- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já si myslím, že každý by si měl vybrat školu dle svého gusta. Jen by stát měl stanovit povinné osnovy s ohledem maturity a státní závěrečné zkoušky. Státní střední školy, s pevným směrným číslem na studenty a na obory, měly být zdarma Přijetí pouze na výsledků přijímacího řízení (jak to bylo za bolševika). A zdarma jen předpokladu, že studenti studium v řádném termínu úspěšně dokončí. Soukromé SŠ bez omezení počtu. Ty, které přijmou státní povinné osnovy (nebo budou náročnější) včetně maturit, by měly plně hrazeny z prostředků studentu, a stát by měl za studenty, kteří ve stanoveném termínu školu dokončí hradit povinná pojištění. SŠ, které nebudou plnit povinné osnovy, tak ty by ze státního nečerpaly vůbec nic a studenti by si měli hradit povinná pojištění. Státní VŠ, opět se směrnými čísly a přijímacím řízením, by měly mít studijní plán tak, aby vzdělaní absolventů bylo na VŠ úrovni a byly použitelní v praxi. Zde by mělo být školné, dle náročnosti oboru a poptávce po absolventech. Soukromé VŠ samozřejmě se školným, které plně pokryje náklady na studium a povinné pojištění pro studenty pouze u schválených studijních plánů a za předpokladu úspěšného dokončení studia v řádném termínu.
Jinými slovy reformovat, reformovat a zase reformovat. Geniální politik s geniálním úředníkem přesně ví co je pro vaše a naše děti to nejlepší.
Stát by se měl přestat plést do vzdělání, protože jako každou službu, kterou začne dělat, i vzdělání použije pro potřeby vládnoucí elity.
Vzdělání je příliš důležité, než abychom ho nechali na pospas státu.
planovani na petiletky ci desetiletky? ale fuj, neco tak socialistickeho .
Koncepcí jsme tu už měli dost. Proč myslíte, že ta další (na rozdíl od všech předchozích) bude fungovat?
Šlo by souhlasit, ale.....
Vysoká škola by měla být v souladu s požadavky.....Ne.
Odborné a technické vzdělávaní jednoznačně ano. Ale rozhodně ne veškeré. Proč? Vzdělaní je investice státu do obyvatel. Trh práce se mění. Kdo určí že tohle bude zadarmo a tohle se bude platit, když za tři roky bude situace jiná? Jak je vysoká nezaměstnanost absolventů humanitních oborů? Musí člověk studovat to, co ho bude živit, nebo co ho baví a zajímá? Vystuduji třeba historii, ale budu provozovatel restaurace. Mám si snad vzdělaní oproti strojaři platit, když jsem studoval svého životního koníčka?
Hodnota vzdělaní může mít instrumentální charakter-pomáhá ke kariéře a uplatnění na trhu práce. To máte na mysli asi vy. Pak je hodnota nehédonistická- vzdělaní je k tomu, abychom poznali, jak funguje svět. Třetí hodnota-vzdělaní a hlavne vědění přináší radost, filosof by napsal slast. Takových je nás málo Příliš mnoho otázek na to, aby existovala jednoduchá odpověď.