StarDance VI - 2. večer

Druhý večer zábavné soutěžní taneční show StarDance znamenal konečnou pro první pár. Ve druhém večeru se tančil standardní waltz a latinsko-americká cha-cha.

Pro waltz je typická tzv. waltzová vlna, kdy pár v průběhu pohybu snižuje a jde do zdvihu na špičky. Patří mezi nejoblíbenější standardní tance už jen proto, že je pomalejší, nevyžaduje ostrost jako tango ani přemíru energie jako quickstep. Cha-cha nebo počeštěně čača je naopak velice rytmický a ostrý tanec, který vznikl uměle, když na Kubu proslulou svou rumbou dorazil jive.

V prvním večeru ještě o nic nešlo, snad jen o seznámení poroty s páry, seznámení párů s prostředím a seznámení diváků s novými tvářemi, protože naprostá většina příznivců tohoto pořadu už průběh soutěže zná z předchozích ročníků. Druhý večer přinesl první napětí, první nejistotu párů při vyřazování, pro leckteré celebrity i obavu. Soutěž je nevyzpytatelná a může ji opustit i ten, který tančí lépe než ostatní, protože o vyřazení rozhodují diváci svými hlasy. Může nastat situace, kdy diváci určí přesně opačné pořadí než porota svými známkami, a tak všechny páry budou mít bodovou shodu. V tomto okamžiku hlas diváka, hlas boží, a tak soutěž může opustit pár, který u poroty jednoznačně vyhrál. Zanechme teorie a pojďme k jednotlivým výkonům soutěžních párů.

 

Matěj Ruppert a Alice Stodůlková (Cha-cha - You shook me all night long)

Velmi rytmické vystoupení plné energie, ve kterém jsem postrádal více tance v páru. Matěj zvládl poměrně dobře techniku kroku, nicméně poměrně často se objevoval nášlap přes patu a občas i drobné poskoky. Potřeboval by více uvolnit pohyb v kyčlích, pohyb by pak mohl být méně silový. Latinsko-americké tance mu půjdou určitě lépe než standard kvůli jeho živelné nezkrotitelnosti. Jan Révai vytkl Matějovi právě práci boků a nášlapy přes patu, Tatiana Drexler přirovnala Matěje ke splašenému koni, Radek Balaš rovněž vytýkal práci kyčlemi, Zdeněk Chlopčík si povšiml poskoků v přeměnách. Porota udělila známky 6, 7, 5 a 6, mé hodnocení by bylo na stupni 7.

 

 

Šárka Kašpárková a Jan Tománek (Waltz - Do you feel)

Waltz v podání Šárky byl příliš tvrdý, chyběla mu měkkost lehkost, kterou navozovala éterická skladba. Nedokázala se udržet ve špičkách, váha stále padala na plná chodidla. Objevovaly se vysoké nášlapy, odklon v pózách byl nepřirozeně zalomený. Nejvíce rušivým momentem byly Šárčiny kroky ze špičky přímo na patu, což navozovalo pocit těžkopádnosti. Šárce určitě nelze upřít snahu, ale waltz byl mírně nad její síly. Zdeněk Chlopčík vytýkal pády na patu ve třetím kroku a odklon, Tatiana Drexler vytýkala postavení těla. Porota ocenila výkon známkami 5, 6, 4 a 5, má známka by byla 4.

  

 

Ondřej Brzobohatý a Eva Krejčířová (Cha-cha - Smooth)

Ani Ondřejovi nelze upřít snahu, ale čača mu jednoduše nesedla. Chybělo mi větší nasazení, více energie, přesnost, práce boků, jeho výkon by se dal označit jedním slovem - mdlý. Nohy byly pomalejší než vyžaduje charakter tance a váha občas nedošla až nad nohu, kam by dojít měla. Radek Balaš byl spokojený, ale vytýkal koncept vystoupení, Jan Révai vytýkal práci boků a místo nadšení "trpění". Porota za předvedný výkon udělila známky 6, 6, 7 a 7, má známka by se od poroty lišila a měla by hodnotu 5.

 

 

Taťána Kuchařová a Jan Onder (Waltz - Who would imagine a thing)

Waltz byl nádherný. Vystoupení jako takovému nechybělo snad vůbec nic, obě části , tanec a scénky byly v rovnováze a vzájemně se doplňovaly. Taťána dobře zvládla pohyb i techniku. Na hodnocení lze vzít přísnější měřítko o level výše, takže bych Taťáně vytkl postavení hlavy v tanečním držení, kdy by ji měla mít ještě o trochu více v odklonu, občasné nepřesnosti, které by se daly přičíst na vrub nestancovanosti v páru a místy nejistota. Tento tanec hodnotím velice kladně. Tatiana Drexler vytýkala pohyb do prostoru a Radek Balaš nechtěl zdržovat. Porota udělila známky 7, 8, 7 a 9, má známka by byla 8.

 

 

Jitka Hosprová a Lukáš Bartuněk (Cha-cha - Ain't no other men)

Jitce by určitě vyhovovaly pomalejší standardní tance. Latinská čača, ač se opravdu snažila byla pro ni příliš těžký rébus. Jitce chyběla větší práce boků, byla v těle ztuhlá, což se přenášelo do kroků, vynikla pomalost jejích nohou. Čača přitom vyžaduje právě daleko větší nasazení a ostrost pohybů. Pro Jitku je určitě ohromně těžké uvolnit se do latinských tanců vzhledem k její profesi violistky. Jan Révai mluvil o vylepšení techniky, uvolnění a fyzické kondici, Zdeněk Chlopčík vytýkal pomalost nohou a ostrost, nejistotu v otáčkách. Porota udělila známky 5, 5, 4 a 5, má známka by byla 5.

 

 

Pavel Řezníček a Lucie Hunčárová (Waltz - If you don't know me by now)

Pavel se dokázal zkrotit, ale jeho waltz byl příliš tvrdý. Většinu tance byl v mírném předklonu, což jeho tanci dodávalo pocit "medvědovosti". Velice často se objevovaly nášlapy ze špičky přímo na patu, kdy docházelo k porušení waltzové plynulé vlny. Místy byl jeho pohyb těžkopádný, v překlonu se hrbil. Tanci chyběla lehkost, vše vypadalo upracovaně a po skončení tance jsem měl z tohoto vystoupení pocit, jako bych přišel po těžké směně z práce. Radek Balaš vytýkal výraz, Jan Révai rovněž vytýkal výraz, porota vytáhla tabulky s čísly 6, 5, 6 a 6, má známka by byla 5.

 

 

Anna Polívková a Michal Kurtiš (Cha-cha - Respect)

Vystoupení Aničky a Michala bylo zdařilé. S postupem času ale jakoby Aničce docházel dech. Slušelo by větší zapojení boků a především ostrost a rychlost pohybů. Technika kroku, zejména základního byla zvládnuta velmi dobře. Na tváři Aničky bylo vidět místy velké soustředění a drobná nejistota, přesto si myslím, že tato čača byla jedním z nejlepších vystoupení večera. Tatiana Drexler ocenila sólové točky, vytkla záklon, Zdeněk Chlopčík vytýkal příliš uvolněné tělo a následné ztráty rovnováhy. Porota ocenila výkon známkami 6, 6, 5 a 5, má známka by byla vyšší 7.

 

 

Imrich Bugár a Jitka Šorfová (Waltz - Ne me quitte pas)

Krásný romantický waltz zakončil druhý večer. Podle mého očekávání sedí Imrichovi standardní tance daleko lépe naž latina. Nevyvaroval se sice technických prohřešků jako občasných nášlapů na patu tam, kde měla být špička a v určitých okamžicích se ztrácela plynulost pohybu, ale oproti rumbě v prvním večeru předvedl Imrich o mnoho lepší výkon, což bylo poznat i z jeho radostného výrazu po skončení vystoupení. Zdeněk Chlopčík vytýkal malou práci do zdvihu, Radek Balaš prohlásil, že Imrich se od tohoto okamžiku stává tanečníkem, Tatiana Drexler vytýkala rytmické chyby a Jan Révai přirovnal Imricha k Úžasňákovi. Porota udělila za výkon známky 6, 5, 6 a 6, má známka by byla 6.

 

 

 

Porota stanovila svými známkami pořadí:

131
226
324
423
23
622
720
819

 

 

Hlasování diváků v součtu se známkami poroty rozhodlo o tom, že se soutěží se loučí Jitka Hosprová a Lukáš Bartuněk. Jitka netančila zase tak špatně, ale měla smůlu na dva rychlé tance za sebou, kde se projevila pomalost jejích nohou.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Příští večer se ponese ve znamení muzikálů.

 

Logo a fotografie: ©Česká televize, 2013

 

Autor: Petr Fabera | neděle 10.11.2013 14:40 | karma článku: 19,16 | přečteno: 2126x
  • Další články autora

Petr Fabera

StarDance XII - 10. večer, finále

17.12.2023 v 9:01 | Karma: 34,93

Petr Fabera

StarDance XII - 9. večer, semifinále

10.12.2023 v 9:05 | Karma: 27,74