Řetězová zpráva: drcení lebky v přímém přenosu a slabý odvar porna

"Pošli tenhle dopis pěti dalším lidem, jinak..." Jistě to sami dobře znáte. Možná stejně jako já už podobné zprávy ani nečtete, ale rovnou je mažete. Ještě že nejsme hrdinové nového filmu. Byli bychom mrtví. Brutálně mrtví...

Nechal jsem se nachytat. Chtěl jsem se odměnit, vyrazil na film, aniž bych si o něm něco přečetl. Řetězová zpráva, to zní dobře. Čekal jsem něco ve stylu videa, které když si pustíte...

Varuji vás. Pokud nejste úchylák, který si libuje v potocích krve, a nemáte IQ tykve, takže vám nevadí, když film vypráví jen velmi mdlý, těžko uvěřitelný příběh, film Deona Taylora spolehlivě vynechejte. Ještě nikdy jsem to na čsfd.cz neudělal, tohle je první snímek, který jsem oznámkoval jako "odpad". Zdaleka nejsem jediný, kdo mu udělil stejně nemilosrdný rating.

Nemá smysl se o filmu nějak rozepisovat, když jeho "kvality" ve své recenzi skvěle shrnul František Fuka. Rozhodně si ji přečtěte! Vypíchnu jen dvě hlášky, u kterých jsem se řezal smíchy – a přitom jsou stoprocentně trefné:

"Tvůrci rozumí moderním technologiím ještě méně než Marie Poledňáková" (nemluvě o tom, že když "hrdinka nechce, aby ji padouch vystopoval, odpojí svou tiskárnu"). Ano, vyznat se v technologiích, o nichž točím film, to je asi první předpoklad, který by autorský tým měl zvládnout. Bohužel nezvládá, navíc, jak Fuka píše, ten film působí, jako by ho někdo natočil před deseti lety (ohánějí se v něm problémem Y2K a nikdo ze středoškoláků netuší o existenci facebooku) a teprve nyní ho, bůhvíproč, vytáhl z trezoru.

"Dávám 10 procent, protože vraždy (celkem asi minuta) jsou slušně krvavé a s překvapivě kvalitními triky, a protože jednomu z děvčat jsou na pár vteřin vidět kozy," píše Fuka. I deset procent se mi zdá hodně, pokud chcete vidět "kozy", v kterémkoli vydání Blesku si užijete víc, než tady.

Navíc, na mě je v tom filmu krve a brutality zbytečně až moc. Nejsem žádný cimprlich, je to horor, tam by se to i sneslo, kdyby to nepůsobilo jaksi samoúčelně. Když na začátku filmu vrahoun drtil lebku řetězem nadějnému fotbalistovi, nenápadně jsem se v kině ohlížel, jestli někde nesedí nějaký magor, který čerpá inspiraci.

Vrcholem všeho je... když protrpíte celým filmem až ke konci, čekáte, že detektiv vraha odhalí a vysvětlí jeho motivy.

Ha ha, naivkové! Detektiva neznámý pachatel jednoduše unese a... to je konec.

Bída, co? To už není ani poctivý béčkový film. Jeho režisér vytvořil novou kategorii céčkových filmů.

Autor: Zdeněk Fekar | pátek 28.1.2011 0:22 | karma článku: 9,91 | přečteno: 1750x