Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Já si myslím, že každý by si měl vybrat školu dle svého gusta. Jen by stát měl stanovit povinné osnovy s ohledem maturity a státní závěrečné zkoušky.  Státní střední školy, s pevným směrným číslem na  studenty a na obory, měly být  zdarma Přijetí pouze na  výsledků přijímacího řízení (jak to bylo za bolševika). A zdarma jen  předpokladu, že studenti studium v řádném termínu úspěšně dokončí. Soukromé SŠ bez omezení  počtu. Ty, které přijmou státní povinné osnovy (nebo budou náročnější) včetně maturit,  by měly plně hrazeny z prostředků studentu, a stát by měl za studenty, kteří ve stanoveném termínu školu dokončí hradit povinná pojištění. SŠ, které nebudou  plnit povinné osnovy, tak ty by ze státního nečerpaly vůbec nic a studenti by si měli hradit povinná pojištění. Státní VŠ, opět se směrnými čísly a přijímacím řízením,  by měly mít studijní plán  tak, aby vzdělaní absolventů bylo na VŠ úrovni a byly použitelní v praxi. Zde by mělo být školné, dle náročnosti oboru a poptávce po absolventech.  Soukromé VŠ samozřejmě se školným, které plně pokryje náklady na studium a povinné pojištění pro studenty pouze  u schválených studijních plánů a za předpokladu úspěšného dokončení studia v řádném termínu.

0 0
možnosti
Foto

Jinými slovy reformovat, reformovat a zase reformovat.  Geniální politik  s geniálním úředníkem přesně ví co je pro vaše a naše děti to nejlepší.

0 0
možnosti
Foto

Stát by se měl přestat plést do vzdělání, protože jako každou službu, kterou začne dělat, i vzdělání  použije pro potřeby vládnoucí elity.

Vzdělání je příliš důležité, než abychom ho nechali na pospas státu.

1 0
možnosti
PV

planovani na petiletky ci desetiletky? ale fuj, neco tak socialistickeho ;-). R^

0 0
možnosti
VS

Koncepcí jsme tu už měli dost. Proč myslíte, že ta další (na rozdíl od všech předchozích) bude fungovat?

1 0
možnosti
VK

Šlo by souhlasit, ale.....

Vysoká škola by měla být v souladu s požadavky.....Ne.

Odborné a technické vzdělávaní jednoznačně ano. Ale rozhodně ne veškeré. Proč? Vzdělaní je investice státu do obyvatel. Trh práce se mění. Kdo určí že tohle bude zadarmo a tohle se bude platit, když za tři roky bude situace jiná? Jak je vysoká nezaměstnanost absolventů humanitních oborů? Musí člověk studovat to, co ho bude živit, nebo co ho baví a zajímá? Vystuduji třeba historii, ale budu provozovatel restaurace. Mám si snad vzdělaní oproti strojaři platit, když jsem studoval svého životního koníčka? 

Hodnota vzdělaní může mít instrumentální charakter-pomáhá ke kariéře a uplatnění na trhu práce. To máte na mysli asi vy. Pak je hodnota nehédonistická- vzdělaní je k tomu, abychom poznali, jak funguje svět. Třetí hodnota-vzdělaní a hlavne vědění přináší radost, filosof by napsal slast. Takových je nás málo ;-) Příliš mnoho otázek na to, aby existovala jednoduchá odpověď.

0 0
možnosti
  • Počet článků 80
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1065x
obyčejný pracující člověk, správce domény o vzdělávání a trhu práce www.vzdelavacisluzby.cz

Seznam rubrik