Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LF

Na ČT1 proběhla 14.6.2015 reportáž, že podle zprávy MDČR v Česku vyhovuje 98% vozidel na Českých silnicích, zatímco v Německu, kde je mnohem mladší automobilový park, to je 77,5%. Profesní komora STK sama přiznala trend, kterým si chtějí STK udržet svou klientelu. Že tento způsob není cizí ani společnosti DEKRA, která je zároveň tzv. "pověřenou zkušebnou" Ministerstva dopravy ČR, je na této reportáži zřejmé.

Mluvčí STK však asi dostala od "zasvěcených" u této společnosti takové informace, že si ještě naopak pověřená zkušebna přitížila, protože tito odborníci z "pověřené zkušebny" zcela zjevně netuší, jak se chová jednotka při přepnutí na etanol, jinak by ta její výpověď nemohla takto hloupě znít.

Zde je reportáž Autoklubu, České televize, profesní komory STK a našeho školicího oddělení. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/314663-technicka-kontrola-je-mnohdy-formalita-projdou-i-nevyhovujici-auta/

1 0
možnosti
LF

Na portálu http://www.motofocus.cz vyšly výsledky ankety, zda je DEKRA státem ve státě nebo ne. Anketu vyplňovali vesměs profesionálové z oboru autoopravárenství. Výsledky ankety hovoří za vše, shlédněte je sami: http://motofocus.cz/anketa/5944,vysledky-ankety-dekra-stat-ve-state

0 0
možnosti
PR

P39e94t65r 38R27i56h41a55k

8. 6. 2015 12:52

Nevim teda o které stanice emisi a stk se jedna, ale byl jem na několika a nemeli problém me vyhodit z emisi a nepustit tedy k STK protože katalizator uz byl KO a neprosel jsem STK  kvůli "sporadicky" funkčnímu ABS, jinak auto bylo v poradku ve všech smerech. Takze 30dni a opakovana STK.  A byla to mozna i Emise STK Dekra takze emise ochudila STK o vydelek podle uvah z clanku. Kde jsou teda ty kde "projde" vse?

0 0
možnosti
LF

Vůbec neházím všechny do jednoho pytle. STK s logem DEKRA znamená, že stanice má "smlouvu" s firmou DEKRA, patří ale někomu jinému. STK může být i poctivá, ale tam, kde se sejde více STK v jedné lokalitě, soutěží mezi sebou. Pak ta "poctivá" bude mít méně zákazníků, jakmile se to mezi lidem proflákne. Takové jsou reference od emisních mechaniků, co procházejí naším školením na diagnostiku a opravy. V takové lokalitě může docházet díky špatně nastavenému systému k tomu, o čem je článek.

0 0
možnosti
RD

To mne přivádí k otázce, proč takto, dle vlád důležité kontroly, neprobíhají zcela automaticky zakomponovaným systémem v autě, který by hlídal hladinu emisi. Kurvítko sem, kurvítko tam. Daleko raději bych jej měl v autě, než nově zamýšlenou cypárnu ecall.

1 0
možnosti
LF

Probíhají. Je to systém OBD. Vystavíé za jízdy všem sledovaným systémům vysvědčení v podobě tzv. Readiness code. Kontrolují se všechny emisní systémy samy, ale i tak není zaručeno, že auto "nesmrdí" dramaticky nad rámec. OBD se bude nyní vyhodnocovat v rámci kontroly emisí.

0 1
možnosti
PK

Autor článku se trefuje do přestaveb na ethanol.Sám mám v autě jednotku, která není zapsaná v TP-dřív to nešlo.Dnes by ta stejná jednotka už zapsaná byla, protože už má certifikát.Podle autora tedy mám nevyhovující auto.Naštěstí u STK nebyli pitomci a s autem jsem prošel.Zdá se mi, že jde v článku spíše vzbudit emoce a senzaci než o skutečné řešení problémů.;-(

1 3
možnosti
RD

Máte v autě nelegální systém (téměř nic bez certifikace se nesmí přidávat do důležitých součástí vozů, a tou jednotka na ethanol bezesporu je) a přesto se cítíte být v právu? Nedivím se, že se zde ženou vlny uprchliků z Afriky, když rozlišovací schopnosti dobra vs. zla jsou u nadpoloviční většiny národa (nejen ČR, ale i většiny EU) zcela mimo měřítka morálních hodnot.

3 4
možnosti
PO

Podívejte se na to pohledem státu ...

Potřebuje, aby občané jezdili? Potřebuje aby kupovali benzín/naftu a platili spotřební daň? Potřebuje, aby se lidé měli jak dopravovat do práce a neseděli na pracáku? Má rodina s mediánovými příjmy (a výdaji) možnost si každých 6 let vyměnit auto za nové?

Stačí si sám odpovědět a bude jasné, proč stát reálně nikdy (řekněme v horizontu 20 let) nebude tlačit na přísnost ME a STK.

0 0
možnosti
RV

Plakat nad prostředím emisí a TK mě přijde jako nadávat na vodu vyteklou z rozbitého džbánu. Samotná existence buzerace lidí za nesmyslné prohlídky a tahání peněz z kapes - zde je zakopán pes. Pravidelné prohlůídky po 2 letech už jsou málo, prý budou každý rok. Na zvracení. není to nic jiného, než další daň za mobilitu. Jak dlouho se nechámě stříhat?;-€Rv

5 1
možnosti
JN

Výborně. Na "poctivé" STK mi zničili starší dieselovej motor. V životě jsem to na 5200 otáček nevyhnal! Vytočili ho do otáček, technik si chválil, jak motor krásně funguje, emise jak u novýho motoru. Od týhle STK mi auto začalo žrát olej, emise rozhodně šly taky do kopru. Příště se na tyhle nesmyslný pseudoekologicky poctivý STK vykašlu a budu hledat stanici, kde mi auto ničit nebudou. Rv

8 2
možnosti
KE

K47a17r74e85l 82E13h77l

2. 6. 2015 7:48

No nevím ale jestli Vám motor nevydrží krátkodobě otáčky 5200 tak je už stejně do šrotu.Najezdil jsem 240tis. km s dehtem při 4300 otáčkách na dálnici...(motor vybíral finanční ředitel... zn. odborník) a vydržel několik let...

0 3
možnosti
PZ

Celý tento systém STKa emisí by se měl zrušit. Je to jen další zpoplatnění provozu auta navíc soukromým subjektům bez jakéhokoli pozitivního efektu na cokoli. Policie by měla technický stav řešit až po případné nehodě, je-li podezření na příčinnou souvislost s takovou nehodou.

5 5
možnosti

On je celý systém provádění emisí + STK pomalu každých 14 dní, a to i u zcela nových aut, za drahé peníze, jednou obrovskou mafií státu + stanic TK. Proč asi je těch STK jako much, za každým druhým rohem?!! Protože je to obrovský kšeft. Pár přístrojů, pracovníci prakticky nemusí umět skoro nic, a jede se. Často neumějí vůbec nic. Mě vyhodili, že mám jiné pneu, než v techničáku, měl jsem s tím nervy půl roku, než se zjistilo, že ten mamlas v STK vůbec nerozuměl tomu, co ta čísla na pneu znamenají! Omluvili se mi a dali mi žeton na kafe v ceně 10 korun českých.

1 0
možnosti

mě káraly také, ale za to že na autě mám lepší než mám mít podle techničáku,jako s lepšími jízdními vlastnostmi, také dle kódu na pneumatice (vyšší rychlost apod.).

0 0
možnosti
  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4910x
Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Seznam rubrik