Ministerstvo dopravy jásá: V ČR jsou všechna auta v lepším stavu než 3-letý Mercedes SLK!
Od 1. ledna 2018 platí pro všechny emisní stanice povinnost posílat on-line data z měření emisí do elektronické databáze STK zvané CIS.
1. února. 2018 představil na akci Diagnostic Con ředitel odboru 150 Ing. Mgr. Ivan Novák první přesnou statistiku z dat, která jsou kryptograficky zabezpečená proti zfalšování hodnot měřených on-line z přístrojů, do kterých nelze zasáhnout manuálním zásahem. Dle MDČR tedy maximální záruka, že se emisní kontrolor nebude snažit falšovat údaje na úřední listině. Dokonce i auta se zde fotí! Jde to rychle. V taktu ca 7 minut je na jedné STK komplet a pečlivě zkontrolované jedno auto. To bylo vidět v živém on-line přenosu na obří obrazovce karlínského Fóra, který prezentoval ředitel Novák.
Jak to, že zavedením focení a povinnosti zpracovávat data zcela bez zásahu lidské ruky ukázala, že všechna auta v lednu 2018 změřená, dostala na všech českých kontrolních stanicích v průměru lepší ohodnocení (2,34% nevyhovujících), než v Německu jen jediný typ v kategorii tříletých vozidel, Mercedes SLK (2,5 % nevyhovujících) s najetými max. 30 tisíci kilometry? Emisně nevyhovujících je u polovičně starých aut v Německu na 6,42%, avšak na jedno vozidlo připadá 1,55 počtu emisních závad!
U některých STK pro nákladní vozy vyhovuje 100% vozidel, u jiných zase jen 81%. Zajímá se o takové rozdíly někdo?
Inu budou to zcela jistě opět zlaté české ručičky, co dokáží držet v průměru 15 let stará auta v tak perfektním stavu, jako je tříletý Méďa luxusní kategorie. Jsme už zase v něčem lepší...
Je to především dobrá zpráva pro všechna časká turistická centra. Uvažujme obchodně jako manažeři a skvělí byznysmeni: Teď by bylo dobré v rámci reklamy pro Českou republiku uchopit příležitost za pačesy a jako Česko vydělat na turistech balík. Propagujme všude ve světě toto až zázračně nízké procento nevyhovujících vozidel na všechny reklamní spoty lákající turisty, aby si k nám do české kotliny přijeli pořizovat tak bezvadná auta. Turisti prakticky nemohou udělat v jakémkoliv českém autobazaru chybu, když ukáží prstem na jedno z aut! Stejně jsou všechna lepší než zmiňovaný a v Německu za rok 2017 nejlepší Mercedes!
Hmm, našinci ať to raději nezkouší, víme o tom totiž své... Více o tom pojednává tento článek z roku 2017.
Libor Fleischhans
Kontroloři STK nejsou nestranní ani nezávislí, jsou korupční a ovládá je "majitel"!
Kdysi prohlásil na ČT1 Jiří Rejmon, za profesní komoru STK, že přibude-li konkurence, budou na STK tzv. "pouštět". Touto vstřícností, dávat "VYHOVUJE", nalákají k "penězostrojům STK" mnoho majitelů aut, co nemají auta v pořádku...
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali (II)" aneb blbý a blbější emisní technik na STK
Případy se množí a laik žasne, jak legislativa zbavuje práv ty, co tomu rozumí a rozdává certifikáty idiotům, co vyhánějí auta ze silnice, i když jim nic není. Zákon 56/2001 Sb. nyní zakazuje ostříleným diagnostikům měřit emise.
Libor Fleischhans
Co se reálně stane, jakmile zákon zruší regulaci počtu STK? Je k tomu už jen krůček...
Vyskytují se i obavy, že zrušením regulace počtu STK kontroly zvrhnou a nebudou funkční. Obavy jsou liché. Všechno horší už tu bylo. Opatření proti podvodům zavádělo Ministerstvo proti těm samým, co tuto exkluzivitu dodnes mají...
Libor Fleischhans
Pokud poslanci kývnou, budeme moci udělat STK přímo v autoservisu
Dnes ráno v 8:23 byl poslancům rozeslaný návrh novely Zákona 56/2001 Sb. Boj ve sněmovně bude velmi obtížný. Exkluzívním STK se vypouští rybník, kontroly budou vznikat neomezeně i v tzv. malé formě. Konkurenci doposud neznali.
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali" - emisní technik na STK
Absolvují několikatýdenní školení, kontroluje je státní odborný dozor, metodika je od "specialistů" z MDČR, program on-line měření emisí vyvíjeli počítačoví experti, ale marná sláva, když z toho vyleze, s prominutím, tohle "lejno"
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali
Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...
Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní
Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...
O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem
Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...
Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka
Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.