Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

Lisinha

30. 10. 2008 10:11
Asi tak.

Sice s některými detaily nesouhlasím, ale v zásadě jo.

Moje babička bezelstně přiznala, že začaly chodit se sousedkama každý lichý čtvrtek do cukrárny na kafčo. Že proberou ty svoje kolena stejně dobře jako s obvoďačkou a ještě k tomu maj to kafe.

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

30. 10. 2008 10:32
Re: Asi tak.

R^ babička je kanón ;-)

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

30. 10. 2008 10:10
Autorovi: 2 věci, kde nesouhlasím

1/ děti si leccos uvědomují před 15 roky, ale dejme tomu, že tu věkovou hranici budete dovozovat od nabytí způsobilosti k právním úkonům. Osobně jsem někde u hranice 13-14 let.

2/ centralizovaný informační systém? Jak se to shoduje se s deklarovanou osobní svobodou a ochranou tajemství? Takové dlužnické registry bank se díky nesrovnatelně menším prkotinám díky zákonu zpozdily o několik let. To jako budou lékárníci a doktoři podepisovat mlčenlivost? 8-o

S ostatními věcmi bych asi vedl polemiku ... ale v zásadě chápu smysl těch výtek.

0 0
možnosti
ZF

sigishoara

30. 10. 2008 10:17
Re: Autorovi: 2 věci, kde nesouhlasím

Dobrý den,

k tomu prvnímu bodu. To je samozřejmě věc diskuze. 15 let jsem uvedl proto, že 18 let by mi již přišlo moc.

No a k tomu druhému bodu. Již na škole jsme vázáni mlčenlivostí vztahující se ke konkrétním pacientům (btw. to se netýká jakési dívenky s jakousi zhnisanou ránou:-). Zdravotničtí pracovnící (o lékárnících nevím) jsou mlčenlivostí vázáni nadále a tak nebo tak stejně každý lékař při kontaktu s novým pacientem osobní informace získává. Jenže pacienti často neví (zvlášť berou-li léků hodně) a také často lžou(skutečně, nevymýšlím si). Problém nějakého centralizovaného systému bude nejspíše v hrozbě úniku dat. A také v ceně.

Děkuji, Zdeněk Fík

0 0
možnosti
RG

Majka59

30. 10. 2008 9:56
Skvělá myšlenka...

vyúčtovávat veškeré náklady léčení pacientovi. Jen škoda, že kvůli zvýšené administrativě nejde realizovat.R^

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

30. 10. 2008 9:59
Re: Skvělá myšlenka...

Ale no tak, zvýšená administrativa? Stačí doktorům do těch jejich evidenčních programů nainstalovat sazebník poplatků a jednoduché počítání/evidenci a potom trochu modifikovat tiskový výstup. To jsou jednorázové náklady v řádech pár tisícovek.

0 0
možnosti
KD

fifi16

30. 10. 2008 9:49
Tak si

myslím, že proti takhle postaveným poplatkům by nebyli ani voliči ČSSD. Alespoň někteří. Takhle by regulace měla zhruba vypadat. Pak by poplatky unesly i 50Kč.

0 0
možnosti
ZF

sigishoara

30. 10. 2008 9:48
děkuji

Dobrý den,

já mám k poplatkům v lékárnách také ambivalentní vztah. Představa je asi taková, že pacienti si často nechávali volně prodejný lék (např. paralen) připsat na recept k jinému léku (třeba perorální antidiabetika).  Jestliže plná cena paralenu je (a teď si vymýšlím)  30 Kč za balení a na recept zaplatí pacient jen 15 Kč, pojišťovna těch zbývajících 15 Kč musí doplatit. Nyní je sice možné mít tuto položku na receptu, ale bude to činit 15 Kč za lék + 30 Kč poplatek. Výdaj je tedy vyšší, než kdyby si to dotyčný koupil rovnou ze svého.

Nutno dodat, že toto se skutečně dělo. Jde ale o to, v jaké míře a zda opatření 30Kč za každou položku na receptu není příliš tvrdě. Já myslím že ano.

0 0
možnosti
KD

fifi16

30. 10. 2008 9:54
Re: děkuji

Paralen stojí cca 9Kč. Já si osobně myslím, že lepší by bylo léky do 30 - 50Kč úplně vyjmout z úhrady od pojišťoven. Pak by je ani lékaři nepředepisovali. Vlk se nažere, koza zůstane celá a pacient nežije v domnění, že je okrádán.

0 0
možnosti
GT

Goethe

30. 10. 2008 9:38
Poplatky x Prevence

Pokud nastavím systém tak aby lidi nechodili k doktorovi s "prkotinama", dá se čekat že budu řešit víc přechozených věcí a vážnějších následků. Nejde jen o poplatky, ale třeba i o neplacení nemocenské první tři dny nemoci.

To je samozřejmě myšleno obecně, netvrdím že zrovna slečna se zhnisanou rukou nešla k doktorovi včas, aby ušetřila 30 ká.

0 0
možnosti
MR

slonisko

30. 10. 2008 9:36
Karma

Souhlasím s Vámi, hlavně v nemocnicích je spoluúčast nutná. Co se mi ale nelíbí, jsou poplatky v lékárnách, opravdu nevím, za co musí lidé platit tolik peněz lékárníkům (možná mi to někdo v diskuzi vysvětlí). Každopádně pokud platit v lékárnách, pak jednu částku za recepty, nikoli za každou položku zvlášť. Je to nefér.

0 0
možnosti
VP

krajinář

30. 10. 2008 9:25
souhlasím

Naprosto souhlasím. Vůbec nejsem proti placení poplatků, ale: proč dostává mých 30 Kč majitel zdr. střediska (soukromník)? Ten přece nemůže mít zájem, aby lidé k doktorovi chodili málo. Děti bez poplatků ano, za pobyt v nemocnici ano(doma také jíme, svítíme, myjeme se atd.).  Poplatek za pohotovost ano (manželce přijde do noční služba 18-letá dívka a chce předepsat antikoncepci!!!). Bohužel p. Julínek a Cikrt vůbec nepřipustili nějakou diskuzi nejen s pacienty, ale i s lékaři.

0 0
možnosti
  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2985x
poslední prázdniny