Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Qui custodiet ipsos custodes?

...aneb "Kdo bude hlídat samotné hlídače?" Úředníci Ministerstva dopravy nasadili obludné páky, aby zničili zbytek malých podnikatelů. Jejich přepadovky mají znaky návštěv STB s účelovými nálezy u disidentů před rokem 1989.

Do roku 2023 by měly přestat fyzicky existovat samostatné Stanice Měření Emisí (SME). Nová legislativa chystá půdu pro vymýcení malých podnikatelů na venkově a v malých městech a nově vznikající kontroly smějí být jen "velkokapacitními linkami" státem regulované menšiny bohatých podnikatelů a ti je budou stavět jen ve městech. Podle devíti stran A4 o výpočtu "nasycenosti" okresu kontrolami ve Vyhlášce 211/2018 však nemají žádné nové kontroly naději na získání oprávnění krajského úřadu... Vše pevně drží v rukou staří zkušení mafiáni s dosahem do tvorby zákonů.

Vstup orgánů SOD do autodílny

Žena a muž, dva orgány "Státního Odborného Dozoru" svižně vystupují z auta a hlasitě oznámí s kamennými tvářemi, že zahajují kontrolu. Fotí vše okolo sebe, otevírají skříně a šuplíky. Pořídili desítky fotek všeho, co se v dílně nacházelo. Přístrojového vybavení, nářadí, prahů všech dveří a vrat, odsávání, osvětlení, prostor a vůbec všeho, co by vás mohlo napadnout. "Patrně udání, nebo je to na objednávku konkurence..." myslí si provozovatel SME. SOD kontroloval víc než dosytosti a odjeli až v pozdních odpoledních hodinách.

Postup kontroly připomíná účelové obviňování STB...

První kontrolované auto přijíždí se slyšitelně děravým výfukem. Kontrolní technik se dává do debaty se zákazníkem a sděluje mu, že nemá cenu emisní zkoušku ani zahajovat, protože nevyhoví. Zákazník netušil, že má v zádech státní odborný dozor a rozjíždí dialog s kontrolním technikem: "Hele neblbni, dej mi to a já si to pak zavařím, už mi to končí..." Technik: "Né, skutečně to nejde, to auto nevyhoví, tu díru nelze neslyšet a nemá to cenu ani začínat, nejlépe bude, když si necháte ten výfuk zavařit nebo vyměnit, ale takhle to fakt nemá cenu, ty peníze za zkoušku byste vyhodil do kanálu!" Zákazník pochopil a jal se odjet...
"Počkejte!" zasahuje žena od SOD: "Tak zde jste udělal chybu, za kterou Vám navrhneme sankci, protože Vy jste podle zákona "měl zahájit zkoušku" zapsáním vozidla do IS-TP. Teď by nám tenhle občan třeba mohl odjet k jiné SME a tam by zkouškou emisí třeba prošel i s tím děravým výfukem! Pokračujte a zahajte zkoušku Měření emisí, my Vás budeme sledovat."
Zákazníkovi se rozbušilo srdce a koukal, jak bude SOD řídit další osud jeho vozidla a zbytečně redukovat obsah jeho peněženky ještě předtím, než dá výfuk zavařit a peníze mohl tak směrovat na opravu, ne na předem jasně nevyhovující kontrolu.

Kontrolní technik se snaží vysvětlit, že chtěl zákazníkovi ušetřit peníze a sobě čas, ale žena je neoblomná. Tedy zahájil zkoušku zapsáním vozidla do IS-TK, které předem věděl že u měření emisí nevyhoví. Otevřel kapotu, prováděl identifikaci vozidla a začal vozidlo fotit.
"STOP! Druhá chyba!" zavelela žena od SOD: "Fotíte auto s otevřenou kapotou a to je protizákonné jednání. V zákoně jasně stojí, že má být zavřená kapota. Tedy druhý prohřešek. Pokračujte prosím dál ve zkoušce."
Kontrolní technik zavřel kapotu a znovu začal fotit auto. "STOP! Třetí chyba, máte při fotografování otevřené dveřní okno a to je protizákonné! Zákon jasně říká, že focení u STK má být foceno vozidlo se zavřenými okny, aby bylo vidět, zda nejsou nepřípustně tónovaná!" Technik opáčil: "Ale já teď měřím emise a nedělám přece STK, takže..." Než stačil dopovědět, utřela ho kontrolorka: "To nás nezajímá, podle EU 2014/45/EU se slučuje kontrola vozidla s měřením emisí do jednoho aktu a tím musíte fotit vozidlo přesně jak je to předepsané u STK, ne jinak." Technik udiveně: "Vždyť na STK to budou fotit znova, to je přece věc STK..." kontrolní technik nestačil opět ani domluvit... "Nemáte pravdu a očividně máte mezery ve znalosti legislativy. To je tedy překvapivé zjištění, že zde nacházíme jeden prohřešek za druhým! Vy snad ani nevíte, že auto má mít u kontroly vozidla sundané poklice!" Technik: "Cože? Proč proboha poklice, když měřím emise?!" SOD: "No, vidím, že máte zcela zásadní neznalosti o fungování SME takže podáme podnět k zahájení správního řízení." Kontrolorka položila ještě poslední kontrolní otázku: "Kontrolujete si namátkově zpětně správnost fotografií, co jste poslali do on-line systému?" Kontrolní technik vytáhl obočí potřetí: "Jako jak, vždyť je posílám do systému, ten mi to potvrdí, že byly odeslány a tím to pro mne hasne!" Žena: "No vidíte, další nedostatek z neznalosti, tím jen potvrzujte svou nekompetentnost..." 

Žena z SOD odešla pro papíry, aby poslední prohřešky sepsala a její "hodný" kolega s vytaženým obočím, jakoby omlouval přehnanou přísnost kolegyně a sděloval provozovateli SME, že by se on sám přimlouval za nejnižší sazbu sankce, protože podle něj to nejsou až tak závažné věci. Omluvně zmlkl, když se žena vracela.
Sečteno a podtrženo, znechucený opravář má chuť se vším seknout. Nedávno v naději co mu dal Ťok značně investoval, jak do přístrojů, tak do školení a teď takový přístup?! 

Z tohohle vyprávění mrazí, protože připomíná účelové nálezy při návštěvách estébáků za totalitního režimu, aby někoho sbalili a poté účelově obvinili. V tomto případě to bude účel dokonale otrávit a znechutit majitele samostatně zřizovaných SME, aby živnost ukončila nejlépe většina na vlastní žádost. Cestička velkopodnikatelů se postupně zbaví všech malých konkurentů a bude mít monopol.  Národe prober se a braň se, úřady pracují pro velmi bohatou a tudíž vlivnou skupinku chráněných podnikatelů!

Realita, která by měla SOD zajímat více

V německé autodílně by shora uvedený postup byl zcela normální. Tam se dokonce sleduje a do statistik zanáší objem provedených oprav, když autům končí technická. SRN tak má ve statistice i údaje, které značky na jaké závady trpí. To u nás zatím není.

Auta v Česku obecně nejsou ve špatném stavu. Ani auta ve věku 15 nebo 20 let. Rozhodující je totiž jen a jen jejich technický stav, nikoliv stáří vozidla.
V nevyhovujícím stavu jsou dnes bohužel nejexponovanější lehké dodávky speditérských společností, co musí lítat a na opravy přetěžovaných aut nejsou čas ani peníze. Dalšími v řadě jsou individuální dovozci, co nedávno stáčely tachometry, spedice, dopravní podniky, Taxislužby a tak dále...

Rozhovor, který jsem slyšel na vlastní uši mezi majitelem taxíkařské společnosti a jeho řidičem: 
Řidič TAXI: "Šéfe, tady ta zadní guma má už strašnou bouli a bojím se že to bouchne na potvoru, až povezu zákazníky." Majitel: "Neser mně kurva, tos najel někde na vobrubník a já to vodseru? Nech tu gumu votočit na ráfku ať to není vidět, a nějak to dojeď, jinak ti to nechám strhnout z vejplaty." Řidič zahodil vajgla a odjel k pneuservisu otočit gumu na ráfku. Má tam kamarády.

Z technických kontrol se v České republice stal předmět konkurenčního miliardového byznysu ve velkokapacitních STK a opravy pak už potřebné logicky nejsou. Malé TK+ME u autoservisů, jak se o tom mylně povídá, vznikat díky nové legislativní novele vznikat nebudou, prakticky nemohou.

Největším trápením českého způsobu technických kontrol je "vycházení vstříc důležité klientele", aby sousední konkurující si STK strhávali větší "vstřícností" více VIP zákazníků v okrese na sebe, kteří pak nepřijedou jednou za dva roky, jako normální občan, ale kteří jsou u vrat STK týdně dvakrát, třikrát desetkrát... To jsou významní nosiči peněz "státem regulovaného počtu podnikatelů". Když říkám peněz, jsou to řády milionů až miliard Korun českých, za většinou povrchní a většinou vizuální rychlo-NEkontrolu. Auta se neopravují, přimhouří se oko jednou, dvakrát desetkrát stokrát. Auto musí těmto VIP klientům vydělávat. Tam by se měl SOD soustředit!

Abychom i skončili latinským příslovím:  Quod licet Jovi, non licet bovi... (Co je dovoleno Jovovi, neí dovoleno volovi). Asi by se náš řemeslný stav měl probrat a vyprášit jim rohožky. Škoda jen, že se český človíček neustále a už předem bojí se připojit k naší iniciativě proti korupci a diskriminaci v podnikání...

Autor: Libor Fleischhans | sobota 6.10.2018 18:33 | karma článku: 27,91 | přečteno: 1416x
  • Další články autora

Libor Fleischhans

Kontroloři STK nejsou nestranní ani nezávislí, jsou korupční a ovládá je "majitel"!

Kdysi prohlásil na ČT1 Jiří Rejmon, za profesní komoru STK, že přibude-li konkurence, budou na STK tzv. "pouštět". Touto vstřícností, dávat "VYHOVUJE", nalákají k "penězostrojům STK" mnoho majitelů aut, co nemají auta v pořádku...

23.4.2019 v 9:19 | Karma: 33,32 | Přečteno: 3544x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

"Ještě větší blbec než jsme čekali (II)" aneb blbý a blbější emisní technik na STK

Případy se množí a laik žasne, jak legislativa zbavuje práv ty, co tomu rozumí a rozdává certifikáty idiotům, co vyhánějí auta ze silnice, i když jim nic není. Zákon 56/2001 Sb. nyní zakazuje ostříleným diagnostikům měřit emise.

5.4.2019 v 10:25 | Karma: 37,49 | Přečteno: 3607x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Co se reálně stane, jakmile zákon zruší regulaci počtu STK? Je k tomu už jen krůček...

Vyskytují se i obavy, že zrušením regulace počtu STK kontroly zvrhnou a nebudou funkční. Obavy jsou liché. Všechno horší už tu bylo. Opatření proti podvodům zavádělo Ministerstvo proti těm samým, co tuto exkluzivitu dodnes mají...

31.3.2019 v 20:09 | Karma: 25,62 | Přečteno: 1478x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Pokud poslanci kývnou, budeme moci udělat STK přímo v autoservisu

Dnes ráno v 8:23 byl poslancům rozeslaný návrh novely Zákona 56/2001 Sb. Boj ve sněmovně bude velmi obtížný. Exkluzívním STK se vypouští rybník, kontroly budou vznikat neomezeně i v tzv. malé formě. Konkurenci doposud neznali.

27.3.2019 v 14:19 | Karma: 29,91 | Přečteno: 1150x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

"Ještě větší blbec než jsme čekali" - emisní technik na STK

Absolvují několikatýdenní školení, kontroluje je státní odborný dozor, metodika je od "specialistů" z MDČR, program on-line měření emisí vyvíjeli počítačoví experti, ale marná sláva, když z toho vyleze, s prominutím, tohle "lejno"

29.1.2019 v 11:02 | Karma: 47,37 | Přečteno: 21045x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

VIDEO: Jak vidí EU maturanti? Do Unie se už narodili, cení si cestování

1. května 2024  11:45

Česko ve středu slaví dvacáté výročí vstupu do Evropské unie. Redakce iDNES.cz při této...

Ukrajina zasáhla další ruskou rafinérii, okupační armáda zabíjela v Oděse

1. května 2024  9:39,  aktualizováno  11:16

Sledujeme online Ruská protivzdušná obrana v noci na středu sestřelila šest dronů nad čtyřmi regiony, informovalo...

Hasiči při pálení čarodějnic zasahovali u dvacítky požárů, často zbytečně

1. května 2024  9:14,  aktualizováno  11:13

Na mnoha místech Česka se během včerejšího posledního dubnového večera rozhořely ohně při tradičním...

Policie v Tbilisi nasadila proti davu plyn i vodní dělo, zadržela 63 lidí

1. května 2024  11:13

Gruzínská policie a demonstranti se v úterý večer střetli v Tbilisi u sídla parlamentu, který v...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4910x
Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Seznam rubrik