StarDance III - 5. večer

Startovní pole soutěžících ve třetí řadě StarDance prořídlo na polovinu. Čtvrtým párem který v soutěži skončil jsou modelka a miss Jana Doleželová a Michal Necpál.

X+Jana Dolezelová a Michal Necpál neprosli pres páté kolo.

Večeru opět dominoval pár Zuzana Norisová a Jan Kliment, jako druzí se umístili Dana Batulková s Janem Onderem. Na bronzovou příčku se poprvé propracoval pár Vladimír Kratina s Laurou Klimentovou. Vypadnuvší pár byl podle hodnocení poroty předposlední, ale hlasy diváků zachránily v soutěži Jaromíra Bosáka a Evu Krejčířovou. „Budou mi všichni lidé ze StarDance chybět, byly to příjemné tři měsíce,“ rozloučila se Jana Doleželová se soutěží.

Večer byl ve znamení brazilské samby, kterou předvedly všechny páry. Třešničkou večera se pak stala společná choreografie, v níž pět soutěžních párů předvedlo královský tanec parketů, vídeňský valčík. Samba je poměrně obtížný tanec, zejména svou technickou stránkou. Ne každý se dokáže se sambou vyrovnat. Valčík zdánlivě vypadá jako jednoduchý tanec, ale i v něm hraje technika velkou roli, zejména správné provedení švihu. Postupující páry se sambou přehouply do druhé poloviny soutěže. Pro soutěžící to znamená zvýšenou zátěž, protože od tohoto večera musí zvládnout během týdne dva tance.

Za týden předvedou zbývající čtyři páry po dvou tancích. Zazní melodie v rytmu jivu, pasa-doble, waltzu a slowfoxu.

Jaromír Bosák - Eva Krejčířová

Prvním párem, který se na parketě zavlnil v rytmu samby (Hoy - Gloria Estefan) byli sporťák Jaromír Bosák a Eva Krejčířová. Pomalejší skladba měla nahrát zvládnutí kroků, avšak Jaromír Bosák předvedl i přes velkou snahu značné procento svého „Tyršovského“ atletického projevu, který je v příkrém rozporu s charakterem tance. Samotný tanec je takřka nehodnotitelný, zejména po technické stránce. Jaromíru Bosákovi chyběla větší práce boků, větší pohyblivost, nohy byly příliš pomalé, místy byl se svou partnerkou nesynchronní a občas mu dělal problém i rytmus. Bouncing byl občas silový a nepřirozený. Tato samba byla jednoznačně nejhoší z celého večera. Nehodnotitelnost tance potvrdil svými slovy i porotce Jaroslav Kuneš: „To bylo fascinující. To byla samba?“ Mé hodnocení by zhruba odpovídalo i ocenění poroty. Má známka by měla hodnotu 4.

Zuzana Norisová - Jan Kliment 

Druzí okusili atmosféru latinskoamerického večera Zuzana Norisová a Jan Kliment. Ukázali živé vystoupení, avšak překvapivě málo samby (Jazz Machine - Blake McGrath and Ashley). V jejich tanci dominovalo spíše disco, místy se u Zuzany Norisové objevovaly poskoky a vysoké nášlapy, které vyústily v pád do prostoru. Místo opakovaného křížení předváděla Zuzana Norisová chybně přísuny, kdy navíc nohunepřirozeně tahala za sebou. Větší problém se objevil při provádění batukád, které Zuzana Norisová nezvládla čistě a za svým partnerem evidentně zaostávala. Porotce Zdeněk Chlopčík ohodnotil předvedený výkon slovy: „V discu jste byla dračice, v sambě jste se uklidnila“. Má známka by se od poroty, která výkon zbytečně nadhodnotila, lišila vzhledem k počtu chybiček a spousty disca jako rušivého prvku o dva stupně a dosáhla by na číslici 7.

Vladimír Kratina - Laura Klimentová 

Třetím párem v rytmu samby (Cuban Pete - Jim Carrey) byli Vladimír Kratina a Laura Klimentová. K sambě ze strany Vladimíra Kratiny téměř nedošlo. Technika kroků témeř neexistovala. Vladimíru Kratinovi určitě nejde upřít snahu, avšak malá pohyblivost boků a skoky místo kroků zkazily dojem. Místy jeho kroky připomínaly spíše zašlapávání mravenců než měkkou sambu. Nutno ocenit rytmiku a relativně zvládnuté základní kroky. Problém byl v čistotě prováděných figur, kdy nohy Vladimíra Kratiny nestíhaly dojít do patřičné pozice. Tantokrát se Vladimír Kratina dokázal vyvarovat zaváhání v paměti a jeho projev byl i přes velké nedostatky tanečnější než u Jaromíra Bosáka. Porotkyně Qaša ocenila bouncing (pohupování v kolenou), ale zároveň i zkritizovala: „Pánev se nerozhýbala“. Porota tento tanec silně nadhodnotila a má známka by se lišila výrazněji. Předvedený výkon bych ohodnotil známkou 5.

Dana Batulková - Jan Onder

Předposlední soutěžní sambu (Going Back to New Orleans - Poncho Sanchez) ukázali Dana Batulková s Janem Onderem. Velmi dobré rytmické vystoupení, plné tance, které by ale ze strany Dany Batulkové potřebovalo trochu víc energie. V okamžicích, kdy Dana Batulková tančí sama je míň sebejistá, občas se u ní objevily příliš široké kroky. Určitě by jí slušela větší práce boků. Občasnou nejistotu postřehl i porotce Zdeněk Chlopčík: „V některých okamžicích jste se ztrácela, nebyla jste si jistá.“ Jaroslav Kuneš ocenil výkon slovy: „Pro mě jste pořád pořádný kus vepředu.“ Přes slovní hodnocení ale porota vytáhla menší známky, i když toto vystoupení bylo co do kvality srovnatelné s druhou favoritkou soutěže. Po technické stránce byla tato samba nejčistší z celého večera, avšak zakřiknutost Dany Batulkové srazila dojem dolů. Má známka by odpovídala hodnocení poroty a byla by ve výši 8.

Jana Doleželová - Michal Necpál

Poslední přišli ukázat, jak se svou sambu (Naughty Girl - Beyoncé) naučili Jana Doleželová a Michal Necpál. Pomalá skladba byla u tohoto páru spíše na škodu. Jana Doleželová byla příliš rozvláčná, tanci chyběla energie, slušela by daleko větší práce boků. K slabšímu výkonu určitě přispěl i výběr skladby, na kterou bylo velice obtížné tančit a navíc ani skladba nebyla nijak atraktivní. Tento tanec mne neuchvátil, chyběla mu přitažlivost, větší hravost a především energie, na pohled bylo vystoupení tohoto páru víceméně nudné. Jana Doleželová působila unaveným dojmem. Choreografie nebyla špatné, ale příliš vláčné pojetí Jany Doleželové dokázalo vystoupení doslova pohřbít. Zdeněk Chlopčík ve svém hodnocení vyřkl myšlenku, že to byl „tanec turecké tanečnice před sultánem“. Má známka by se shodovala s ortelem poroty a měla by hodnotu 6.

Společný valčík

Společná choreografie zazněla v rytmu vídeňského valčíku (Little Susie - Michael Jackson). Snový tanec v modré barvě byl určitě zážitkem. Pomalá skladba měla za cíl, aby tanec zvládly všechny páry. U Jaromíra Bosáka nesmělo chybět jeho Tyršovské provedení, stejně jako u Vladimíra Kratiny jeho permanentní předklon k partnerce. Na většině párů bylo ve tvářích poznat velké soustředění, aby nikdo společný valčík nezkazil. Překvapivý moment nastal ve druhé polovině tance, dámy utvořily uprostřed modrou růži a oproti všem zvyklostem si dámy zvedly na ramena Jana Ondera, který ve vzduchu předvedl hereckou vsuvku. „Vytvořili jste nádhernou modrou květinu, kde jako mladá blizna uprostřed vykvetl Honzík,“ okomentoval tento prvek Jaroslav Kuneš. Qaša v Janu Onderovi zase viděla mladého Wolfganga Amadea Mozarta. Choreografie se Petru Čadkovi povedla a byla krásnou taneční tečkou pátého večera.



Hodnocení poroty

 

 

Hlasování diváků rozhodlo, že čtvrtým párem, který se rozloučil s vidinou finále byli modelka a miss Jana Doleželová s Michalem Necpálem.

Původní verze byla psána v den vysílání a v kratší verzi pro http://revue.idnes.cz/, kde naleznete 6.12. večer hodnocení 6. kola.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Fabera | čtvrtek 4.12.2008 23:59 | karma článku: 18,03 | přečteno: 9205x
  • Další články autora

Petr Fabera

StarDance XII - 10. večer, finále

17.12.2023 v 9:01 | Karma: 34,93

Petr Fabera

StarDance XII - 9. večer, semifinále

10.12.2023 v 9:05 | Karma: 27,74