StarDance VI - 3. večer

Třetí večer zábavné soutěžní taneční show StarDance se nesl ve znamení muzikálů a páry předvedly další dva tance, rytmický a hravý jive a vášnivé, erotikou nabité tango.

Minulý týden se rozloučil se soutěží pár Jitka Hosprová a Lukáš Bartuněk. Třetí večer znamená automaticky konečnou pro další pár a z původní osmičky párů zbyde jen šestice. Na pořadu třetího večera jsou tance jive a tango. Jive je rozverný, odlehčený tanec afroamerického původu. Je to swingový tanec, který vychází z jitterbugu, je poznamenaný rock'n'rollem, boogie-woogie a černošskými tanci. pro jive jsou charakteristické krokové přeměny.Tango je tanec pocházející z Argentiny a Uruguaye. Po zjednodušení se tanec rozšířil do Ameriky a Evropy. Pro tango jsou charakteristické ostře rázné a přitom plíživé kroky a nízké posazení těla.

Jak se jednotlivé páry popraly s tanci třetího večera?

 

Taťána Kuchařová a Jan Onder (Jive - Greased Lightning)

Kdo by neznal Pomádu s Honzou Travoltou? Skupinová choreografie byla vcelku zdařilá, bohužel tentokráte Taťána trochu zaostala za svou dosavadní vysoko nasazenou laťkou. Místy se projevovala v jejím tanci nejistota a nohy neměla tak čiperné, jak by si jive zasloužil. Slušela by určitě i větší lehkost. Ve vystoupení bylo málo párového tance, ale ocenil bych zařazení prvků rock'n'rollu, v jehož největší slávě se příběh Pomády odehrává. Jan Révai neměl co vytknout, Taťána Drexler oceňovala dynamiku, Radek Balaš měl výtky k dotažení pohybů a Zdeněk Chlopčík oceňoval energii a vyčítal pomalé nohy a předbíhání hudby. Porota ocenila výkon známkami 9, 8, 8 a 7, má známka by byla 7.

 

 

Matěj Ruppert a Alice Stodůlková (Tango - Cell Block Tango)

Muzikál Chicago a Vězeňské tango, hudba, která svou rázností přímo svádí k pořádnému prožitku. Líbily se mi vysoké výkopy u obou v páru, avšak pojetí tanga v Matějově podání trochu zaostalo. Po téměř celou dobu tance byl příliš vysoko, chyběly mi charakteristické plíživé kroky přes hranu chodidel, místy dokonce Matěj poskakoval. Pohyby, které by měly být ostré, se často obejvovaly spíše rozmazané a chybělo i patřičné napětí a dramatičnost nejen v tanci, ale i výrazu. Energie předčila kvalitu tance. Tatiana Drexler vytkla shrbení, nášlapy přes špičky i výraz, Jan Révai poznamenal, že to bylo krásné muzikálové číslo, leč větší než taneční. Porota udělila známky 7, 6, 6 a 5, má známka by byla 6.

 

 

Pavel Řezníček a Lucie Hunčárová (Jive - You Can't Stop the Beat)

Skladba z muzikálu Hairspray doprovodila další tanec večera. Pavel se snažil, ale místy se v choreografii ztrácel. Technika kroků nebyla na takové úrovni, aby dokázala přesvědčit, místy byl Pavel těžkopádný a ani jeho herecké umění nedokázalo tento fakt zastřít. Obtížné krokové variace zvládal, ale za cenu nesynchronnosti se svou partnerkou. Radek Balaš vytýkal neustálé drobné chyby v rytmice, Zdeněk Chlopčík oceňoval Pavlovu uvolněnost, vytýkal rytmické nepřesnosti. Porota udělila za tento výkon známky 6, 6, 8 a 6, má známka by byla shodná s většinou poroty a měla by hodnotu 6.

 

 

Anna Polívková a Michal Kurtiš (Tango - Be Italian)

Z tohoto vystoupení z muzikálu Nine šel až mráz po zádech. Fantastické napětí, prvky argentinského tanga, uchvacující tanec na židlích, prožitek, který prostupoval až do morku kostí. Nemám slov, jak jinak bych měl vyjádřit charakter tohoto vystoupení. Ohromné napětí a dramatičnost dokonale podbarvovaly i umění atmosféru zahrát. Abych jen nechválil, musím vytknout Aničce občas příliš vysoké postavení těla a drobné krokové nepřesnosti. Pro mě tento tanec byl senzačním zážitkem a drobné technické prohřešky mohou jít stranou. Přesto mi chybělo více párového tance a proto nebude známka maximální. Jan Révai byl unešen, označil vystoupení za fantastické číslo, Tatiana Drexler měla jen slova chvály měla jen drobnou výtku vůči vypnutí těla. Porota udělila právem vysoké známky 9, 9, 9 a 10, má známka by byla 9.

 

 

Imrich Bugár a Jitka Šorfová (Jive - I Got Life)

Formanův muzikál Hair v podání krátkovlasého Imricha v hipísácké džísce mne překvapil. Klobouk dolů před Imrichem, že takové tempo vůbec vydržel. Na druhou stranu ale byl hodně těžkopádný a technika kroků zůstala jen vzdáleným snem. V jivových přeměnách se často objevovaly poskoky místo kroků a s postupem času bylo vidět, že Imrichovi dochází dech. Věřím, že pro něj každý další tanec je čím dál obtížnější, ale rychlé tance mu evidentně nejdou tak, jak by si určitě on sám představoval. Zdeněk Chlopčík vytýkal široké rozkročení a "kačerovský" jive, Radek Balaš opustil technické vody a hodnotil charakter muzikálové postavy, kterou Imrich prý naplnil. Porota ocenila předvedený výkon známkami 6, 6, 8 a 6, má známka by za enormní snahu přes pokročilý věk byla 6.

 

 

Ondřej Brzobohatý a Eva Krejčířová (Tango - Hernando's Hideaway)

Muzikál The Pajama Game a jedna z nejznámějších skladeb v podání Ondřeje a Evy přinesla více párového tance. Bohužel se při tomto tanci projevily zásadní Ondřejovy chyby, nahrbení, místy vysoké nášlapy, chybné taneční držení, nejistota v krocích. Místy se pohyboval Ondřej příliš vysoko. Ocenil bych prvky argentinského tanga, které taneční vystoupení okořenily. Drobná kroková nepřesnost vedla k Ondřejovu zakopnutí a málem pádu. Pokud by však při tanci došlo k pádu, pak porota tento fakt nesmí zahrnout do svého hodnocení, jako by se vůbec nic nestalo. Ondřejovi chybělo napětí v těle a dramatičnost se odehrávala jedině předkloněním. Postrádal jsou výbušnost a okamžité stlačení energie zpět, oproti ostatním párům asi nejslabší tango. Tatiana Drexler vytýkala Ondřejovi předklon, Zdeněk Chlopčík ocenil rytmiku a vytýkal tuhost. Porota vytáhla tabulky s čísly 8, 7, 8 a 7, má známka by byla nižší, 6.

 

 

Šárka Kašpárková a Jan Tománek (Jive - Waterloo)

ABBA a muzikál Mamma Mia, skladba Waterloo, s kterou ABBA v roce 1974 vyhrála Eurovizi a kterou odstartovala svou hvězdnou desetiletku, je dnes už legendou. Tanec Šárky ale už tak oslnivým vítězstvím nebyl. Jejímu tanci chyběla energie, až na výjimky se neobjevovala typická přeměna do jivu, kde šest kroků přeměn bylo nahrazeno pouhými čtyřmi kroky. V momentech, kdy už k přeměně došlo, místo kroků se objevily poskoky a lehce zaostávala za hudbou. Zdeněk Chlopčík vytýkal pomalost nohou, Radek Balaš chválil celkovou choreografii a vytýkal váhání a neosvojenost choreografie ze strany Šárky. Tatiana Drexler měla pocit, že se dívá na sólistku baletu československé televize a Janu Révaiovi se líbilo, jak si Šárka tanec užívala . Porota udělila známky 6, 6, 6 a 6, má známka by měla stejnou hodnotu, 6.

 

 

Porota stanovila svými známkami pořadí:

137
232
330
426
26
624
24

 

Na oficiálních stránkách České televize k pořadu Stardance mne jeden diskutující pod značkou "Tom D" přivedl na zajímavou myšlenku, stanovit pořadí párů nikoli na základě známek ve škále 1 až 10, ale tak, jak se hodnotí na tanečních soutěžích, tedy známkou určit přímo pořadí. Takový úkol je velice obtížný, ne-li nemožný, protože páry tančí různé tance a na soutěžích se známky udělují vždy za jednotlivý tanec pro všechny páry tančící najednou. Přesto bych se pokusil tento nápad uvést v praxi.

Pokud bych měl stanovit pořadí jednotlivých párů bez ohledu na to, že každý pár tančil na jinou skladbu a jiné tance, pak bych stanovil následující pořadí podle toho, jak se mi líbilo jejich vystoupení a tanec. Známku s číslem 1 a pomyslné vítězství za tento večer by si odnesli Anna a Michal. Na druhé místo bych zařadil Taťánu s Honzou a bronzovou příčku by obsadil Matěj s Alicí. Další pořadí už by nebylo tak jednoznačné. Každý pár předvedl něco dobrého a méně dobrého, všem bych dle hodnocení StarDance dával stejnou známku, nicméně bramborovou pozici přisoudil Ondřejovi a Evě o prsa korejské ženy před Imrichem s Jitkou. Nevděčnou roli posledního páru bych přisoudil Šárce s Honzou. Na šestou příčku bych umístil Pavla a Lucii.

Hlasování diváků v součtu se známkami poroty rozhodlo o tom, že se soutěží se loučí Pavel Řezníček a Lucie Hunčárová. Před tímto večerem jsem tipoval na vypadnutí někoho z dvojice Imrich a Šárka, avšak oba dnes podali o něco lepší výkon než Pavel. Samotné charisma k tanci nestačí, je nutné předvést i určitou techniku a právě ta Pavlovi často chyběla.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Příští večer se bude tančit latinsko-americké paso-doble a standardní slowfox.

 

Logo a fotografie: ©Česká televize, 2013

Autor: Petr Fabera | neděle 17.11.2013 16:04 | karma článku: 17,20 | přečteno: 2467x
  • Další články autora

Petr Fabera

Česko-Slovenský ples, 10. ročník

3.3.2024 v 12:10 | Karma: 10,15

Petr Fabera

StarDance XII - 10. večer, finále

17.12.2023 v 9:01 | Karma: 34,93

Petr Fabera

StarDance XII - 9. večer, semifinále

10.12.2023 v 9:05 | Karma: 27,74