Taky Vás napálil autoservis "Fejkem"? Jenže při reklamaci nemusíte mít štěstí...
Ti svědomitější majitelé vozidel chápou, jakou úlohu ve výfuku mají filtry částic a katalyzátory. Donedávna se totiž vytloukaly a takových pastí na nic netušícího zákazníka byly plné bazary. Nicméně časy se mění a autobazary si již dávají velký pozor a taková vozidla do prodeje nepřijímají.
Nic netušící majitel vozidla dá tedy před prodejem vozidla auto do servisu, nic netušící autoservis objedná náhradní katalyzátor nebo filtr částic od dodavatele náhradních dílů, samozřejmě ne ten nejdražší a náhradní díl se zárukou namontuje. Potud je ještě vše OK.
Auto je opraveno, zákazník zaplatí a začne auto používat nebo ho odveze do bazaru. Při prvních kilometrech se nic nepozná, auto funguje bez nápadných indicií. I bazar ho v tu chvíli "sežere" jako emisně v pořádku. Avšak náhradní díl přestane v autě za pár stovek či tisíc kilometrů (zcela cíleně) fungovat. Je to jako kdybyste šli v papírových botách pro nebožtíky pochod do Prčic. Do první osvěžovačky nemáte podrážku a svršek.
Přestaňte se usmívat. Ostatně při čtení příštích řádků vás úsměv přejde. Podstoupíte-li martirium reklamací, může resumé znít "NEUZNANÁ REKLAMACE", jako v našem případě. Jenže ASEM sdružuje emisní specialisty a ti zjistili, že namontovaný katalyzátor je "fejk" (atrapa, boty pro nebožtíka, nefunkční napodobenina), kterým se prodejce obohatil, aby se v reklamačním řízení odvolal na "nestandardní palivo", které přepážky spálí (např. omylem natankovaný benzín v palivu). Dodavatel za poškození filtru odmítá převzít odpovědnost a vy se nacházíte v bodě, jako před výměnou katalyzátoru (filtru částic), jenže jste o řádově 12 až 15 tisíc chudší a vaše nervy vzaly taky trochu za své.
I když se okolní svět navenek tváří, že je civilizovaný, život v něm je stále stejný, jako v džungli nebo v oceánech. Silnější žere slabší a vytváří si k tomu i svoje zákony, aby nás obyčejné lidi mohl ždímat nejen jednou, ale i dvakrát, třikrát. Jejich obchodní strategie je nenasytná, stejně jako u "šmejdů".
Libor Fleischhans
Kontroloři STK nejsou nestranní ani nezávislí, jsou korupční a ovládá je "majitel"!
Kdysi prohlásil na ČT1 Jiří Rejmon, za profesní komoru STK, že přibude-li konkurence, budou na STK tzv. "pouštět". Touto vstřícností, dávat "VYHOVUJE", nalákají k "penězostrojům STK" mnoho majitelů aut, co nemají auta v pořádku...
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali (II)" aneb blbý a blbější emisní technik na STK
Případy se množí a laik žasne, jak legislativa zbavuje práv ty, co tomu rozumí a rozdává certifikáty idiotům, co vyhánějí auta ze silnice, i když jim nic není. Zákon 56/2001 Sb. nyní zakazuje ostříleným diagnostikům měřit emise.
Libor Fleischhans
Co se reálně stane, jakmile zákon zruší regulaci počtu STK? Je k tomu už jen krůček...
Vyskytují se i obavy, že zrušením regulace počtu STK kontroly zvrhnou a nebudou funkční. Obavy jsou liché. Všechno horší už tu bylo. Opatření proti podvodům zavádělo Ministerstvo proti těm samým, co tuto exkluzivitu dodnes mají...
Libor Fleischhans
Pokud poslanci kývnou, budeme moci udělat STK přímo v autoservisu
Dnes ráno v 8:23 byl poslancům rozeslaný návrh novely Zákona 56/2001 Sb. Boj ve sněmovně bude velmi obtížný. Exkluzívním STK se vypouští rybník, kontroly budou vznikat neomezeně i v tzv. malé formě. Konkurenci doposud neznali.
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali" - emisní technik na STK
Absolvují několikatýdenní školení, kontroluje je státní odborný dozor, metodika je od "specialistů" z MDČR, program on-line měření emisí vyvíjeli počítačoví experti, ale marná sláva, když z toho vyleze, s prominutím, tohle "lejno"
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky
Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...
Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu
Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....
Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...
V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel
V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.