Nike fotbal miluje, Sazka se mu vysmívá

Reklamní spoty natočené k letošnímu fotbalovému šampionátu přinášejí nepěkné srovnání, v čem se liší Česko od vyspělého světa. Zatímco národní sázková kancelář Sazka nasadila upoceného Leoše Mareše a společně se vysmívají ostatním fotbalovým národům, globální značka Nike fotbal skutečně oslavuje.

Fotbal je celosvětově nejpopulárnější sport. Fotbalové mistrovství světa je obrovský svátek pro masy lidí. A samozřejmě, nedělejme si iluze, jde taky o obrovský byznys. I tady ale platí, že když dva dělají totéž, není to vždy totéž.

Nike přišla s nádhernou kampaní Zapiš se do historie. Najde se tam úplně každý, fotbal ze spotu vychází jako skutečný svátek všech svátků. A přitom to rozhodně není spot nudný a bez nadsázky.

Bohužel totéž se nedá říct o kampani, se kterou vyrukovala Sazka. Ano, ta organizace, která by měla sport v Česku spíše podporovat, ale ona dělá spíš pravý opak. Těžko říct, co pány v sázkové kanceláři vedlo k rozhodnutí natočit spoty, v nichž se Leoš Mareš nezmůže na nic jiného než lacině shazovat týmy, které se, narozdíl od nás, probojovaly do Jihoafrické republiky.

Prošel jsem si všechny "necenzurované" spoty Sazky. I když v reklamě zpravidla hájím nutnost určité nadsázky, legrácek, poťouchlostí, přiznám, tady jsem nenašel nic opravdu úsměvného. Buď se ze mě stává stárnoucí bručoun, nebo jsou ty spoty neskutečně hloupé.

Vůbec se nedivím České televizi, že "zakázala" vysílání slovenské a řecké verze. Spíš se jí divím, že nezakázala všechny. Jenže pravda, byznys je byznys a za hloupost reklamních expertů Sazky by neměl být trestaný nikdo jiný. Tím spíše veřejnoprávní televize, kterou peníze Sazky taky živí.

Čemu ale nerozumím, proč vůbec Sazka vyhodila peníze za Marešovy srandičky? Možná si tuhle trapnost mohla zadlužená Sazka docela dobře odpustit a ušetřit vyhozené miliony na platby akcionářům.

Autor: Zdeněk Fekar | sobota 12.6.2010 23:20 | karma článku: 11,96 | přečteno: 2137x