- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Má to jeden zásadní háček. Každá baterie časem ztrácí svoji kapacitu a to i díky různým způsobům dobíjení. Představa, že na stanici vyndám svoji novou vybitou baterii a vyměním ji starou šunku, sice nabitou ale s kapacitou o 30 % nižší, tak to by se mi opravdu nechtělo. A to právě proto, že cenu elektromobilu zásadně určuje právě hodnota baterie.
V Číně to tak dělají, asi jim musíte poradit, že je to blbost.
Dobrý den, držíte se s fantazií moc u zdi. Zkuste to obrátit, nejezdit za nečím a něco bude jezdit k vám. Jezdíme za doktorem, pro nákup, někdo dojíždí za prací přes 50 km denně, do školky a školy, na kroužky. Nakonec zůstane dovolená a výlety a to lze vyřešit tím, že Tesla zůstane doma, luxusním vlakem do Chorvatska a tam si něco půjčit a bude to stejně stát 99% času před hotelem. V loni jsem byl nucen jet z Itálie vlakem, cesta trvala podobně jako autem s tím rozdílem, že jsem vlakem přesouval svých 115kg a u auta to bylo dalších 1000.
Tak tak. Toho Olympuse mám dodnes, koupili jsme ho "na podnik" Stál už jen 40 tisíc a fotky z něho byly slušné, díky optice.
Auto na páru tu někdo sestrojil i u nás - Josef Božek, viz
https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Bo%C5%BEek
Za války a i po ní se používal dřevoplyn, zdejší taxikář měl na autodrožce pěkný kotel. Když nabral zákazníka, přiložil pár polínek a jel. Dojezd libovolný, nějakou větev vždy někde našel.
První elektromobil, který prý jel, sestrojil slovenský vynálezce Ján Aneáš Jedlík roku 1827/8. Měl stejný problém - baterii.
Ale výhodu elektromotoru jako hnacího stroje zjistili další - konstruktéři tramvají , trolejbusů a elektrických lokomotiv. Problém s elektřinou řešil drát - trolej.
Takže - elektromotor nemá konkurenci. Ale musíme sebou tahat těžkou baterii?: Co nádrž s vodíkem a palivový článek? Je to tady - v Neratovicích před lety autobus MHD - tankování vodíku 10 minut. Emise - vodní pára. A nebo:
Čeští skeptici by stále ještě používali smyk z větví, tažený párem volů. Protože oni vědí, že to jinak nejde.
Díky za článek! Karma!
Dejme elektromobilu budoucnost.
Ale přirozenou, danou technickým vývojem, ale ne administrativou.