Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
F

flavy

14. 3. 2008 13:21
Argumentace bez argumentů II

Nevidíte žádný rozdíl mezi dosaženým učňovským vzděláním a vysokoškolským? Proč jste si vybrala k „argumentaci“ učiliště nechápu. Do učilišť se nikdo nehrnul zejména proto, že být jen vyučen, znamená malou perspektivu na atraktivní zaměstnání a velké výdělky, a ne kvůli jejich zpoplatnění.

Vzdělání, kulturu a zdraví považujete za veřejnou službu. Nic intimnějšího snad neznám. Jsme kulturnější národ, když plánovitě naložíme autobusy vesničanů a odvezeme je do národního na italskou operu? Plánovaná vzdělanost, kulturnost a zdraví občanů je idiotie a Vy s tím ve svém článku nakládáte jako se samozřejmostí.

0 0
možnosti
IN

prony

14. 3. 2008 15:43
Re: Argumentace bez argumentů II . . . a diagnoza od pasu

Vydím, jak je snadné nastřelit okamžitou diagnózu místo diskuse. Vy nepolemizujete ale odmítáte a to předem. Vy ty argumenty ani nežádáte.

A pokud jde o "školne" na učilištích: Čemu pomohlo? Zpoplatnění nevyřešilo potřebu kvalifikovaných dělníků či řemeslníků. Spíš přispělo nájezdům "levnějších" pracovních sil.

0 0
možnosti
F

flavy

14. 3. 2008 13:21
Argumentace bez argumentů I

Tvrdíte, že zavedení školného bude vytvořena socioekonomická bariéra. Jak to? Vždyť školné bude pro všechny studenty téže školy ve stejné výši. Socioekonomickou bariéru vytváří školství bez školného, protože jej platí všichni bez rozdílu, tzn. i ti jež jej nevyužívají.

„Jejich argumentaci“ a stávající systém jste evidentně nepochopila, jinak by jste nepoužila příměr se zdražováním výrobku. Školství je dotované, nejedná se o tržní  mechanizmus.

„Vysoké školy potřebují korekce. Bla, bla, bla“. Zavedením školného se žádné korekce neodstraní, tak o co jde?

„Forma odloženého školného nic neřeší.“Vy nechápete co řeší půjčka? On někdo tvrdí že půjčka studenta není výdajem studenta? A kdo?

0 0
možnosti
IN

prony

14. 3. 2008 15:45
Re: Argumentace bez argumentů I

Nevolej nepochopils, nechápeš-li . . .

0 0
možnosti
IN

musica

13. 3. 2008 21:47
Je zajímavé,

že čím větší karma a souhlas čtenářů, tím větší pozdvižení mezi "dehonestátory".

0 0
možnosti
LD

strycek_Pompo

14. 3. 2008 9:25
Re: Je zajímavé,

19 není žádná vysoká karma, obzvlášť, když maj socani klikat na podobný bláboly jako stranickou povinnost :-P

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

13. 3. 2008 19:32
Děkuji

Děkuji autorce, že mi takřka v "přímém přenosu" předvedla, kde má její myšlení své hranice. Oceňuji její upřímnost, ovšem rozumové chápání a analýza je tak na hranici 3-. "Soužka učitelka" jistě školní klasifikační stupnici zná.

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

13. 3. 2008 19:33
Re: Děkuji

oprava:

"... ovšem její rozumové chápání a analýza ..."

0 0
možnosti
B

bilyhavran

13. 3. 2008 18:14
Logický paradox? Ne - Váš logický nesmysl.

Vážená paní autorko,

to co jste předvedla je regulerní logický nesmysl. To, že u obchodníka čím vyšší cena, tím nižší obrat, platí pouze v případě, že nabídka převyšuje poptávku. Tedy v neregulovaném prostředí. Pokud ale poptávka převyšuje nabídku (jako třeba počet uchazečů na VŠ je vyšší než počet přijatých, nebo počet volných bytů s regul. nájemným je nižší než počet zájemců o tyto regul. byty) v důsledku regulace, pak čím vyšší regulovaná cena, tím vyšší počet uspokojených lidí. Jestliže např. cenu rohlíku zregulujete na 50 hal, NIKDO tyto rohlíky vyrábět za tuto cenu nebude a obrat bude nulový (tak, jak je tomu u regul. nájemného). Toto pak vede ke korupci (černý "prodej" užívacího práva státních bytů, úplatky při přijímacím řízení na VŠ apod).

To, co jste předvedla je klasický "oslí můstek". Je tragické, že lidé jako Vy, rozhodují o zákonech.

Holt asi pořád platí, že kdo umí - umí. A kdo neumí - učí. A já dodám - a kdo neumí ani učit, sedí v parlamentu (nejen za ČSSD).

0 0
možnosti
B

bilyhavran

13. 3. 2008 18:25
Re: Logický paradox? Ne - Váš logický nesmysl.

Jen chci říct, že neobhajuju školné. To ani náhodou.

To jen způsob Vaší argumentace se mi zdá nejen poněkud nešťastný, ale spíš úplně "mimo mísu".

Možná by to příště chtělo argumentovat tím, čemu rozumíte a ne tím, čemu vůbec nerozumíte.

Přeju hezký den.

0 0
možnosti
RZ

romana1

13. 3. 2008 16:06
:))))))))))))))))))))))))

Já když si vzpomenu na to:" Honza šel do světa............." tak se ještě nyní musím smát, něco tak debilně trapného se může slyšet jen od sosana v tomto případě sosanky.;-D;-D(Y)

0 0
možnosti
PJ

Jazwinterthuru

13. 3. 2008 15:45
Ještě jedna myšlenka

Nechci se stavět do role obhájce škol bez školného, ale pro něco takového musí po kroku A nastat krok B.

Tedy pokud krok A má být školné, tak krok B by měl být zvýšení kvality. Proč mi dosavadní vývoj v české politice říká, že před krokem B přijde problém v podobě nedostatku peněz ve školství ;-(

0 0
možnosti
LD

strycek_Pompo

13. 3. 2008 15:56
Re: Ještě jedna myšlenka

Nerozumím. Školné bude příjmem školy.

0 0
možnosti
MH

advisorek

13. 3. 2008 14:09
Školné

Já se školným souhlasím. Pokud bude student chodit na brigády a přivydělávat si, dokáže si studium zaplatit. Určitě bych ale rozlišil výši školného na různých školách, je podle mně nelogické pokud platí stejné školné budoucí učitel nebo právník, kde se platy liší. Navrhoval bych například školné odpovídající jednomu průměrnému měsíčnímu platu v oboru, který student studuje...

0 0
možnosti
PJ

Jazwinterthuru

13. 3. 2008 13:56
Zkuste si spočítat kolik stojí vše dohromady

Vysokou máš zdárně za sebou a moji rodiče z toho určitě taky mají radost, nejen proto, že jsem ji úspěšně dokončil ,ale také proto, že nezatěžuji rodinný rozpočet.

30000 korun není zas až tak moc. Měsíčně nějakých 2500, tak k tomu připočtěme ubytování, dopravu, stravu, oblečení, kapesné, ... . Školu jsem jsem dokončil v roce 2001 a zkusil si spočítat kolik rodiče stálo moje studiu stálo. Suma 350 000 mě dost překvapila, máma je prodavačka, otec seřizovač v textilce (než ji zavřeli) taky chtěli jezdit na dovolenou, zajít si do restaurace,... .

Pokud někdo zkusil při studiu pracovat, bude asi souhlasit, že to studiu moc neprosívá. Ekonomicky zajistit dospěleho člověka na pět let je pěkná zátěž a co když jsou v rodině děti dvě ???

0 0
možnosti
LD

strycek_Pompo

13. 3. 2008 14:12
Re: Zkuste si spočítat kolik stojí vše dohromady

Schopný student dokáže studovat i si při tom vydělat. Pro ty neschopné budou půjčky. Jinak doufám, že rodičům investice do tvého vzdělání vynahradíš.

0 0
možnosti
JF

fajmic

13. 3. 2008 13:55
jak jste to nádherně..

vystihla, ono je totiž jedno jestli se bude nebo nebude platit, je to jenom o české mentalitě a přístupu, a to když se nezmění není ani šance stím něco udělat

PS: jsem na soukromé vysoké škole, a podle komentářů mých kamarádů z veřejných vysokých škol bych tu svoji za nic nevyměňil

PS2: přes třetinu spolužáků si školný platí samo, ať  už z úvěrů nebo z brigád

0 0
možnosti
  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1108x
PaedDr. Alena Gajdůšková, krajská zastupitelka a předsedkyně sociálního výboru ZZK,  předsedkyně Správní rady Univerzity T.Bati ve Zlíně, viceprezidentka Svazu pacientů ČR, členka etické komise ĆLK, členka Sdružení parlamentářů proti jadernému zbrojení a za odzbrojení. Bývalá poslankyně a senátorka, místopředsedkyně Senátu P ČR a ČSSD.  Původní profesí učitelka, pak personalistka a  vedoucí odboru školství a kultury ve Zlíně. Pracovala také jako poradkyně premiérů Špidly a Sobotky. Je dlouholetou členkou Sokola a ČČK.

Seznam rubrik