Od roku 2017 zákaz vjezdu do nízkoemisních zón v Praze? Proč proboha?
Český úředník zase bude nesmyslně třídit, kdo podle papírových údajů do centra Prahy smí nebo ne. Je jedno že rodilý Pražák může mít vymazlenou jedničkovou Oktávku, se kterou jezdí jen na chalupu 30km za Prahu! Prostě přijde nařízení a od ledna z chalupy a tudy, kudy jezdil nejkratší cestou jezdit už nebude. Jeho soused bude mít moderní Diesel, který může mít nalítáno 300.000 km a s vytlučeným katalyzátorem a filtrem a jezdit může i v nejčistší emisní zóně nejen v Praze, a bude svinit ovzduší i v centrech dalších evropských měst i v zelených zónách! Emisní kontrolou projde i tak v pohodě, nejen nyní, ale i v budoucnu.
Jak je to možné? Zkrátka oba dva sousedé předloží na STK velký techničák a jednomu dovolí jezdit kudy bude chtít, a druhému to zakážou. Přitom úředníci nevědí co dělají! Obě auta mohou mít úplně stejné emise, dokonce to modernější auto může mít mnohem horší (v nejjedovatějších oxidech dusíku) . Naše legislativa to bohužel dovoluje a jak se jeví, bude k podvádění dostatek prostoru i v nové metodice měření emisí (platná od 2016), která má opět, jak se v Česku již 15 let sluší a patří, dost podstatné díry.
I kdyby ten soused s novějším autem vytlučený filtr ani katalyzátor neměl, není důvod k průjezdu nízkoemisní zónou jednomu zakazovat a druhému povolit na základě nějaké kulaté plakety na čelním skle. Je to diskriminace jako Brno, protože moderní ( i bezporuchový a nijak nemanipulovaný) Diesel překračuje své emisní limity v reálném provozu až 7 x (!!!), takže se docela moc od starší jedničkové Oktávky v těch nejjedovatějších emisích oxidů dusíku liší jen nepatrně.
Suma sumárum je prodej plaket (už dnes se takto "prodávají" i emisním vrakům do zahraničí) na čelní sklo na STK-áčkách zase jen a jen byznys a z pohledu prokazatelnému neplnění emisních limitů za reálného provozu neskutečná buzerace lidí. Namísto toho, aby se nejdřív stala STK s emisní stanicí spravedlivým bičem, před kterým budou majitelé vozidel mít zasloužený respekt jako před odbornou autoritou, a strach když díky zanedbané údržbě jejich vozidla je někdo pošle do servisu, aby si dal auto do pořádku, nebo v horším případě emisní vrak vyřadí z provozu, budeme zase emisní známky jen prodávat. Jediní, kdo emisní vraky dovedou zastavit na silnici, jsou Policisté okolních západních států, naši to neumí, resp. nechtějí umět.
Tentokrát je "prodej" kulatých emisních plaket na čelní sklo ještě nespravedlivěji než donedávna "prodej" zelené známky na registrační značku u SME nebo u STK. Nic se při něm neprověřuje. Nemá žádnou přidanou hodnotu, jen vyhodíte 80 Kč. Apropo, víte kolik vozidel v Praze jezdí s deaktivovaným ventilem recirkulace spalin nebo s vytlučenými filtry? Proč dostávaly zejména pražské Taxíky slevu na vytlučení filtru a přečipování řídící jednotky, aby si nevšímala regenerací? A všimli jste si, že by některý z nich jezdil se strženou emisní nebo kontrolní známkou? Pražané a obyvatelé dalších velkých měst, braňte se a požadujte, abyste byli hodnoceni podle skutečnosti, ne podle papírových 7x překračovaných limitů v reálném provozu i zdravými auty! Ta "nemocná" překračují totiž normu 50 až 100 násobně za nečinného přihlížení Ministerstva dopravy a Policie ČR. Oběma subjektům to totiž zřetelně melduju dost dlouho (několik let), aby stačily reagovat.
Libor Fleischhans
Kontroloři STK nejsou nestranní ani nezávislí, jsou korupční a ovládá je "majitel"!
Kdysi prohlásil na ČT1 Jiří Rejmon, za profesní komoru STK, že přibude-li konkurence, budou na STK tzv. "pouštět". Touto vstřícností, dávat "VYHOVUJE", nalákají k "penězostrojům STK" mnoho majitelů aut, co nemají auta v pořádku...
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali (II)" aneb blbý a blbější emisní technik na STK
Případy se množí a laik žasne, jak legislativa zbavuje práv ty, co tomu rozumí a rozdává certifikáty idiotům, co vyhánějí auta ze silnice, i když jim nic není. Zákon 56/2001 Sb. nyní zakazuje ostříleným diagnostikům měřit emise.
Libor Fleischhans
Co se reálně stane, jakmile zákon zruší regulaci počtu STK? Je k tomu už jen krůček...
Vyskytují se i obavy, že zrušením regulace počtu STK kontroly zvrhnou a nebudou funkční. Obavy jsou liché. Všechno horší už tu bylo. Opatření proti podvodům zavádělo Ministerstvo proti těm samým, co tuto exkluzivitu dodnes mají...
Libor Fleischhans
Pokud poslanci kývnou, budeme moci udělat STK přímo v autoservisu
Dnes ráno v 8:23 byl poslancům rozeslaný návrh novely Zákona 56/2001 Sb. Boj ve sněmovně bude velmi obtížný. Exkluzívním STK se vypouští rybník, kontroly budou vznikat neomezeně i v tzv. malé formě. Konkurenci doposud neznali.
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali" - emisní technik na STK
Absolvují několikatýdenní školení, kontroluje je státní odborný dozor, metodika je od "specialistů" z MDČR, program on-line měření emisí vyvíjeli počítačoví experti, ale marná sláva, když z toho vyleze, s prominutím, tohle "lejno"
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině
Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...
Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170
Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...
Maláčová o důchodech: Nad 60 let jsou lidé bez šance. Rekvalifikují se, věří Pertold
Podcast Vláda v úterý schválila návrh důchodové reformy. Počítá se zvyšováním důchodového věku nad 65 let...
Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy
Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.