Diskuse
Zase malér na železnici
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M54i60c23h78a36l 34S83v14o40b22o79d64a
Z obecného ohrožení z nedbalosti by měli být souzeni a odsouzeni politici a manažeři, nikoli jeden strojvedoucí.
Je to ostuda, že v 21. století jsou chytrá auta, která jezdí v pruzích, umí i sama zaparkovat a neexistuje chytrá lokomotiva, která by automaticky ztratila tažnou sílu po projetí na červenou.

P53a64v52e81l 30S17o35b94o68t48k75a
Strojvedoucí nemají dostatek času na odpočinek, řídí unavení a pak to může vést k podobným tragédiím. A nikdo to neřeší ...
P60e42p93a 61Z25a87h21r37á30d81k12a
Váš příspěvek mi opět vlil optimismus do žil a jen mě utvrdil v názoru, že jsme národ odborníků na všechno.
A54n63t85o75n11í23n 95P54o59s54p10í49š73i53l
Stále se mluví o nespuštěném novém zabezpečovacím systému. Ale proč zatím není v provozu ten původní ( autoblok? ), že by ho vypnuli?
L88i72b56o90r 84H83l98a15d84i62k
Pokud vím jezdilo se na rozkaz no a na ten asi ten strojvůdce z rychlíku spoléhal, že bude....
M45i41l72a68n 25Š29ť84a58s82t51n19ý
Dost mě nadzvedlo vyjádření někoho z ČD, že sice existuje starší bezpečnostní zařízení, které by mohlo varovat dispečink, že někdo projel na červenou, ale to už nefunguje, protože za půl roku už by měl být v provozu nový celoevropský systém ECTS. Připadá mi to stejně uhozeně, jako kdyby automobilka vyhlásila, že za půl roku zavede nový systém brzd, ale do té doby nebude do aut dávat brzdy žádné.

P87a94v54e16l 21D97v23o88ř30á60k
Takže viník je jasný! Na neblahou kvalitu zabezpečovacího systém jsme upozorňovali už v 90. letech, kdy jsme na mnoha nádražích instalovali náš informační systém pro cestující.
Pro jeho (polo)automatický chod jsme potřebovali několik informací, např. že se nějaký vlak blíží a jeho číslo. Tehdy nám řekli, že to nejde. Jak je vidět, za 30 let se nic nezměnilo.
M92i29l18a35n 24V63a45l45á96š12e49k
Podle videa se vlaky nesrazili čelně ale zdá se , že RegioJet najel zezadu do postrku nákladního vlaku a díky bohu nebyly následky tak tragické jako kdyby se srazili vlaky čelně.
Ano chyba se vloudila ale člověk je tvor omylný , škoda těch lidských obětí.
P78a33v39e68l 50K36u38c40h69t51a
Prý tam byla snížená rychlost. Dostatečně? A dodrželi ji?
R65a32d43e10k 77K12n84ě72ž84í85n25e64k
Systém ETCS se již postupně zavádí. O jeho zavedení bylo rozhodnuto již v roce 2017, pro vaši informaci.

P11a52v22e63l 43D11v64o48ř22á84k
Dokud si při nehodě nenabije kokos někdo výše postavený, nic se zavádět nebude.
- Počet článků 475
- Celková karma 27,47
- Průměrná čtenost 1420x