Šikana řidičů na českých silnicích!

Sedmdesátka, třicítka, padesátka, zase sedmdesátka, semafor, další semafor, retardér, kruháč, turbo kruháč, uzavírka... Přijde Vám to povědomé? Pro někoho možná každodenní rutina, při které se nejednomu řidiči zvedá kufr!

Skoro všichni to známe, téměř denně zažíváme na vlastní kůži. Řízení motorového vozidla v dnešní době je někdy opravdu za trest. Člověk sedící za volantem si občas musí připadat jako malý školák, protože se na něj hrnou ze všech stran jen zákazy, příkazy a omezení. Tudy nesmíš, tudy musíš, jedeš moc rychle, tady nesmíš ani zastavit a tak je to pořád dokola.

Rád bych se zaměřil na několik dopravních aspektů, které bych chtěl blíže rozebrat ze svého pohledu a zaplavit dobře mířenou kritikou!

1) Maximální povolená rychlost
Pravděpodobně většina z nás někdy porušila maximální povolenou rychlost a pravděpodobně to nebyl zdaleka ojedinělý případ, ale spíše pravidlo. A já se tomu vůbec nedivím.
Mít nastavenou paušální maximální rychlost bez ohledu na denní dobu, stav silnice, její šířku a profil, je sice velice jednoduché, ale v praxi nepraktické. Jet 90 km/h mimo obec je někdy až nebezpečně rychlé (klikatá silnice, špatný povrch, špatné klimatické podmínky, velmi hustý provoz, atd.), jindy je to ovšem rychlost hodná maximálně tak šnečímu závodníkovi. Představte si, že máte před sebou rovnou, pěknou silnici s širokou krajnicí, bez provozu a musíte se "řítit" maximálně devadesátkou - není toto trochu šikana?
Další věcí, která je z hlediska plynulosti provozu špatná, je neustále se měnící maximální povolená rychlost. Často je to v úsecích, kde je nějaká křižovatka, autobusová zastávka, atp. Ve většině případů je křižovatka prázdná, stejně tak zastávka autobusu, ale i tak tam člověk na těch pár desítkách metrů musí prostě zbytečně zpomalit, aby následně opět přidal plyn.
Pravděpodobně to bude znít jako utopie, ale přál bych si, aby lidé byli na silnicích "normální" a nemusel je nikdo takto omezovat, jinými slovy bych si přál, aby rychlost byla vždy a všude zákonem neomezená.
Toto je samozřejmě ale podmíněno zdravým rozumem řidičů, aby dokázali vždy rychlost přizpůsobit prostředí, kudy jedou a podle toho rychlost upravili. Každý takový řidič přeci musí být schopen vyhodnotit danou situaci na silnici a podle toho jednat. Pokud toho není schopen, neměl by vůbec řidičské oprávnění vlastnit!

2) Retardéry
Zde je řidič v podstatě násilným způsobem donucen skoro úplně zastavit, přejet nerovnost a opět zrychlit. To je ještě větší zrůdnost, než značka omezující rychlost. Nejhorší je, že tato "monstra" vyrůstají jako houby po dešti a vždy, když přes ně jedu, mám sto chutí vzít nářadí a toto "svinstvo" zlikvidovat!

3) Práce na silnici
Pořád jsem nějak nepochopil, proč se nepracuje na silnicích převážně v noci, kdy není hustý provoz, ale za dne, kdy doprava někde kolabuje i bez uzavírek.
Nejlepší ze všeho je, když se pracuje někde vedle silnice, dá se značka omezující rychlost na 30 km/h a ta se tam nechá i přes noc, kdy tam již nikdo nepracuje. Takže buď pojedu jako ta pitomá ovce, nebo situaci vyhodnotím dle svého rozumu a značku budu ignorovat. Co je lepší?

Nerad bych Vás zahltil vším, co mám ohledně dopravy na srdci, v jednom článku, proto to tentokrát utnu včas a třeba se někdy ozvu s dalšími postřehy.

Autor: Dominik Bican | čtvrtek 14.5.2020 14:12 | karma článku: 31,33 | přečteno: 1529x
  • Další články autora

Dominik Bican

Udělejme za koronavirem tečku!

28.5.2021 v 11:16 | Karma: 22,76

Dominik Bican

Quo vadis česká politiko?!

14.5.2021 v 23:27 | Karma: 13,08

Dominik Bican

Zavedení eutanázie v ČR

13.5.2021 v 13:26 | Karma: 14,64