Pohled do téměř čistého výfuku, který však díky prasklému filtru částic emituje miliony rakovinotvorných mikročástic. Měřením emisí u STK se to běžně nerozpoznává.Autor: Libor Fleischhans |
|
Měření počtu mikročástic v kabině vozidla po zastávce u školky, kde se na parkovišti spěchajích maminek otevřely oboje zadní dveře a víko zavazadlového prostoru na 20 sekund. V kabině je se vznáší 40.000 PN/ccm, dokud je nevydýcháme.Autor: Libor Fleischhans |
|
Porovnávané vozidlo Citroen C5 s filtrem částic v pořádku emitovalo do pytle spaliny s koncentrací částic jen 200 PN/ccm, tedy méně, než je jejich koncentrace v ovzduší (ca 2500 PN/ccm). Vůz s defektním filtrem emistue více než 5.000.000 PN/ccm.Autor: Libor Fleischhans |
|
Ohřátý motor na provozní teplotu a měříme volnoběžné emise mikročástic. Vůz má sice čistý výfuk, vůbec nekouří, ale emituje více než 5.000.000 [PN/ccm] zatímco kdyby měl filtr v pořádku, emitovat by 200 [PN/ccm], míň než v okolním vzduchu.Autor: Libor Fleischhans |
|