Nissan Juke prodává sex s pannou

Nádherné auto a krásná mladá holka. Sen každého muže! Ideální kombinace pro reklamu! Aktuální zamyšlení nad tím, kdy sex v reklamě je ještě vtipný a kdy už je trapný.

Automobilka Nissan letos v říjnu uvede na český trh "bláznivý teréňáček" Juke. Klobouk dolů! Buď se vám líbí nebo ne, jak píšou recenzenti iDnesu.

Nejlevnější provedení má prý stát 369 tisíc korun. A asi je o auťák zájem, aspoň to tvrdí automobilka, která už teď zavádí předběžnou registraci pro nedočkavé zájemce. Na podporu webové stránky, kde si můžete očekávanou novinku předobjednat, spustila firma reklamní kampaň. To všechno je v pořádku – až na dementní koncept online reklamy:

"Je dobré vědět...," filozofuje Nissan, "že jsi byl první...," dodává. Inu, co proti tomu namítnout? Zbytek reklamy už je standardně automobilový: obrázek modelu s popiskou, o jaký se jedná, následuje výzva "buď první!" a poslední záběr nabízí rezervační formulář.

Všechno je to ok. Až na ty obrázky. Jistě, rychlé vozy a krásné ženy, to k sobě ve světě konzumu patří odjakživa. Je to laciný trik, ale proč ne. Vadí vám to? Mně ani ne.

Nebýt myšlenky, kterou vám obrázky v kombinaci s textem jasně podsouvají: Je dobré vědět, že jsi byl první, kdo (ať už tuhle nebo nějakou jinou) tuhle holku připravil o panenství – a teď ještě buď první, kdo si pořádně zarajtuje v našem úžasném auťáku. Megaadrenalin!

Že si zase příliš domýšlím? Ale jděte! Tohle je přece jasná věc. Brunetka Nissanu propaguje podzimní hit automobilky odkazem na její první sex. Ostatně, název souboru s reklamou říká jasně, oč tu běží: Nissan_Juke_Virgin_300x250_CZ_ok.swf. O nic vlastně nejde: je zjevně plnoletá, no tak co. Třeba si to s ní teprve rozdá, až si koupí nové auto.

Mně by to vážně až tolik nevadilo. Každá druhá reklama je hloupá, prvoplánová, ne-li přímo lživá. Nissan je ještě decentní oproti rasistickému Volvu, které si před třemi lety dělalo srandu z Romů. Jenže to je, co mi vadí. Pro někoho v reklamce je to ohromnej džouk a superkúl, střelit klientovi pitomou reklamu, která ani trochu nemá ponětí o etice. Ani by mi nevadilo, že firma třeba vyhodí peníze za reklamu, která možná ani nefunguje, spíš dělá značce ostudu...

... nebýt toho, že tohle balancování je úmyslem. Někteří to vydávají za virální reklamu, w-o-m a jiné anglicky pojmenované lahůdky. Ve skutečnosti je to jenom sprosťárna. A pak se divíme, že reklamě nikdo nevěří, či že jeden z velikánů reklamy údajně mamince raději tvrdil, že hraje na klavír v bordelu, než aby přiznal, že dělá v reklamě.

Přitom – pozor! Myslím, že sex i vtip, někdy až na hraně, do reklamy patří. Proč to ale někdo dělá primitivně, když se totéž dá dělat opravdu vtipně, lechtivě a zajímavě?

Z reklam, které v současnosti ještě běží v televizi, mi jako ideální ukázka připadá spot Komerční banky na její půjčku bez rizika.

"Jistě, že vrátíš," říká elegantní dáma mladíkovi, který si chce půjčit na motorku. Její pohled na jeho poklopec a jeho zkroušený pohled, když si v následujícím záběru dlužník zapíná košili za doprovodu jejího laskavého komentáře "to se může stát každému", to vše nikoho nenechává na pochybách, o čem je řeč, a přitom to není ani trochu nevkusné. Nebo jste jiného názoru? Dokonalý bonus je na konci spotu: jen co mladík selhal se starší dámou, už očima flirtuje s mladou služtičkou.

No není to dokonalé? Jak Francouze nemám rád, tahle reklama by v Komerčce asi neprošla, kdyby jí šéfovali Němci nebo Američani.

Autor: Zdeněk Fekar | čtvrtek 22.7.2010 9:39 | karma článku: 12,66 | přečteno: 3143x