- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
O. Formánek
Střední management ví, že větších zisků za současného stavu sice dosáhnout nejde, protože chybí pracovníci a ti současní jsou už dost přetížení, a tak aby padající lejno nedopadlo na jejich hlavu, přehodí lejno podrobně rozmáznuté na hlavu svým podřízeným.
Vlk se nažere a koza zůstane celá
Střední management předstírá aktivitu, která se míjí v praxi účinkem, ale shrábne odměny. Buď nějakou fintou sníží zaměstnancům platy, čímž firma ušetří. Tak padající lejno dopadne na hlavy podřízených hned a oni za stejnou práci berou menší peníze. Anebo si vymyslí nějaké nové absurdní pracovní postupy, které jim přidělají jen práci a efektivitu jim zvýšit nepomohou.
Svou absurdní aktivitu ještě doplní koberečkem a bubu poradou, kde přetížené pracovníky ještě sprdnou, aby je „motivovali“ k vyšším výkonům. A tak padajícího lejno přistane na hlavě vedoucího skupiny, který ho zpravidla přehodí na podřízené a ty se s ním musí patlat. Snaží se je motivovat ze shora nařízenou argumentační omáčkou, která je k ničemu. 100 x ohřívanou rajskou používanou k vymývání mozků podřízených, totiž už jejich žaludek odmítá.
Někteří pracovníci raději odejdou sami, protože si řeknou, proč mám za tyhle peníze makat jako blbec a ještě si nechat dělat na hlavu. Jiným se neprodlouží smlouva. Ale ne vůbec nejde o neschopné, jen o obětní beránky, aby se vykázala činnost.
Příčina problémů se neřeší a tak lejno nakonec dopadne i na zákazníky
Příčina problémů se neřeší, protože by vyžadovala nějaké investice např. - více pracovníků, zaplacení přesčasy, místo vybírání volna za přesčasy. Anebo systémovou reorganizaci, nad kterou by se museli manageři opravdu zamyslet.
Firmy by chtěly větší zisky, ale management se nechce zamazat od lejna. Výsledkem jsou znechucení zaměstnanci a samozřejmě nespokojení klienti. Ti doplácí na fluktuaci zaměstnanců, protože střídání pracovníků snižuje jejich odbornost danou praxí. Nadšený začátečník jen těžko může poskytnout klientovi tak profesionálně odborné služby jako pracovník s několikaletou praxí.
Hlavním cílem firem není totiž spokojený zákazník, ale zisk. A tak se klientům nabízí produkty a služby, které v praxi nemohou splnit slibovanou nabídku např. z důvodu malých kapacit potřebného technického vybavení.
Nezáleží tedy na tom, co kdo z pracovníků umí a kolik odvede práce. Nejvíce jsou placení "kecalové", kteří ukecají nejvíce klientů a je jedno, že nespokojných a oni pak danou službu zruší. Kdo dostal z klienta peníze je nejvíce honorován a nenese žádnou finanční odpovědnost za to, zda z důvodu nespokojenosti zákazník službu zruší.
Systém padajícího lejna tak v neposlední řadě dopadne i na zákazníka, protože místo toho, aby se firmy zajímaly o zlepšení služeb zákazníkům, snaží se ušetřit, kde se dá a ze zákazníků vytáhnout peníze na pro ně nevýhodné produkty či špatně fungující služby.
Nejčtenější články a nejvyšší karma:
Záchodová štětka do vagíny nepatří
http://formankova.blog.idnes.cz/c/35716/Zachodova-stetka-do-vaginy-nepatri.html
Vem si mě, aneb jak slepice bojují kohouta
http://formankova.blog.idnes.cz/c/12270/Vem-si-me-aneb-jak-slepice-bojuji-kohouta.html#t2
Další články autora |
Osvoboz. pol. vězňů, Kladno
4 090 000 Kč