Taky máte pocit, že vás ty reklamy umoří?

To je do úplného zblbnutí a to bez nadsázky. Skutečné vymývání mozků a úroveň mizerná. Některé jsou obvzvlášť nechutný.

 Bohužel mě zklamalo v tomto ohledu i mé jinak oblíbené Country radio /Eldorádio nám někdo zrušil, tak ať žije pragocentrismus/. Dříve tam byly reklamy dvakrát za hodinu, teď už třikrát. Zvlášť v úterý, kdy jsou na Country rádiu dvě písně od jednoho interpreta, s těmi reklamami to je bez průvodního slova moderátorů a to je škoda. Jsou vtipní a pohodoví, ale když na mě co chvíli vykřikuje chlapeček, že jeho tatínek je ještě větší a chytřejší, mám chuť vyhodit rádio z okna.

   Musím se přiznat, že televizi právě z důvodu masivní reklamy vůbec nemám. Každý pořad je záležitostí hodin, díky neustálé másáži tím, co si musíme koupit a co nás zaručeně udělá šťastnými, nejkrásnějšími, nejzdravějšími.....

  Musím se přiznat, že mi děj onoho pořadu mnohdy jaksi unikal. Než se znovu zorientuju, o co vlasně jde, zase je přestávka na další, mnohdy ještě blbější reklamy a nebo ty samé a o to je to horší. Je možné, do jisté míry, řešit to přepínáním na jiný kanál. Dělal to tak můj přítel ještě v dobách našeho soužití. Jenže když tam také zrovna neběží reklama, vysílají něco jiného a za dobu těch reklam tam, kde jsem děj sledovala než jej přerušili, už jsem začala vstřebávat jiný děj a jiné postavy a to už jsem pak opravdu těžko, vzhledem ke krátkosti, sledovala nit původního pořadu. Ale je fakt, že když na prvním programu pořad nepřerušili, měla jsem "nutkání". V tomhle ty reklami byly dobré, že jsem si mohla odskočit. Jen jestli to nebyl spíše podmíněný reflex, vypěstovaný sledováním komerční televize. Něco jako obranný mechanismus.

  Také si myslím, že to má negativní vliv na hokejový zápas. Ona je poslední třetina, na ledě rozehraný kolotoč a najednou komerční přestávka. Ti, co měli našlápnuto ztratí tempo a ti, co už už nestíhali účinnou obranu se stačí zkoncentrovat, tedy podle mě.

Jen málo reklam je opravdu vtipných. Ty pak beru spíše jako anekdoty. Například "BÓÓBIKA", ta skutečně vstoupila do širokého povědomí. Akorát si nejsem jistá, jestli si pamatuju, na co byla. Logicky snad na stravování a komfort v čínské restauraci. Jinak na mě mají reklamy spíše opačný, pokud vůbec nejaký účinek. Například takové vložky, prášek na praní, zbní pastu, vybírám podle ceny a jen v případě, že mi výrobek nevyhovuje, zvolím příště jiný.

Když jsem slyšela, kolik takový několika vteřinový, mnohdy opravdu blbý, reklamní "šot" stojí, málem mě to posadilo. A zároveň jsem si kladla otázku : "O kolik peněz musí být onen výrobek nebo služba dražší, když pořízení reklamy stojí miliony a vysílací čas desetitisíce a v případě hlavního programu snad dokonce statisíce."

  Ze všeho nejvíc mi vadí u českých reklam, že se apeluje na ony ošklivé vlastnosti, které jsou nám, Čechům připisovány. Třeba závist. Soused má to či ono, my to musíme mít taky. A vůbec nejhorší je prezentace manželek jako závistivých, stupidních, komandujících, rozječených, zkrátka úplně blbých kreatur. Jak má ten "posvátný" model manželství a rodiny fungovat, když je takto dehonestován. No a když k tomu přičteme ty upoutávky, které, podle mě ten pořad, na který nás mají natěšit, spíše zprotiví, je ten program tak rozmělněný,že mně fakt nestojí za to, ho sledovat. A jak se na to díváte vy?

Mladí už nemají ten skoro až rituální zvyk, že večer začíná televizními zprávami, protože mají i jiné způsoby vyžití. U nás to nejspíš vzniklo tím, že jsme to tak měli dříve " nalajnovaný". Kdo v půl osmé neměl puštěnou televizi, byl divnej.

Přeji hezký den /bez reklam/ všem.

Autor: Jiřina Faltisová | sobota 13.10.2012 8:43 | karma článku: 16,72 | přečteno: 1054x
  • Další články autora

Jiřina Faltisová

Demagogie pana Okamury II.

4.11.2017 v 14:06 | Karma: 16,68

Jiřina Faltisová

Demagogie pana Okamury

25.5.2017 v 15:27 | Karma: 13,80