Děkujeme za pochopení.
L33u28b47o95š 51C55h82l73u25m53s87k23ý
Jj, pryč se všemi těmi Pythagory, Euklidy, Newtony, Ohmy, Mendělejevy Einsteiny a spoustou dalších. Je to staré, vyčpělé, více než sto let staré, něco dokonce více než tisíc let staré. Dnes před námi stojí jiné výzvy. Gender, kulturní antropologie, sociální ekologie...
B56o78h76u15m75í60r 51Š81i26m19e15k
Mladý muži!
Vaše moderní úvahy o zbytečnosti výuky na střední škole jsou moderní, ale nebudou pro člověka přínosné.
Od gymnasia očekávám všeobecný rozhled absolventa, získání dovednosti biflování, bez kterého na medicíně neuspějete, získání dovednosti logického myšlení a znalost základů latiny, která je jazykem vzdělanců. Kdo ty základy má, rozumí i odbornému textu oboru, který nestudoval, a zpola umí anglicky, protože většina slov v angličtině je odvozena z latiny. A bez té latiny se hodně těžko učíš medicíně.
Bez znalosti chemie a fysiky nebudeš schopen jako lékař zhodnotit věrohodnost alternativní medicíny. A to bude Tvoje minus, pokud budeš lékařem.
Registruji, že taková je doba. Žák chce diktovat učiteli, co ho má učit. Pacient diktuje lékaři, jaký chce lék, jaké chce vyšetření. A nějak ani nepozorujeme, že to nesouvisí s kvalitní vzděláním nebo kvalitní medicínou. Taková je dnes doba.
M32a37r12t17i58n68a 44M94o44u80d71r66á
Počkejte, až budete vstávat do práce. To budete teprve koukat....
P24a34v26e30l 55M29a21c21h20a89č48e57k
Moc pochopení nesklízíte, ale já vám radostí dávám KARMU.
Prožívám studium již s třetím dítětem a myslel jsem, že se výuka od mé doby zásadně změnila, jenže se obávám, že příliš ne.
Z naší vysoké školy jsem kdy využil asi 10% informací tam získaných; pravda, velký podíl byl marxák, který byl z hlavy vypláchnut hned po zkoušce. Jenže i dnes je na vysoké škole značný podíl "balastních" informací, což v kombinaci s nižší kvalitou "profesorů" považuji za nebezpečné. Ano, uznávám, že to je poznatek z jedné fakulty a jednoho studenta, ale je pravděpodobné, že to bude obdobné i u dalších studentů a fakult a možná i na jiných školách.
Berte to, prosím, jako názor jednotlivce.
B29o31h90u48m24í48r 97Š81i23m22e24k
Myslím si, že jakkoliv je pravda, že ze vzdělání si zapamatujeme jen desetinu, uvědomme si, že požadujeme-li omezit vzdělání na tu desetinu, že si z té desetiny opět zapamatujeme jen desetinu. Nebude to naše vzdělání upadat?
M68i49r47o33s15l80a57v 52M42a84c22e61k
tak Vy musíte vstávat, chodit do školy ráno a učíte se učivo, které se učily generace před vámi ... to je pech, ale nechcete-li být dutý, musíte to vydržet. Nevydržíte-li to, dejte se na politologii
K80o58u39t95k62o15v97á 94H42e87l54e87n36a
Nu, Dominiku, co s Vámi? Nepotěšil jste mne, ani já Vás nepotěším.
I v zaměstnání po Vás bude s největší pravděpodobností požadováno využívání mozkových závitů již od rána...
A RVP - četl jste jej? Pokud jej hodnotíte, měl byste to nejdříve udělat. A pokud jste jej četl, máte možná zásadní problém v oblasti čtenářských kompetencí. Je totiž skutečně velmi volný (učitel má široký prostor nejen pro využití vhodných metod výuky) , nevyžaduje memorování, naopak je zaměřen na pochopení souvislostí mezi studovanými jevy.
A že nebudete chemii a fyziku v životě potřebovat? Možná Vám dokáží ulehčit život znalosti o skládání sil podle momentové věty, velmi pravděpodobně se ve svém životě setkáte i s indukovaným proudem a napětím a díky znalostem z chemie Vás možná nenapadne lít vodu do kyseliny...
Navíc, gymnázium je příprava na studium vysoké školy, lze tedy předpokládat, že poté, co se student gymnázia vyprofiluje, může si vybrat k dalšímu studiu právě jeden z těchto oborů.
A doporučuji Vám zapracovat na gramatice
Z76d95e80n94ě81k 88S53t11r19n57a80d
Možná vás překvapím, ale mnoho lidí vstává do práce už na šestou hodinu a nejde jen o dělníky u pásu. Vím, že tehdy panoval z vašeho pohledu těžký středověk, ale já třeba během svého dospívání v osmdesátých letech chodíval v týdnu spát před desátou hodinou večerní, abych byl ráno do školy svěží, a kupodivu jsem žádné problémy soustředit se na výklad během prvních hodin neměl.
Co se týče zbytku vašeho článku tak vám závidím vaši jistotu, že porozumění zákonu elektromagnetické indukce nebudete v životě nikdy potřebovat, já neustále narážím na problémy, k jejichž řešení potřebuji i zdánlivě nedůležité a zastrčené vědomosti, které jsem se naučil kdysi dávno. Pokud totiž o dané problematice nebudete mít ani páru, nebudete ani vědět, co si máte vygooglit, natož abyste byl schopný posoudit, zda jsou dané informace pravdivé, nemluvě o schopnosti dané znalosti poté aplikovat v praxi.
F18r94a15n40t61i46š15e72k 17K68š20í88r
Příběh malé školy v Anglii jménem Summerhill mně učaroval. Není to obyčejná škola. Svoboda a respekt jsou ústředním principem téhle okouzlující školy.
Děti, pokud samy nechtějí, nemusí chodit na vyučovací hodiny. Nejsou zde uměle separovány podle věku. Co je hlavní, děti i dospělí si jsou zde rovni. Podléhají stejným právům a povinnostem, o kterých rozhoduje školní rada složená z dospělých i dětí. Dospělák i dítě má při hlasování jeden hlas. O trestech nerozhodují svévolně dospělí, ale znovu školní rada jako celek nebo její pomocný orgán.
Tahle škola není zajímavá jen principy svobody, které jsou pro současné školství těžko představitelné, ale i bezmála 100 let trvající praxí. Praxí, kde stovky dětí v několika generacích vyrůstaly ve svobodě a respektu. Tahle malá svobodná laboratoř nám může napovědět, jak by fungovala svobodná společnost a jak by se lidé vystaveni svobodě a respektu chovali.
M83i52c44h75a25l 26T81e79s93a58ř
Jsou děti ve škole průměrným vzorkem populace, nebo jsou tam umísťovány na základě cílené úvahy rodičů?
E96v37a 84S76v56o59b94o68d60o70v10á
Si tacuisses, philosophus mansisses, mladý muži. A ten pravopis!
M58i86c67h98a66l 43T94e81s81a80ř
Od titulku jsem tušil, že to je inspirované tím článkem v Respektu:) Když to shrnu po svém, tak Respekt říká: "naše školství je kostnaté, neumí učit a vůbec stojí zaprt. Vyřešme to tak, fyzika bude dobrovolná, protože ta nikoho nebaví, jsou v ní ty divné vzorečky a vlastně není potřeba".
Výborně, nechme studenty, ať se přestanou učit tvrdá data (máme přeci Google). Důležité je, že budou umět svou neznalost plynule a sebevědomě vyargumentovat (opět parafráze jedné myšlénky z článku).
Já trumpeta si myslel, že gymnázia jsou výběrové školy, které mají studentům poskytnout širokou všeobecnou(!) základnu pro další vzdělávání (říkám tomu "povědomí o tom, jak funguje svět"), k čemuž holt pochopení elektromagnetické indukce patří stejně jako znalost volebního systému, například.
Ale ne, místo toho abychom začali učit lépe, povídejme si o svých pocitech a tím se to vyřeší.