- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ať už pojedete na trase Praha-(Brno)-Olomouc-Ostrava kterýmkoliv železničním koridorem nebo zvolíte cestu po dálnici, je velmi pravděpodobné, že váš hovor při nejlepším šumivý a několikrát bude garantovaně přerušen. Signál zde není ani silný, ani schopný stabilního připojení k internetu. V době, kdy vlaky v zahraničí atakují hranici 600km/km si z Prahy do Brna dopídíme za pohodových 2:40 hodiny a o práci v průběhu cesty si můžeme nechat leda tak zdát. Bavit se o konkurenceschopnosti je v tomto kontextu poněkud nešťastné.
Nejde však jen o cestování v rámci Republiky. I cesta po hlavním městě se vám dokáže znepříjemnit hned, jak vejdete do metra. Ačkoliv je skoro celá Praha pokryta docela slušným 3G signálem, na nejvytíženější dopravní prostředek se jaksi zapomnělo. Nu což, lidi to těch pár minut vydrží. Jak je ovšem známo, čas jsou peníze. Docela by mě zajímalo, o kolik peněz denně přicházíme nedostupností mobilního signálu a internetového připojení v hromadných dopravních prostředcích. Kromě peněz přicházejí mnozí z nás též o nervy, zejména pokud se jim v průběhu důležitého hovoru tento nekompromisně přeruší nebo pokud čekají na e-mail, který se ne a ne stáhnout.
Určitě nejsem sám, kdo by uvítal zprovoznění mobilní sítě na strategických dopravních trasách. Je to však stát, kdo jejich absencí doslova trpí. Větší vytíženost hromadných dopravních prostředků, kterou by si mnozí politici i za cenu různých restrikcí v automobilové dopravě přáli, totiž narazí na skleněný strop účelnosti na cestě vynaloženého času a také komfortu, který nejsou mnozí z nás ochotni v průběhu cesty obětovat.
Další články autora |
Brázdimská, Brandýs nad Labem-Stará Boleslav - Brandýs nad Labem, okres Praha-východ
18 000 Kč/měsíc