Ve Fio bance o peníze klienta nepečují. Rozfrcají je!

Bývalo zvykem, že banka byla solidní instituce, která pečovala o vaše peníze. Pracovali v ní lidé, kteří korektně a důsledně plnili roli dobrého hospodáře. Dneska už to neplatí. Moje čerstvá zkušenost z Fio banky mě stála tři stovky. Kvůli jejich vlastní neschopnosti a nepořádku.

Hned na začátku se přiznám, že částečně jsem na vině já. Když jsem se rozhodl vypovědět nepoužívaný účet v bance, věřil jsem, že stačí poslat obyčejný dopis. Odeslal jsem ho – a dlouho se nedělo nic.

Pak mi jednou přišel mail. V říjnu 2011 mě Fio banka upozorňuje na nepovolený debet ve výši 66,40 korun. Prý mám uvést stav účtu do pořádku.

Obratem jsem na mail odpověděl, že mě jejich upomínka překvapuje, když jsem jim svého času odeslal výpověď, nedostal od nich žádné vyjádření a tedy považoval účet za zrušený.

Nikdo se neozval. Považoval jsem tedy účet za skutečně zrušený. Kdyby tomu tak nebylo, ve slušné bance by přeci klientovi na mail odpověděli. Myslel jsem si, že Fio banka je slušná banka.

Minulý týden, 7. srpna, jsem dostal z banky další mail. "Dovolujeme si Vás informovat, že zůstatek účtu 2400146358 poklesl pod jeho povolenou minimální hranici. V okamžiku odeslání této zprávy je k jejímu dosažení potřeba doložit částku nejméně 273,82 korun," píše banka, o níž jsem si ještě do dnešního rána myslel, že je slušná banka.

"Dobrý den, už v minulosti jsme to řešili. Účet je zrušen, proto nemůže být v debetu," odepsal jsem obratem vedoucímu pobočky (kterého zde úmyslně nejmenuji, nemá smysl mu dělat problémy - jeho nezájem vyřešit problém klienta jenom kopíruje příkazy bankovní centrály).

A začal korespondenční kolotoč.

"Nevíte, kdy jste nám poslal výpověď?" přiznal se bankéř, že ji nemůžou najít. Mají tam pěkný nepořádek – jak se mohou starat o cizí peníze, když nemají pořádek ani v papírech? Napadlo pro změnu mě.

Argument střídal argument, já trval na tom, že jsem účet řádně vypověděl, banka to nijak nezpochybnila, ačkoli minimálně loni v říjnu tak měla učinit. Bankéř přesto trval na svém: přijďte k nám na pobočku, složte peníze hotově a výpověď znovu sepíšeme. Nijak ho nezajímalo, že mi nečinností banky vznikla čtyřikrát větší škoda, než kolik bych musel zaplatit v říjnu (a teď neřeším, musel-li bych, když jsem účet řádně vypověděl a v době výpovědi nevykazoval záporná zůstatek).

Fio banka si asi myslí, že její neklienti nemají nic lepšího na práci, mají spoustu volného času a kdykoli si banka vzpomene, vypraví se na pobočku řešit její vlastní lajdáckost.

Opravdu tomu tak není, milá banko. Posílám na tvůj účet rovných tři sta korun a tímto ti už potřetí sděluji, že skutečně trvám na uzavření účtu, který z mého pohledu už neexistuje.

A ještě se zamyslím nad tím, jestli není na místě upozornit finančního arbitra na to, jak nehospodárně zacházíte s penězi svých klientů. Tři stovky se neválí jen tak na chodníku a mně rozhodně není lhostejné, že jsem o ně chybou banky přišel.

Autor: Zdeněk Fekar | čtvrtek 16.8.2012 23:50 | karma článku: 22,57 | přečteno: 3158x