Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nejezděte s autem na "Emise" sami, hrozí vám vyhazov!

Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. "Nějak" to jde vždycky udělat, ale "emisák se nesmí bát"!

Již měsíc se na "stanicích měření emisí" emisní mechanici doslova a do písmene "perou" se "strojovým vyhodnocením" nových emisních programů. Nešťastní majitelé vozidel pak drží v ruce nevyhovující protokol a hrozí jim, že budou muset vozidlo odstavit. STK je totiž bez vyhovujícího protokolu vyhodí jako nevyhovující. Jenže ono na autě není co opravovat!

Problém je ve "strojovém vyhodnocení" jako jediném možném postupu, kdy mechanik nemá šanci průběh testu v měřicím přístroji nikterak ovlivnit. To by sice byla dobrá myšlenka, ale vlivem ne úplně spolehlivé techniky, mnoha chyb v programu, vozidlech samotných a snímání otáček či teploty motoru se najednou přístroj u toho či onoho kroku zasekne a zkrátka nejde pokračovat dál. "Strojové vyhodnocení" bohužel nelze vypnout (rozhodnutí Ministerstva dopravy) a emisní mechanik nemůže převzít za výsledek jeho možných alternativních postupů osobní odpovědnost (zakázalo Ministerstvo dopravy). Představte si, že by Ministerstvo dopravy obdobně postupovalo i u letecké dopravy, a vyhláškou by zakázalo pilotům vypínat autopilota! Při selhání letadla by pak smutní pasažéři přihlíželi, jak třeba "autopilot" sám přistává s letadlem bez paliva na řece Hudsonu! Nezbývá než se modlit.

Řešení, i když "malinko ilegální", ale přeci jen existuje. Je to praxe, kterou většina kontrolorů dokonale zná z minulosti. Pomohou si "šidítkem". Jenže když k emisní stanici přijede někdo, koho emisní mechanik osobně nezná, nemůže si podvůdek dovolit a může Vás i se zánovním autem v záruce vyhodit jako "NEVYHOVUJÍCÍ".

Lék který 100% funguje: "Nenechte ho ať se bojí!" Pokud vyhledáte nějakého "zprostředkovatele" (např. blízký autoservis), kterého emisní mechanik osobně zná, protože u nich týdně "zařizuje" mnoho technický kontrol pro své zákazníky (říká se mu "stálý klient" = jsou to ti, co STK vlastně z 90 % denně živí) , pak je to nejlepší řešení. "Klient" se nejen vyzná, ale největší devizou je, že ho emisní mechanik zná. Zavřou se do garáže a za chvilku vyjede vyhovující auto. Vy mu sice musíte dát nějaký bakšiš do kapsy navíc, za jeho službičku, ale on se Vám odmění "vyhovujícím protokolem". Jak to, že to najednou jde? Dočtete se v detailní zprávě, jak to vypadá s pravými příčinami nefunkčních a zdražujících kontrol v ČR.

Ministerstvo dopravy ve snaze zarazit 15 let masového podvádění v emisních kontrolách zavedlo novou emisní metodiku, která téměř nedovoluje zásah lidské ruky. Chtělo v dobré vůli zabránit, aby se neblahý lidský faktor vyloučil. Výsledkem však je, že zatímco dříve podváděl jen někdo, dnes musí podvádět úplně všichni, jestli nechtějí, aby jim dal zákazník přes ústa. Všichni si tedy vedle nových přístrojů na měření emisí zároveň nakoupili i jakási "šidítka". Šidítko je krabička, která simuluje všechno tak, jako kdyby bylo na emisní přístroje napojené auto. No a pak vyjde všechno. Jenže ono to je při kontrole vidět a mechanik se nesmí bát, že ho někdo sleduje, že si pomohl jinak. No a když mu auto přiveze "zprostředkovatel", kterého dokonale zná, tak si může být jistý, že on jeho "šidítko" neprozradí.

Nejezděte tedy se svými auty na STK sami, abyste emisního mechanika nevyděsili. Tím že Vás nezná, "šidítko" raději nepoužije a Vaše auto v emisním testu nevyjde třeba jen z toho důvodu, že Vám během měření emisí sepne ventilátor chlazení. No a už v testu nemusí vyhovět. To je dost problém...

Autor: Libor Fleischhans | středa 8.2.2017 21:34 | karma článku: 41,86 | přečteno: 12081x
  • Další články autora

Libor Fleischhans

Kontroloři STK nejsou nestranní ani nezávislí, jsou korupční a ovládá je "majitel"!

Kdysi prohlásil na ČT1 Jiří Rejmon, za profesní komoru STK, že přibude-li konkurence, budou na STK tzv. "pouštět". Touto vstřícností, dávat "VYHOVUJE", nalákají k "penězostrojům STK" mnoho majitelů aut, co nemají auta v pořádku...

23.4.2019 v 9:19 | Karma: 33,32 | Přečteno: 3546x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

"Ještě větší blbec než jsme čekali (II)" aneb blbý a blbější emisní technik na STK

Případy se množí a laik žasne, jak legislativa zbavuje práv ty, co tomu rozumí a rozdává certifikáty idiotům, co vyhánějí auta ze silnice, i když jim nic není. Zákon 56/2001 Sb. nyní zakazuje ostříleným diagnostikům měřit emise.

5.4.2019 v 10:25 | Karma: 37,49 | Přečteno: 3607x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Co se reálně stane, jakmile zákon zruší regulaci počtu STK? Je k tomu už jen krůček...

Vyskytují se i obavy, že zrušením regulace počtu STK kontroly zvrhnou a nebudou funkční. Obavy jsou liché. Všechno horší už tu bylo. Opatření proti podvodům zavádělo Ministerstvo proti těm samým, co tuto exkluzivitu dodnes mají...

31.3.2019 v 20:09 | Karma: 25,62 | Přečteno: 1478x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Pokud poslanci kývnou, budeme moci udělat STK přímo v autoservisu

Dnes ráno v 8:23 byl poslancům rozeslaný návrh novely Zákona 56/2001 Sb. Boj ve sněmovně bude velmi obtížný. Exkluzívním STK se vypouští rybník, kontroly budou vznikat neomezeně i v tzv. malé formě. Konkurenci doposud neznali.

27.3.2019 v 14:19 | Karma: 29,91 | Přečteno: 1150x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

"Ještě větší blbec než jsme čekali" - emisní technik na STK

Absolvují několikatýdenní školení, kontroluje je státní odborný dozor, metodika je od "specialistů" z MDČR, program on-line měření emisí vyvíjeli počítačoví experti, ale marná sláva, když z toho vyleze, s prominutím, tohle "lejno"

29.1.2019 v 11:02 | Karma: 47,37 | Přečteno: 21045x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  18:36

Přímý přenos Poslanci začali projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

Rozhodnutí o přijetí či nepřijetí eura v Česku udělá příští vláda, říká Fiala

2. května 2024  14:35,  aktualizováno  18:25

Dvacet let od vstupu do Evropské unie Česká republika stále nepřijala společnou evropskou měnu...

Na Plzeňsku hoří střecha sklárny. Zásah je komplikovaný, říkají hasiči

2. května 2024  18:22

V Heřmanově Huti na severním Plzeňsku hoří v areálu sklárny. Podle informací iDNES.cz od hasičů,...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  17:53

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4910x
Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Seznam rubrik