Průzkum veřejného mínění a ombudsman

Nevím, jak jste na tom vy, ale mě se nikdy nikdo na nic neptal. Jednou jsem se setkala se ženou, která mi tvrdila, že si vydělává průzkumem doma u stolu. "Za jednu odpověď mám deset korun, nasekám jich pět set a mám vyděláno."

Ale o tom psát nechci.

Odpoledne jsem slyšela v rádiu, že si Český rozhlas objednal od jisté firmy, průzkum veřejného mínění. Zajásala jsem. Konečně šly peníze z rozhlasových poplatků, na správnou věc. Český rozhlas chce zjistit názory svých posluchačů na rozhlasové pořady! Ale mýlila jsem se.

Český rozhlas zajímal názor občanů na bodový systém. Myslíte si, že bodový systém řidičů, pomohl k tomu, aby bylo na silnicích bezpečněji? Takhle nějak zněla otázka průzkumu veřejného mínění.

Odpověď jsem znala i bez tohoto průzkumu veřejného mínění, který si objednal Český rozhlas, protože jsem se s podobným hodnocením setkala ve sdělovacích prostředcích už mnohokrát.

Ano, bodový systém opravdu "zabodoval". Řidiči si dávají větší pozor. Podle mého názoru, vyhodil Český rozhlas peníze rozhlasových poplatníků zbytečně. Napíšu rozhlasovému ombudsmanovi, rozhodla jsem se.

... Divíte se, komu chci psát? Také o této funkci slyšíte poprvé? Nejste sami.

Včera jsem v rádiu poprvé slyšela o tom, že v Českém rozhlase vznikla funkce ombudsmana, kterou od 1. května 2016, vykonává PhDr. Milan Pokorný, Ph.D. Potěšilo mě, že máme jednu věc bez debaty společnou. Oba jsme se narodili v Kolíně.

http://www.rozhlas.cz/lide/ombudsman/

Bylo to přímé vysílání, nový ombudsman byl u mikrofonu, posluchači mu volali, většinou program rozhlasu kritizovali, a nakonec zavolala posluchačka, která si stěžovala na nudný sobotní odpolední program na Dvojce a na nudná nedělní rána, a když řekla, že si to troufne kritizovat, protože už má své roky, moderátorka ji sladce přerušila:

"Ale jděte! Když slyším váš příjemný, mladý hlas, vy určitě nebudete starší než padesát let!"

Ombudsman v tomto vysílání samozřejmě nic nevyřešil, ani nemohl, ale bude se prý všemi podněty zabývat a pošle je dál. A vyzval všechny posluchače, kteří mají připomínky k vysílání Českého rozhlasu, aby mu napsali nebo zavolali.

Tak, milí posluchači a milé posluchačky, pište a volejte!

Kontakt na PhDr. Milan Pokorný, Ph.D.:
tel.: +420 221 551 240
e-mail: ombudsman@rozhlas.cz

Autor: Irena Fuchsová | sobota 2.7.2016 21:51 | karma článku: 26,22 | přečteno: 1350x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

Připadám si jak hadr na boty

10.7.2023 v 23:08 | Karma: 27,14

Irena Fuchsová

Irko, ty seš úplně blbá!

2.7.2023 v 22:42 | Karma: 26,87