Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

MS

Z obecného ohrožení z nedbalosti by měli být souzeni a odsouzeni politici a manažeři, nikoli jeden strojvedoucí.

Je to ostuda, že v 21. století jsou chytrá auta, která jezdí v pruzích, umí i sama zaparkovat a neexistuje chytrá lokomotiva, která by automaticky ztratila tažnou sílu po projetí na červenou.

AP

Stále se mluví o nespuštěném novém zabezpečovacím systému. Ale proč zatím není v provozu ten původní ( autoblok? ), že by ho vypnuli?

LH

Pokud vím jezdilo se na rozkaz no a na ten asi ten strojvůdce z rychlíku spoléhal, že bude....

PZ

Váš příspěvek mi opět vlil optimismus do žil a jen mě utvrdil v názoru, že jsme národ odborníků na všechno.

Dost mě nadzvedlo vyjádření někoho z ČD, že sice existuje starší bezpečnostní zařízení, které by mohlo varovat dispečink, že někdo projel na červenou, ale to už nefunguje, protože za půl roku už by měl být v provozu nový celoevropský systém ECTS. Připadá mi to stejně uhozeně, jako kdyby automobilka vyhlásila, že za půl roku zavede nový systém brzd, ale do té doby nebude do aut dávat brzdy žádné.

Foto

Takže viník je jasný! Na neblahou kvalitu zabezpečovacího systém jsme upozorňovali už v 90. letech, kdy jsme na mnoha nádražích instalovali náš informační systém pro cestující.

Pro jeho (polo)automatický chod jsme potřebovali několik informací, např. že se nějaký vlak blíží a jeho číslo. Tehdy nám řekli, že to nejde. Jak je vidět, za 30 let se nic nezměnilo.

Foto

Dokud si při nehodě nenabije kokos někdo výše postavený, nic se zavádět nebude.

  • Počet článků 419
  • Celková karma 22,55
  • Průměrná čtenost 1448x
Je mi 62 let. Dívám se a občas i vidím.

Seznam rubrik