35) Vánoce v autobuse a ušatý dobytek

Mé první Vánoce mimo vlast. Daleko od domova. Strávili jsme je z velké části v autobuse. Letos jsem tak o nejkrásnější svátky roku přišel. Venku počasí na kraťasy, rodina a přátelé předaleko. Zastesklo se mi po vůni purpury i mrazivém zašimrání v nose. Jeden ale nemůže mít všechno, vždyť vím.

Helen a krava ... filippo

První den naší třídenní dovolené ve státě Veracruz jsme se vydali do zapomenuté vesničky v džungli. Do Miquel Hidalgo jsme dorazili pozdě v noci. Neprostupný prales. Tma.

Několikahodinové putování vedlo přes pastviny, krajinou připomínající panenskou přírodu Nového Zélandu, na kterých se volně pásl podivně ušatý dobytek. Pro mne, vesnického nebojsu, dostatečně adrenalinová záležitost.

Ve vysoko položené vesničce je možno podpořit místní ekoturistický projekt a přespat v chaloupce k pronajmutí. Když jsme do osady v noci konečně dorazili, indiáni nás k ní zavedli a poslali pro šéfa místního sdružení. Čekáme dlouho. Znaveni náročným pochodem se zájmem pozorujeme strop primitivního obydlí. Odpočívají na něm pavouci velcí jako rozevřená dlaň. Údajně nejsou nebezpeční.

Sympatický chlapík se nakonec dostavil. Zaplatili jsme férovou cenu za ubytování a ranní procházku s průvodcem k vodopádu. Nocovali jsme ale mimo bezpečí čtyř stěn. Využili jsme možnosti přespání na plošině umístěné ve výšce korun stromů, sloužící k pozorování tukanů. Spali jsme v džungli pod širým nebem. Štědrovečerní noc. Krása.

Druhý den nás náčelník vzbudil v půl 7. a mohlo se vyrazit k nedalekému vodopádu. Koupání s dvěma indiánskými průvodci v průzračně čisté vodě. Nádhera. Poklad na Stříbrném jezeře hadr.

Vesnička, ač značně odlehlá od civilizace, výrazným způsobem pracuje na oblasti ekoturismu. Je zapojena do sítě podobně smýšlejících osad. Staví ekologické chaloupky, na které si sami vyrábějí stavební materiál a střešní krytinu. Vše za pomoci neuvěřitelně primitivních strojů.

Prvně v životě zažívám pocity „baťůžkářů“ objevujících nádherné zapadlé kouty naší planety. Stojí to za to. Dostáváme se do míst, kam se mnoho Čechů zatím pravděpodobně nepodívalo. Věřím, že objevujeme unikáty i pro podporovatele projektu CommUNITY inspiration. Jednou se do těchto míst třeba vydáme společně.

Po prohlídce vodopádu jsme skrz pasoucí se dobytek vyrazili zpět. Naším cílem byla konečně pláž.

Dorazili jsme do městečka Monte Pio. Průvodce Lonely Planet toto místo popisuje: „Šedé pláže, temné vody a tyrkysově vymalované pokoje hotelů“ ... A nemýlí se. Karibik to není. Ale nám to stačí.

Turisty zapomenuté místo s atmosférou mexického venkova. Za pláží zelená džungle, trošku místního nepořádku, odpadky (včetně pet lahví) se pálí přímo před domem, teplá a čistá voda Golfského zálivu. Naštěstí téměř žádní turisté, žádná hlava na hlavě jako v Karibiku.

Ubytovali jsme se v „ekonomickém hotelu“. To už bylo i na mne příliš. Objektu šéfuje energická 80tiletá „teta Mika“ se svojí stejně starou společnicí. Zaplatili jsme za dvě noci a obě raději strávili na střeše. Moc jsem se sice nevyspal, ale nocování pod širákem bylo z hygienických důvodů několikanásobně bezpečnější.

Po dvou odpočinkových dnech na pláži jsme vyrazili zpět do Mexico City.

-------------------------------------------------------------------------------------

NOVINKY A FOTKY přímo z Mexika (galerie: studenti, čeští podporovatelé, příroda a okolí):

Všeobecné informace o projektu:

www.communityinspiration.com

VIDEA (nejen) z výuky

Starší články (chronologický vývoj projektu) lze nalézt na pravé straně pod kontaktem v „seznam rubrik“ ...

NOVINKA: CI vydalo první publikaci: Bezpečnostní manuál pro oblast LATINSKÉ AMERIKY

Autor: Filip Šena | čtvrtek 12.2.2009 5:42 | karma článku: 11,20 | přečteno: 1367x

Aklimatizace v obávaném Veracruzu

Kapitola jednadvacátá. Čas vyměřený pilotní fázi českého rozvojového projektu United Vision v mexickém Karibiku se naplnil. Nočním spojem jsme se z Bacalaru přesunuli do druhé vytipované lokality, více než tisíc kilometrů vzdáleného Jalcomulca ve státě Veracruz.

2.12.2011 v 5:16 | Karma: 12,06 | Přečteno: 3743x | Diskuse| Cestování

Filip Šena

Noční dobrodružství a ztracené děti

Kapitola dvacátá. Noc byla krátká. Rozlučková párty se studenty se protáhla, a tak jsme začínali balit až po jedenácté. Po půlnoci bylo hotovo. Uklizený bungalov vypadal neosobně a smutně. Čtyři vzorně vyrovnané batohy u dveří ztělesňovaly nevyhnutelný moment loučení.

28.11.2011 v 19:57 | Karma: 10,05 | Přečteno: 3807x | Diskuse| Cestování

Podivín Pedro a Thank you Česká Lípa

Kapitola devatenáctá. Náš čas v Bacalaru se naplnil. V minulém článku jsem se snažil poreferovat o dílčích aspektech naší dobrovolnické mise, jako např.: lokalita, ubytování, strava a zhodnocení kurzů pro děti. A jak se nám zadařilo s dospělými studenty? A co se bude na Mayské riviéře dít dál?

20.11.2011 v 21:34 | Karma: 11,09 | Přečteno: 4077x | Diskuse| Cestování

Loučení

Kapitola osmnáctá. Náš téměř dvouměsíční dobrovolnický pobyt v mexickém Bacalaru se nachýlil ke svému konci. Určité věci se zdařily na jedničku, na jiných je třeba ještě zapracovat. Celkově lze ale první část pilotní fáze rozvojového projektu United Vision považovat za úspěšnou.

16.11.2011 v 18:56 | Karma: 12,06 | Přečteno: 3905x | Diskuse| Cestování

Apokalyptický Mahahual a korálové útesy

Kapitola sedmnáctá. O našem intenzivním přátelství s penzisty z Montany, žongléry Rickem a Lindou, jsem psal již minule. Po několika příjemně strávených dnech v Bacalaru jsme se rozhodli, že podnikneme společný výlet za hranice města. Volba padla na přímořský Mahahual, město proslavené korálovými útesy a apokalyptickým úderem hurikánu Dean v roce 2007.

14.11.2011 v 6:49 | Karma: 10,40 | Přečteno: 3787x | Diskuse| Cestování

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Počkej na mě! Vyprovodil tátu do války, jeho fotka otevírala peněženky

1. května 2024

Seriál Jeho rozzářená tvář bývala za druhé světové války vystavena v každé třídě a kanadským žáčkům...

Bijec migrantů živoří. Salvini zamrzl v minulosti, spásu hledá v bájném mostu

Premium Někdejší hvězda italské krajní pravice Matteo Salvini politicky živoří. Jeho strana Liga před...

Strach z problémového nájmu? Majitelé bytů mají získat garanci za nájemníky

1. května 2024

Premium Stát chce motivovat majitele nemovitostí k poskytování bydlení i rizikovým nájemcům. Pronajímatelé...

Dvacet let v Unii řečí čísel. Češi dominují v kaprech, letí také Erasmus

Dvě dekády po vstupu do Evropské unie je co se týče peněz Česko více než bilion korun v plusu. Z...

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
Ärztin/Arzt für Innere Medizin

nabízený plat: 172 000 - 273 000 Kč

Spoluzakladatel rozvojového projektu UNITED VISION. Lektor cizích jazyků, aktuální projekt: www.anglictinaspepou.cz

Od září 2011 pilotní dobrovolnická mise v Mexiku, v barvách UNITED VISION.