Recenze audioknihy: Elizabeth Gilbert - Jíst, meditovat, milovat

Dříve, než se ke mně dostala audiokniha, asi jako většina, jsem viděla hollywoodský trhák s Julií Roberts, natočený podle zážitků Liz Gilbertové. Film se mi líbil, ale rozhodla jsem se srovnat ho s předlohou.

Četby a interpretace se ujala Kristýna Kociánová, nevím, jestli vám tohle jméno něco řekne, ale já byla při tomto zjištění potěšena, protože její hlas mám ráda již od dob, kdy hrála v „Ordinaci“. Její přednes mi vyhovuje, jednotlivé postavy i pocity jí věřím, hlas a intonace mi zapadají do představ jednotlivých situací.

Audiokniha je rozdělena na tři části – Itálie, Indie, Indonésie (Bali), má celkem 39 kapitol, které jsou dále rozčleněny na spoustu malých podkapitol tzv. „korálků“, což má pro autorku duchovní význam. Chtěla jsem tu popsat přesnou definici, ale bude lepší, když si ji necháte vysvětlit samotnou Liz. Od prvního vydání knihy uplynulo již deset let, proto audiokniha jako bonus obsahuje také autorčino zhodnocení uplynulých let.

JÍST - Život Elizabeth Gilbertové nabírá naprosto odlišných obrátek, než by si asi představovala. Rozvede se a opouští své zázemí v Americe. Vydává se na roční cestu světem za poznáním sebe sama.
 Jako první ji čeká starý kontinent, konkrétně Itálie. Proč zrovna ta? Já ani nevím, jestli se to v knížce řeší… Ale třeba je to protože má autorka slabost pro písmeno I. To by totiž vysvětlovalo její výběr všech destinací…
Takže proč ne zrovna Itálie? Italové jsou přece známí svým temperamentem, láskou k dobrému jídlu i pití a samozřejmě obdivem k ženám! Navíc je to země plná historie, památek, slunce a moře.
MEDITOVAT - Další zastávkou je Indie. Tady se Liz pokusí nalézt své duchovní já za pomoci meditace, mlčení, střídmosti v jídle a také navazováním nových přátelství. S mladou Indkou, kterou její rodina nutí do sňatku a nebo krajanem Richardem – čteno „Richardem“ (nepochopila jsem proč je v audioknize nazýván česky Richardem, když víme, že je to Američan, Elizabeth taky neříkají Alžběta…tohle počešťování mě štvalo… já nevim… buď to použiju u všech jmen, a nebo u žádného).

MILOVAT - A jako poslední přijde Indonésie, tedy Bali, abychom byli přesní. Tady Liz navštíví šamana a léčitele Ketuta , který je stejně moudrý jako roztomilý. Vždycky si vzpomenu na jeho filmového představitele a hlášku „See you later, Aligator!“ S ním se Liz učí meditovat pobalijsku čili jednoduše. Zavřít oči a usmívat se každým kouskem svého těla. Kromě další kamarádky, léčitelky a bylinkářky Wayan tu Liz potkává také novou lásku. Ale nic není tak jednoduché a sluníčkové, jak by se na Bali mohlo zdát!

Autor: Eva Gusmanová | sobota 8.4.2017 16:50 | karma článku: 6,84 | přečteno: 166x