup k cestujicim , ovsem na druhe strane byly take jine ceny letenek. Cena za nase letenky Kodan-Tokyo v roce 2015 byla dokonce o 18% ! nizsi ve stejne mene, nez pri letu na same trase v roce 1986.
Alesi to verim ze mel Patrik zazitek hehe Hlavne ta snidane v 3h rano Jen dotaz, chybi mi upresneni, proc je nutnost letat z Prahy? Kvuli salonkum? Jsem cestovatel a vzdy jsme litali mezinarodne z jinych mest, casto Budapest jelikoz lety z Prahy meli vzdy predrazene. Ten nuceny hotel by me asi trefilo. Zvyk ala napise se nejaka adresa a na miste se najde hostel az tam
"Vždy jsme", "Často jsme" a "Zvyk ..." z doby předcovidové v době covidové moc nefungují.
Důvod proč s ČSA je uvedený v článku. Pokud znáte o nějaké šikovnější kombinaci, jak se s ČSA dostat na Island, rád se nechám poučit.
A ještě něčemu se v Čechách divíte ?
Mám cca 190 tis. mil a udělám s nimi co? Udělám s nimi h...o...
Leťte na Island, to je asi nejlepší co se teď dá s mílemi udělat... bez ohledu na to co píšu v článku (články popisující krásy Islandu budou následovat v srpnu)
Tomu taky úplně nerozumím, já mám pražské letiště docela rád.
Za minulého socialismu se takové věci běžně stávaly. A v socialismu 4.0 bude i hůř.
Lítá v business a potřebuje voucher? Ten jen pro chudý.
V 90. letech ještě měl systém sbírání mílí smysl, manipulační poplatek za vystavení bonusové letenky byl do 400 Kč, a to v době, kdy se standardní cena takové letenky pohybovala mezi 8 a 12 tisíci Kč.
Před pár lety ČSA měnily systém sbírání mílí a k určitému datu bylo nutno vyčerpat stávající míle, aby nepropadly. Vyšlo to na 2 letenky do Říma, termín byl rok na vyčerpání.
Výsledek: Na celý rok nebylo žádné volné místo na bonusové letenky, ale navíc, i kdyby bývalo bylo, tak poplatky spojené s vystavením bonusové letenky, k nim připočítané letištní poplatky, palivový příplatek, bezpečnostní příplatek a nevím co ještě, vyšly o 1000 Kč dráž, než běžná letenka jiného dopravce na téže lince, dostupná i v preferovaném termínu.
Neletět s ČSA byl největší bonus, který jsem tím získala.
Ony se míle v poslední době vyplatily jedině na exotické destinace: Soul, možná blízký východ, nebo v businessu a optimálně ne s ČSA, ale s partnery. Za cenu economy se dalo letět v business. Ale byla to kolikrát strašná práce a několik hodin i dní hledání.
Já ČSA pamatuji z letu Praha-Mnichov-Peking s 3 měsíčním synem a kočárkem. S ČSA do Mnichova, z něj KLM.
V Praze: problém na přepážce před odletem, otrávená letuška, dítě bude na klíně řekla, protože první rada sedadel je obsazená (na tu stěnu se v civilozovaných aeroliniích zavěšují poslýlky- zdarma a personál se vám věnuje). Pro kočárek přišel otrávený zaměstnanec. Ptal se, jestli prošel rentgenem Zpozdil let a nasraně kočárek odnesl. Při přistání v Praze se kočárek objevil na pásu po zavření Gatu a mojí dost nasr*né urgenci.
Světová praxe: jedete s dítětem v kočárku až do chobotu u letadla. Tam čeká zřízenec, který ho dá do nákladního prostoru jako poslední věc, aby, když přistanete, Vám ho jiný zřízenec přinesl při vystupvání z kabiny letedla. O vnitrostátních letech v Číně nemluvě.
Jsou to snad nehorší aerolinky na světě, jak servisem, tak vynucováním různých dotací ze státního rozpočtu, teplým místečkem pro ekonomy, kteří nehledí na výdaje. O toto dno se dělí rovným dálem se Smart Wings a bohužel docela létají z Pražského letiště.
S KLM z Mnichova do Pekingu a do Mnichova s ČSA? Víte to jistě?