Diskuse

Hadimrška

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
H

Horst.Skalický

21. 1. 2011 17:59
Tatra 57B

Takové auto moji rodiče měli. Bylo spolehlivé. zastavilo se jenom když došel benzín.

Rok výroby 1948, takže jeden z posledních výrobků toho typu, 4 stupňová převodovka, maximální rychlost závratných 100 km/h. Když nebyla rovná silnice, trochu to drncalo ale ten motor slyším dodnes. Charakteristický šepot seřízených ventilů. Taky jsme měli Tatru 11 ale tu moc nepamatuji, jenom vím že jsme ji měli, byl jsem tenkrát moc malý. Prodali jsme ji na traktůrek jednomu kutilovi. Škoda, dnes by za ni byl nový Mercedes a to nikoli nejlevnějšího typu. Kdoví jestli alespoň ten traktůrek jezdí.

Jsou to dnes jen vzpomínky. Můj otec měl ledajakého veterána. Kupoval stará auta na jezdění protože byla tehdy laciná, jenže pak je vždycky prodal aby bylo na jiné. Kdyby to uskladnil někde v kůlně, měli bychom sedmapadesátku před renovací. Za ni by byl dnes alespoň slušný ojetý Mercedes ale ta jedenáctka Tatřička mne mrzí.

0 0
možnosti
KT

Ježikača

9. 12. 2010 0:56
spolužaččin

ddeček v tom kabrioletu jezdil. jak já jí to záviděla! to byla taková nádhera.

0 0
možnosti
L

luban12

5. 12. 2010 20:49
Dobře na ni pamatuji,

měli jsme 57A ,stejně jako ostatní auta v této řídě to téměř netopilo,ale jinak to nebylo špatné auto. V článku je zmínka o dřevoplynu, vyvyječe plynu se dělali sériově  za války běžně,dnes se o tom příliš nemluví,protože je zatím dost benzinu.Pokud by měl motor dostatečně velký obsah,alespoň 4L ,tak by se nechalo jezdit za pár haléřů a přitom to zařízení nebylo příliš složité. Poslední pohon na dřevoplyn jsem viděl na nákladním autě v jednom podniku ještě v roce 1962.Je pravda,že to trochu smrdělo.

0 0
možnosti
MS

rebbe

5. 12. 2010 16:31
Na tomto vozu jsem absolvoval autoškolu

bylo to 1958 ve Střešovicích, v autoklubu Svazarmu. Tři nesynchronizované převody nutily k vytrvalé práci se spojkou a planem. Co se v mládí naučíš, tak rychle nezapomeneš. I dnes, v Mercedesu, sešlapuji spojku a přidávám plyn, když řadím dolů. Mohl bych mít automat, ale úmyslně jsem si pořídil dnes šestistupňovou ruční převodovku.

Tehdejší T57K v armádní barvě měla plátěnou střechu a v předu tu původní "žehličku". Na tom autě se opravdu nemělo co polámat, nebylo na něm totiž nic, co by na něm být nemuselo.

0 0
možnosti
JC

chudacek.blog.idnes.cz

29. 11. 2010 15:22
Díky za poučný článek

0 0
možnosti
RF

maxipes Fík

30. 11. 2010 11:45
Re:

díky za přečtení

0 0
možnosti
PK

dolch

27. 11. 2010 21:16
To je na Výstavišti?

Hele, to si tam takhle necháváte rozrýt Výstaviště srazem veteránů? Nebo je to někde jinde?

0 0
možnosti
RF

maxipes Fík

28. 11. 2010 15:51
Re: To je na Výstavišti?

něco tam a něco jinde...

1., 2., 3. z letiště

4., 5., 8., 9., 12. ze Starých Hradů

6., 7. u hasmenů

10., 11. z Výstaviště

0 0
možnosti
DM

Aretta

27. 11. 2010 18:16
I mně se to líbilo:-))

A KROM TOHO JSEM DALA NA vÁS A (mizera Cpslck:-)) a koukla na Andreu Platznerovou coby básnířku:-)) Víte, že jste jediný, koho jsem si všimla, že má u sebe tlačítka jiných?R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10930x
 

Články publikované na Technet.cz a auto.idnes.cz