Je umělá inteligence úplně blbá?

Určitě si také myslíte, že je umělá inteligence něco téměř nadpozemského, co za chvíli nebudeme chápat, a bude nás svou super-inteligencí neskutečně překonávat. Ale netvoří občas vědci spíše umělou hloupost?

Tak jsem si koupil papiňák, malý šikovný papiňák (větší nepotřebuju), za přepočtených 38 Eur. U nás v Belgii je nejlevnější za 90 Eur a hlavně 2x tak velkej. Taky ale seženete papiňák za 500 Eur. OK, Tescoma je šikovná česká firma, papiňák se vlezl i do palubního zavazadla, takže pohoda.

Jenže od té chvíle mi reklamní systém, který má údajně disponovat i umělou inteligencí, začal na spoustě webů nabízet samé papiňáky od firmy Tescoma, nejčastěji ten, co jsem si koupil. Jenže to moc chytrá reakce fakt není. Spíše bych řek, že je to reakce přímo blbá, protože další papiňák si koupím tak za 25 let. Tedy ten "inteligentní" reklamní systém se spíš chová jako blb.

Totéž se mi stalo s nosičem na kola, který jsem si koupil loni v létě. Pořád se mi nabízí prakticky tentýž výrobek. Nemá to ale smysl, protože na kolech nešetřím a koupil jsem si kvalitní nosič Thule, navíc skládací do kufru, takže mi ho těžko ukradnou, když ho ani neuvidí. Když to dobře půjde zase nebudu dalších 20 let nosič potřebovat. A i kdyby, tak najít nosič na webu fakt umím. :-)

OK. Dokážu si představit, že některé reklamní systémy nemusí mít zrovna umělou inteligenci od Googlu, dokážu si představit, že informace o prodeji v kamenném obchodě se do systému nedostane. Dokážu si dokonce představit, že marketing může počítat s tím, že papiňák Tescomy doporučím kámošů. Ale otravování reklamou tedy fakt kladný vztah ke značce nevytváří. A k reklamnímu systému taky ne.

Navíc si už vůbec nedokážu vysvětlit, když reklamní systém v Amazonu, kde se prodeje elektronických knih dějí elektronicky na webu, pořád nabízí již dávno zakoupenou knihu. Tohle má být umělá inteligence?

Všichni se obávají nadlidských schopností umělé inteligence v budoucnosti. Já se začínám bát umělé blbosti. Nainstaloval jsem software, který weby od reklam čistí, takže snad budu umělou blbost už potkávat výrazně méně. :-)

Autor: Jan Fikáček | středa 19.4.2017 10:05 | karma článku: 34,38 | přečteno: 1284x