Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J19i26r12i 49P59i85l11n89y
Má to jeden zásadní háček. Každá baterie časem ztrácí svoji kapacitu a to i díky různým způsobům dobíjení. Představa, že na stanici vyndám svoji novou vybitou baterii a vyměním ji starou šunku, sice nabitou ale s kapacitou o 30 % nižší, tak to by se mi opravdu nechtělo. A to právě proto, že cenu elektromobilu zásadně určuje právě hodnota baterie.

P75a49v61e37l 58D22v12o36ř49á93k
V Číně to tak dělají, asi jim musíte poradit, že je to blbost.

J44a98r76o29s46l58a51v 63H72a18l78u63z94a
Dobrý den, držíte se s fantazií moc u zdi. Zkuste to obrátit, nejezdit za nečím a něco bude jezdit k vám. Jezdíme za doktorem, pro nákup, někdo dojíždí za prací přes 50 km denně, do školky a školy, na kroužky. Nakonec zůstane dovolená a výlety a to lze vyřešit tím, že Tesla zůstane doma, luxusním vlakem do Chorvatska a tam si něco půjčit a bude to stejně stát 99% času před hotelem. V loni jsem byl nucen jet z Itálie vlakem, cesta trvala podobně jako autem s tím rozdílem, že jsem vlakem přesouval svých 115kg a u auta to bylo dalších 1000.

P34a55v80e21l 47D43v51o52ř34á41k
Tak tak. Toho Olympuse mám dodnes, koupili jsme ho "na podnik" Stál už jen 40 tisíc a fotky z něho byly slušné, díky optice.
Auto na páru tu někdo sestrojil i u nás - Josef Božek, viz
https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Bo%C5%BEek
Za války a i po ní se používal dřevoplyn, zdejší taxikář měl na autodrožce pěkný kotel. Když nabral zákazníka, přiložil pár polínek a jel. Dojezd libovolný, nějakou větev vždy někde našel.
První elektromobil, který prý jel, sestrojil slovenský vynálezce Ján Aneáš Jedlík roku 1827/8. Měl stejný problém - baterii.
Ale výhodu elektromotoru jako hnacího stroje zjistili další - konstruktéři tramvají , trolejbusů a elektrických lokomotiv. Problém s elektřinou řešil drát - trolej.
Takže - elektromotor nemá konkurenci. Ale musíme sebou tahat těžkou baterii?: Co nádrž s vodíkem a palivový článek? Je to tady - v Neratovicích před lety autobus MHD - tankování vodíku 10 minut. Emise - vodní pára. A nebo:
https://www.toyota.cz/spolecnost/novinky/toyota-mi...
Čeští skeptici by stále ještě používali smyk z větví, tažený párem volů. Protože oni vědí, že to jinak nejde.
Díky za článek! Karma!

Z73d18e91n12ě38k 18M64a28t59u18š89k79a
Dejme elektromobilu budoucnost.
Ale přirozenou, danou technickým vývojem, ale ne administrativou.

- Počet článků 48
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1802x