Proč tramvaj za 80 miliónů nejezdí?

Tak nám včera v Praze nejezdily tramvaje. Vůbec. Aby taky jo, když napadl pověstný jeden milimetr sněhu a byl jeden stupeň pod nulou. Dokonce ani nejnovější chlouba Pražského dopravního podniku tramvaj 15T od Škody Transportation, skvělý český výrobek z Plzně a patrně nejdražší tramvaj nejen v Evropě ale i na celém světě, stávkovala. Praha si jich objednala 250 za 20 miliard korun. Jedna tramvaj tak prostým dělěním vychází cca na 80 miliónů korun. Mimochodem v době objednávky tyto tramvaje ještě neexistovaly ani na papíře. A tak jsem neodolal a musel jsem si tu stojící nepohyblivou nádheru vyfotit. Klimatické podmínky v Česku jí nesvědčí, námraza a ledovka se u nás může vyskytovat nějakých osm měsíců v roce od září do dubna, tak alespoň ve zbývajících čtyřech měsících by mělo být všechno v pořádku. A to je jistě dobrá zpráva.

 

9311
Typ15T
Výrobce
Prototyp(y)2008
2009–dodnes
Nejezdí

Když jsem pořizoval tuto unikátní fotografii s nejdražší tramvají světa, zaslechl jsem rozhovor procházejícího muže a ženy. Žena se ptala, jak je možné, že taková pěkná nová tramvaj nejede. Muž bez nejmenšího zaváhání odpověděl, že mrzne a tak nejde proud. Proti takové odzbrojující logice se nedá samozřejmě nic říct. Zároveň mi ale došla jedna nelichotivá věc, že to všechno s těma předraženýma zakázkama v České republice není žádná náhoda.

Při takové míře nevědomosti a neinformovanosti některých občanů se totiž ani nelze divit, že máme v Praze asi nejdražší tunel na světě za 36 miliard, a že ČR má nejdražší dálnice, nejdražší obrněné Pandury a pravděpodobně i nejdražší vojenské letouny CASA. Nakonec Generální štáb Armády České republiky vpravo na pozadí fotografie by mohl jistě vyprávět, ale to by byl zase jiný příběh...

Autor: David Evan | středa 3.12.2014 2:00 | karma článku: 20,31 | přečteno: 1710x