Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Však ono to doběhne ... je pravda že závislost CzechPOint@Home na ISDS je trochu nešťastná, ale mě osobně udělala elektronická OP docela radost, zejména taky proto, že přihlášení se přesměrovávalo přes NIA, takže se s tou OP časem přihlásím i kdekoliv jinde po EU... co je trochu horší, že na OP se nepohlíží jako na "bezpečný hardware" (oficiální termín zní "certifikovanýprostředek pro vytváření elektronických podpisů, splňující požadavky dle zákona" - QSCD) a tedy zatím na něm nemohu vygenerovat keypair pro elektronický podpis v souladu s EIDAS .. ale i to si snad kvalifikované certifikační autority zvládnou dořešit.

Zkrátka - i když ty argumenty v příspěvku nepokládám za validní, pokládám přesto za korektní závěr o tom, že na Estonsko budeme ještě chvíli závistivě koukat.

0 0
možnosti
Foto

"v příspěvku" = tím je myšlen blogový článek, trochu mi uskočil terminus technikus :-)

0 0
možnosti

Nechápu stížnosti na datovou schránku. Posledně jsem přes ní podával daňové přiznání. A náhodou jsem šel kolem FÚ a byla tam padesátimetrová fronta... takže díky bohu za ní. Možná existují lepší řešení, ale email to rozhodně není. Ale že by státní správa mohla přejít na nové technologie, o tom žádná.

0 0
možnosti
Foto

Datovou schránkou podávám přiznání už mnoho let. A když se to přiznání nepodává poslední den, tak tam ani není ta fronta :-).

0 0
možnosti
Foto

Všechno to bude jistě jednou fungovat, ovšem zatím to vypadá, že ... Server neodpovídá, zkuste to později.

Error 404 ....

Nejdříve musí perfektně fungovat internet jako takový.

(Pro rejpaly - máme připojení 20 Mb/s)

1 0
možnosti

Ona politika má asi obecně dvě fáze:

- velkohubě slíbit vyřešení problému, nebo pokrok v něčem,

- rozmáchle a velkryse s patřičným PR a nafouknutým rozpočtem splácat něco co není ani pokrok, ani nevyřeší problém.

Nevyřešit problém je důležité, práci je třeba si šetřit. Nahrává tomu neschopnost státní správy cokoli v potřebné kvalitě a s přiměřenými náklady dotáhnout do konce, takže se vlastně ani moc snažit nemusí. :-/

3 0
možnosti

Digi elektronická správa se mi nelíbí! Přišel bych tím o svou pýchu - Osobní oběhání 17 ks razítek ke Stravebnímu povolení! Pak Pošta s Modrými pruhy, fronta zajímavých lidí, zážitků plno! Pak čtu - Můžete stavět! Žena totéž, na Poštu - Taky může stavět ! Nezapomenu na romantickou dobu začátků. Pronajal jsem prostor Strarožitníkovi . Pak v TV relace - mjr. Jirsák hledá - pátrá - Hle!, foto mého starožitníka! Ve sklepě plno věcí! Jdu na policii se seznamem a sdělením, kde tedy bydlí. Krásné rozvrzané židle a první PC. Říkám, jdu sdělit okolnosti celostátně hledané osoby! Odpověď bodrého příslušníka - My někoho hledáme !? To má skončit, nevěřím ... :-)

1 0
možnosti

J96a23n 77Z37i50e17g13l45e64r

26. 11. 2018 16:01

Zasloužená karma :-)

1 0
možnosti
Foto

Dnes jsem si byl zazadat o novy ridicak. V express rezimu do 5 dnu, za 700 kc. Stary mam propadly. Karty na urade neberou, jen hotovost. Stvrzenku urednice vypise rucne a orazitkuje. A tech razitek na stole mela aspon 10. Cele mi to pripominalo skoro 80 let starou scenku scenku z ostre sledovanych vlaku. Pani urednice velkou cast mych nacionalu opisovala rucne z obcanky na papir. Prestoze stat o me vsechny informace ma v pocitaci. Nakonec me vyfotila webkamerou (na vida, pokrok), ale vysledek foceni neukazala, neb tam nemaji druhy monitor. Takze to bude prekvapko.

1 0
možnosti

Krásný příklad z úřadu, ale mám ještě křiklavější. Na finančním úřadu vás nenechají zaplatit bezhotovostně. Prostě karty neberou, plaťte v hotovosti. Ve XXI. století!!!;-(

4 0
možnosti

Souhlas. V současnosti je digitalizace pro zlost a ne k užitku. Příkladem mohou být třeba servery pro elektronické podání nabídek v soutěžích.

Malý případ. Každý je koncipovaný jinak. Tak jsem se na jeden musel přihlásit. Není problém, účet už jsem ta měl. Ale pozor novinka - ověření údajů přes datovou schránku. Tedy kliknu a kolonky na přihlášení s před-vloženým jménem a heslem do onoho serveru. Kliknu - a nic. Znovu - nic. Volám na hotline a pán mi řekne, že se musím přihlásit, tedy povídám kam? On mi řekne - no přeci do datové schránky (podotýkám, že ve firmě ji spravuje někdo jiný, my rozpočtáři ji nepoužíváme) Ptám se tedy, proč tam není napsáno "zadejte přihlašovací údaje do datové schránky?" Pán mi odpoví, vždyť to tam je - prdlačku starou, neí to tam, schválně jsem se znovu koukal. Ale nezapomněl dodat, že se mohu přihlásit na placené školení ;-D;-D;-D

No a pak máte do každého "digitálního" prdu přihlašovací údaje, tu chtějí velké písmeno, tu číslo, tu jiný znak - prostě hesel jak nastláno. A to nemluvím o řadě různých šifrovacích certifikátů, k této instituci ten a tam zase onen.

Běžný uživatel je prostě minimálně lehce zmaten.

A to nejlepší nakonec. Každý "ajťák" vám řekne, že prostě současné operační systémy nejsou bezpečné a že hekři jsou nějak tak když ne o krok, tak o půl kroku napřed.

Co z toho plyne? Budujeme něco, co je postavené na napadnutelném a nezabezpečitelném základě. To je jako bychom chtěli stavět mrakodrap na močále a řešili to různými podpěrami a opěrami. Zní to jako hloupost že? Hloupost to je, přesto digitalizujeme :-)

2 0
možnosti

A84d81a73m 71B20í60l26e96k

26. 11. 2018 14:45

tentokrát bezvýhradný souhlas. Ale co byste za těch pár miliard chtěl za zázraky že :-) Ta "funkčnost" elektronické komunikace (obec, FÚ atd) je na úrovni Windows pana Gatese (či ještě horší). Prostě nejde a nejde.

1 0
možnosti
Foto

Jen technická: na eRecept přes portál občana nepotřebujete datovou schránku, zobrazí se to v prohlížeči a můžete si ho třeba vytisknout.

Ano, na portálu toho moc není, ale je to problém slepice a vejce: dokud nebyly použitelné eObčanky, neměl portál smysl. Význam bude zvolna narůstat, zatím máte zastoupení eObčanek pod 5% (vydávají se necelý půlrok, platnost občanky je 10 let).

0 0
možnosti