Reklama radí, jak se nestarat o děti

Reklama na připojení a počítač od nejmenované firmy otevřeně vybízí k tomu, aby rodiče své děti posadili před klávesnici místo toho, aby si s nimi povídali. Je to správně?

Slyšel jsem ji včera cestou autem v rádiu. Reklamu. Dcerka se ptá svého tatínka jak vzniká duha. Ten jí místo odpovědí seřve a pošle uklízet (protože sám odpověď nezná a nechce se "shodit"). Naštěstí reklama zná řešení - pořiďte dětem počítač s připojením k internetu a ony si tam už odpověď najdou sami. Jak chytré a geniální!

Ale - je to opravdu správně? Je opravdu správné odkládat děti k televizi nebo k počítači? Podle mého názoru rozhodně ne. Scénka z reklamy je přesnou ukázkou toho, jak by se rodič chovat nikdy neměl. Pokud už nezná odpověď na otázku, pak snad nic nebrání tomu, aby odpověď našel spolu se svou ratolestí. Samozřejmě i na tom by se reklama dala postavit - ale místo toho ji přesunout do návodu, jak se těch svých "otravných" dětí zbavit?

U mne to má jednoznačný důsledek - k oné nejmenované firmě to vzbudí nechuť, a pokud budu moci, budu se jejím výrobkům obloukem vyhýbat. V dnešní době, kdy se tyto velké firmy snaží dbát na svou dobrou pověst a obraz v očích veřejnosti, je tahle reklama o to výraznější. Zde podle mne selhal nejen tvůrce reklamy, ale hlavně její zadavatel a schvalovatel - tedy firma, jejíž výrobky a služby reklama propaguje.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Alexander Doktor | pátek 28.9.2007 11:54 | karma článku: 14,46 | přečteno: 1208x