Boty šéfa dopravy
To, že je Prachař slabý ministr, se projevuje čím dál víc. Naposledy minulý týden, kdy se provalilo, že z Fondu dopravní infrastruktury se za celý letošní rok podařilo vyčerpat necelých 23 procent. Ano… makáme, makáme… Kromě neschopnosti čerpat finance a investovat je tam, kde jsou třeba, se ale Antonínu Prachařovi podařilo za osm měsíců vyrobit hned několik bot podivuhodných rozměrů. Pojďme si je tedy trochu shrnout:
Bota číslo jedna: Pisárecký tunel, jeden dělník a zakázka za 30 milionů.
Přímo uprostřed prázdnin, tedy pro někoho v ideální době, kdy lze určité věci i kvůli dovoleným lehce přehlédnout, vybralo Ředitelství silnic a dálnic firmu, která by měla opravit brněnský Pisárecký tunel. V něm už rok a půl nefunguje systém varování před nehodou a hrozí, že se bude muset úplně zavřít. Zakázku za 31 milionů korun získala firma Lamtech CZ, kterou vlastní Petr Spilka, otec tuzemské golfové naděje Kláry Spilkové. Proč ne, na tom není nic špatného. Ovšem Spilkova firma má úředně doloženého pouze jednoho jediného zaměstnance – a ŘSD přitom v zadávací dokumentaci celého tendru vypsalo jasnou podmínku, že vítěz musí klíčové práce provést sám a bez subdodavatelů. Reakce pana ministra na jasné porušení podmínek tendru ze strany samotného ŘSD byla, že to nechá prověřit. Uplynul měsíc a půl a stále nevíme, do jaké fáze se toto prověřování dostalo.
Bota číslo dvě: Centrální registr vozidel
Problémy s centrálním registrem vozidel, který potřebuje každý vlastník auta kvůli SPZ, už zlikvidovaly celkem dva ministry dopravy. A nepoučil se ani ten třetí. Správcovství databáze za desítky milionů korun ročně opět svěřil soukromé firmě bez řádné soutěže a navíc jim ještě přihodil na plnění zakázky o 24 milionů víc. A to přesto, že jeho stranický šéf Andrej Babiš má šetření a transparentnost státních zakázek za svou mantru. Prachařův předchůdce přitom na ministerském stole zanechal připravené výběrové řízení na provozování registru, které by do boje o tuto lukrativní zakázku pustilo více firem a logicky tak s největší pravděpodobností i snížilo jeho konečnou cenu.
Bota číslo tři: neustálé průtahy kolem výstavby dálnic
Když nastupoval do úřadu, zaklínal se Antonín Prachař tím, že s ostudou kolem ne-budování pořádné dálniční sítě zatočí. Jenže rok se s rokem sešel a řidiči už vědí, že se za rok 2014 nepostavil a už ani nepostaví jediný kilometr nové dálnice. A také vědí, že peklo s D1 skončí v nedohlednu: její oprava trvá už rok a půl a žádná ze čtyř rekonstruovaných částí není ještě hotová. Průměrný časový „skluz“ oproti avizovaným slibům je hrozivých 100 dní. Jen pro srovnání: když v roce 2011 v Japonsku zemětřesení zcela zdemolovalo a roztrhalo silnici do města Naka, dokázali jí japonští silničáři postavit úplně znova za neuvěřitelných šest dní. Neměřila sice tolik, jako rekonstruované úseky „naší“ D1, ale při stejném tempu práce jsme mohli po zbrusu nové dálnici jezdit mezi Prahou a Brnem už v březnu.
Také se vám zdá, že na jednoho ministra je těch bot nějak moc? Antonín Prachař by možná snad měl ty své boty vzít….a jít.
Karel Fiedler
Když něco chceme, ale přece jen ne zase tak moc ….
Na soupeře (zde koaličního partnera) "střílet" chceme, ale na sebe přece jen ne....aneb když se ne úplně vše hodí i samotnému navrhovateli ....
Karel Fiedler
Britové přicházejí o starou dobrou Anglii
Britové přišli o starý dobrý Londýn a vůbec to není včerejší prohrou s (počtem obyvatel) malinkatou jinou ostrovní zemí Islandem nebo tím, jak hlasovali v nedávném referendu.
Karel Fiedler
Bubák Brexit
Hlasování v Británii začalo a strašení snad skončilo...před hodinou se v Británii otevřely dveře volebních místností ...
Karel Fiedler
"Rychle a zběsile" aneb reforma policie po česku.
Tak včera se nám bossové současné koalice (a možná další pozvaní na Bezpečnostní radu státu) dohodli, že „uberou na rychlosti“ uvažované reformy policie. Já myslím, že to ubrání rychlosti je opravdu pouze relativní, spíše úsměvné.
Karel Fiedler
Cestovní kancelář "Vyčůránci".
Není však jisté, komu však její název sedí víc ... ? Poslední dny nám odhalily zase, jak je vidno, jednu blamáž. A nejde o černobílé vidění, ale pořádně barevné, v kterém se nám jaksi „vybarvili“ křesťanští „váleční uprchlíci".
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
D35 u Litovle zablokovala nehoda, ze zdemolovaného vozu se vysypal náklad
Cestu po dálnici D35 ve směru z Olomouce na Mohelnici zkomplikovala dopoledne nehoda nákladního...
Summity EU jsou válečné kabinety, nemáme mírovou iniciativu, stěžuje si Fico
Evropská unie není s to přijít s mírovou iniciativou pro Ukrajinu, všechny schůzky státníků...
SPOLU vsadilo na antikampaň. Paroduje heslo ANO a spojuje hnutí s Ruskem
V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...
KOMENTÁŘ: EU byla naše výhra a šťastné rozhodnutí, byť přinesla i chyby
Česká republika i Evropská unie stály před dvaceti lety před velkým rozhodnutím. Pro obě strany to...
Pernerova 294/13, np. 503, Praha 8 - Karlín
Pernerova, Praha 8 - Karlín
14 433 Kč/měsíc
- Počet článků 80
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 968x