Naivita v podání vsetínské radnice. Ano či ne?!

Vsetínský městský úřad hodlá zvrátit rozhodnutí Ministerstva pro místní rozvoj o zamítnutí dotace na výstavbu parkovacích míst v podzemních garážích. Do jámy u nádraží přesto už tečou miliony korun v podobě armatur a betonu.

Velmi hlasitě dává Městský úřad ve Vsetíně najevo, že se nehodlá smířit s rozhodnutím administrátora dotace, Ministerstva pro místní rozvoj, o zamítnutí dotace ve výši až bezmála 50 milionů korun na výstavbu 66 podzemních parkovacích míst před budovou stávajícího vlakového nádraží. Pod stavbou, které mnozí Vsetíňané nazývají Čunkabarák. Proč asi, je nabíledni.

Největším agitátorem za šíření snah valašského rathausu na levém břehu Vsetínské Bečvy je Jiří Růžička. Muž, který je starostou města de jure. De facto už tomu tak pro mnohé obyvatele, včetně mě, není. Růžička byl v podstatě do starostovské sesle dosazen. Cvrlikají si o tom i vrabci na střeše. Kým, není potřeba zdůrazňovat. Ale to je jiná záležitost, která nicméně se snahou opravit ministerský verdikt dost hodně souvisí. O tom však někdy příště, neboť po Vsetíně se už začíná šuškat ledaco.

Vraťme se k podzemním garážím, za něž má být podle vsetínských konšelů zaplaceno z dotačních peněz skoro 50 milionů korun (cca 750.000,- na jedno místo). Ministerstvo řeklo NE! A najednou se na veřejnosti objevily informace, že se vlastně nic neděje, že radnice při sestavování rozpočtu na letošní rok s takovou situací vlastně ve své podstatě počítala a že městská kasa na to má. Takže se jakoby nic neděje. Proč však o takové možnosti mluví radnice až nyní? Proč to stejně nahlas neproklamovala v období schvalování rozpočtu? Proč... To ví jenom Růžička a spol.

Avšak i tuto skutečnost bych, byť s velmi těžkým srdcem, nějak překousl, kdyby to tak nakonec nedopadlo a město muselo podzemní garáže zaplatit ze svého. Kdyby se v těchto dnech neobjevil na sociálních sítích a website radnice článek, který informuje o postupu prací souvisejících se zahájením desetiletí očekávané rekonstrukce chátrajícího vlakového nádraží. Zarazil mě tón, jakým je to prezentováno! "Jsem rád, že jsme se zase o krok posunuli k realizaci, a vyvrátily se spekulace opozičních politiků, že se s rekonstrukcí nádraží nepočítá," vyjádřil spokojenost starosta Jiří Růžička.

Poděkování těm, kteří se o to hlavně zasadili, zejména exposlanci Petru Kořenkovi - ano, je to především on, kdo za rekonstrukci dlouhá léta bojoval a kdo vlastně může za to, že situace kolem vsetínského vlakáče je v současné době tam, kde je. Ostatní se ve správnou dobu většinou jen přidávali a tvářili se, že to oni a sbírali politické body... - tak to poděkování NIKDE! Škoda, pane Růžičko!

Nicméně, současnost české politické scény, ať už na jakékoliv úrovni, prostě taková je. Bohužel!

Totální šok na mě čekal, když jsem si v tomto týdnu v článku rathausu přečetl vyjádření ředitele východní stavební správy Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Miroslava Bocáka: "Počítáme i se stavbou parkovacího domu se třemi sty parkovacími místy."

To vsetínské konšelstvo nevědělo? To si Jiří Růžička a spol. opravdu myslí, že se jim podaří zvrátit rozhodnutí Ministerstva pro místní rozvoj (státu), když erár prostřednictvím SŽDC zajistí při rekonstrukci vsetínského nádraží výstavbu parkovacího domu? Navíc, když oněch 66 parkovacích míst má vzniknout pod v podstatě soukromou stavbou?

Kdo umí číst mezi řádky, pochopí, kdo tady tahá za nitky loutek.

P.S.

Pokud by se přesto podařilo státní dotaci získat, pak bych se jako vsetínský patriot nezlobil. Ale potom bych už také zcela přestal rozumět tomu, o čem že ta česká státní ekonomická politika vlastně je.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto: © Dušan Póč

Autor: Dušan Póč | úterý 19.6.2018 14:40 | karma článku: 13,54 | přečteno: 582x