Sobota 26. září 2020, svátek má Andrea
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 26. září 2020 Andrea

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L45e46o91n88t49ý95n62a 55C86h42v93á73t85a82l69o34v74á 1543855366

Při vší úctě, "neumím si představit", opravdu není argument. Lidé, kteří nosí zbraně, trénují na střelnici, takže zvuk výstřelu pro ně není žádná novinka, na smrad, hluk a "mlhu" jsou zvyklí. Mimo jiné také trénují, jak rychle jsou schopni zbraň vytáhnout. A jako bonus by takovému člověku šlo o život, zřejmě by tam nemalou roli sehrálo i nabuzení adrenalinem.

Pokud jde o vězeňskou stráž, tak to je jiná, ti jsou zvyklí, že jsou v práci vždy ve výhodnější pozici, vězeň není nikdy ozbrojen a vždy jsou v přesile.

Proč myslíte, že by se muže v červené bundě nějaký držitel zbraně pokusil zastřelit jen tak? To je jak z filmu, kdy muž s koženou brašnou nesmí projet. Pokud muž v červené bundě nikoho neohrožuje, držitel zbraně přece nemá důvod střílet?? ̈

Vyloučení přítomnosti pistolníka se neosvědčilo, tady je k tomu video, které s nadsázkou, ale přesně vystihuje situaci.

https://www.youtube.com/watch?v=fYL0yN110go

0/0
15.12.2019 0:47

M42i35c49h57a69l 14F21r81a57n35z 7703813711732

Nebylo by špatné si před napsáním osobních pocitů zjistit i nějaká ta fakta k tématu, o kterém hodlám psát...

0/0
14.12.2019 19:35

M87i54c84h16a90l 81Š19t50a22j29n53r14t 4334941522167

Stejně jako se objevují přemoudřelé komentáře, jak by to někdo se zbraní určitě zachránil, objevují se přemoudřelé komentáře, jak by to ten někdo se zbraní určitě nezachránil.

Není důvod si myslet ani jedno, ten vrah měl na své straně moment překvapení a výhodu tasené zbraně, ale nebyl to nějaký bůh válečníků a prokazatelně nebyl neprůstřelný.

+1/0
13.12.2019 10:31
Foto

R92a47d56e68k 88P20o96l44i29c45k83ý 6801963611704

U zákroku proti podobnému zločinu je vždy nejdůleřitější to odhodlání a schopnost zabít agresora a tím nemyslím v té fyzické rovině-tedy třeba trefit legální zbraní, ale spíše v té mentální, být ochoten zabít.

On je opravdu rozdíl mezi terčem a zabitím živého tvora. Každý kdo uvažuje o zbrani by si měl někde na vesnici domluvit školení a zabít nějaké jatečné zvířata-klidně slepici nebo králika a pak zjistí, že to je jiné než střílet na terč. Znám takové co jsou "hrdinové" připravení na všechno, ale toho králka by holýma rukama nezabili

Pro slušného člověka je pak ještě velmi daleko od toho vzít život králikovi k tomu vzít život člověku. pokud ten držitel zbraní není ochoten bez jakéhokoliv zaváhání prolít krev tak je v situaci jako byla v ostravě spíše nebezpečný okolí než tomu střelci tedy raději snad aby to ani nezkoušel. Ti kdo jsou si naopak zcela jisti, že jim zabít problém nedělá by tu zbraň raději mít neměli to fakt není normální (pokud pominu profesionály).

Dokonce i školení policisté mají často problém v krizové situaci tu zbraň účinně a zároveň pro okolí bezpečně použít. Osobně se víc bojím těch "dobrých lidi se zbraní" než těch šílených střelců a to pomíjím fakt, že často se z toho "dobrého se zbraní" občas byť vyjímečně stane ten šílený střelec jako v Uherském Brodě nebo jen sprostý vrah jako ten co v Plzni zastřelil řidiče dodávky, protože si myslel, že to je terorista. I ti co ji mají a použijí s dobrým úmyslem nakonec mohou způsobit více škody než ti šílenci, kterých je násobně méně.

Vám karma

+1/0
12.12.2019 23:39

M21i12l21a93n 25Š48ť67a62s14t26n90ý 8228292135647

V ČR je registrováno kolem 250 tisíc držitelů zbrojního průkazu třídy E-držení ostré zbraně k vlastní sebeobraně. Případů jejího vyloženého zneužití, nebo mylného použití je jako šafránu. To už více lidí postřílí omylem myslivci ve svých honitbách.:-)

0/0
13.12.2019 12:37

J79a26n 38K50o41z32á35k 6121845765

Souhlasím s vámi. Karma.

+2/0
12.12.2019 21:41

Z56b50y85n54ě96k 37H52a60l58u41z12a 5223100368672

Zase jen Vaše pocity doktore, fakty se neobtěžujete.

Tak zase:

https://zbrojnice.com/2019/06/25/fact-check-noseni-zbrani-civilisty-jako-ochrana-v-pripade-utoku-masovych-vrahu-neviditelny-pes/

+3/−2
12.12.2019 14:34

P34e83t52r 52S96k96á76l40a 2647654670510

Vidím to podobněR^.

O tragédiích podobných té ostravské jsme informováni častěji z USA, kde je vlastnictví zbraně legální a běžné. Nevzpomínám si ale na případy, kdy střelce zneškodnil někdo ozbrojený z náhodně přítomných. Pokud si vybavuji, tak vždy to byla až policie. Že by zjednal spravedlnost postižený běžný občan znám jen z filmů typu Přání smrti.

+3/−3
12.12.2019 11:00

R55a29d47e85k 98O36v27e67č96e80k 9182161879480

Prosím než něco vypustíte, tak si zjistěte fakta... USA má v každém státě jinou legislativu pro zbraně. Tj říct, že je vlastnictví zbraně legální a běžné je lež.

K tomu, že by vše vyřešila policie doporučuji odkaz na zbrojnici o komentář výše.

Vlastně pokud se chcete vyjadřovat k problematice zbraní, doporučuji nejdříve přečíst několik fact-checků z výše zmíněného serveru.

+2/−2
12.12.2019 15:57

P61e70t71r 61S66k26á12l82a 2167474820590

Chápu. Je to stejně nehorázná lež, jako kdybych napsal, že v Itálii jsou hory a lidé tam rádi lyžují. Hory přeci nejsou v celé Itálii a ne každý rád lyžuje.:-)

0/0
13.12.2019 9:24

M86i79c78h20a31l 87Š39t85a95j41n20r55t 4134851822687

To na co si konkrétně vy vzpomínáte nebo nevzpomínáte je v téhle věci celkem k ničemu

0/0
13.12.2019 10:10

B70o53h75u45m63í58r 45Š16i68m13e98k 3501490724224

R^

Jsem rád, že nepatřím k těm, kteří budou rozhodovat, co dále v prevenci těchto příhod! Na superprevenci nejsou peníze. Zvýšit počet zbraní mezi lidmi také není řešení, pokud lidé nemají pravidelný zvláštní výcvik. Většinou tasí pozdě, a pak je zbraň zbytečná, nebo tasí předčasně a hrozí jim basa. Asi bude nejlepší psychologický pohovor, pokud je na něj čas a prostor. Optimální prevencí by bylo vyloučení zpráv o těchto vraždách z masmedií a vyloučení všech agresivních filmů, aby chyběly podněty. Ale to je absolutně nereálné! Klade nám to filosofickou otázku, zda umění má sloužit k tomu, aby člověka vychovávalo. Výchovu náboženstvím jsme zrušili a umění je nezastoupí!

:-)

+1/−1
12.12.2019 10:55

K98a12r48e48l 46M87a86r59t29i75n12e51c 8295600258574

Bohumíre s Tvým závěrem, že je škoda, že výchovu náboženstvím jsme zrušili jednoznačně, plně a bezvýhradně souhlasím.

Vždyť v případech, kdy jakýsi šílenec vytáhne zbraň a začne bez rozmyslu pálit chybějí ohroženým příslušné znalosti, a díky tomuto výchovnému nedostatku, který dnešní školství zanedbává a považuje za bezpředmětné, se nedokáží ani pomodlit.

0/0
12.12.2019 12:22

M79i43l43a22n 62Š71ť46a95s37t44n72ý 8518272885877

To s tou čekárnou je tak trochu demagogie. Tam skutečně člověk sedí jako slepice na hřadě a nečeká, že tam vtrhne pacoš s pistolí v ruce. Jsou však i jiné situace. Například v dopravních prostředcích, nebo ve veřejných budovách (pošty, nádraží a pod.), kde se pohybuje velké množství lidí a je předpoklad, že někdo z nich by mohl být legálním držitelem zbraně. Tam je dost času i prostoru na to, aby za pomocí zbraně mohl útočníka zpacifikovat ještě před příjezdem policie. Viz třeba nedávný případ, kdy v žena tramvaji zabránila legálně drženou zbraní pokračování fyzického útoku a zachránila tak možná napadenému život. Dokážu si také představit situaci, kdy člověk s legálně drženou zbraní jde v noci ulicí a je svědkem, jak skupina násilníků kope do své oběti. V takové situaci se může pistole velice hodit, třeba jen k odstrašení agresorů.

+2/0
12.12.2019 10:54

P45e33t29r 20S52k63á46l45a 2797824920550

Představit si tu situaci určitě lze. Ovšem skutečnost je spíš taková, že ne každý je ochoten pomoci i při dopravní nehodě nebo při zdravotním kolapsu na chodníku. A tam pomáhajícímu žádné nebezpečí nehrozí.

0/0
12.12.2019 11:05

M68i60l17a25n 55Š52ť54a28s17t16n60ý 8588372645527

Tak on je trochu předpoklad, že zbraň si nepořizuje nějaká měkkota.:-)

0/0
12.12.2019 11:09

P21e11t25r 44S41k39á87l65a 2277104490710

No měkkota by to být neměl. Na druhou stranu by to neměl být ani alfa samec s přebytkem testosteronu.

+1/0
12.12.2019 11:35

J93o43s96e62f 38L69e25i77n44e29r 8297279987722

Zde mohu jedině souhlasit.R^

+2/0
12.12.2019 10:47

M70a79r39e71k 69T82r87i20z35u44l64j48a60k 8260806937887

R^R^R^ Velmi dobře napsané, Tomáši.

Také si nedovedu představit situaci, že by v té čekárně mělo cojávím pět lidí u sebe pistole a napadlo by je střílet.

K tomu, aby člověk mohl nosit zbraň, musí být také podroben velmi náročnému výcviku. Ne ve strefování se do terče, ale v důkladné psychologické formaci, disciplíně, sebeovládání... Přitom, jak vidíme denně obrovské množství základní ne-disciplíny a ne-sebeovládání ve verbálních projevech a v psaní do diskusí na internetu atd., si ani nedovedu představit ten bugr, kdyby lidé bez osobnostní a společenské formace k nutnému zvládání sebe sama, nosili po kapsách kolty.

První rizikovou skupinou, která by si pořizovala zbraně, by právě byli ti už beztak ve vztazích rizikoví lidé. A další velmi rizikovou skupinou by byli lidé, tíhnoucí ideologiím nesvobody, jejichž pokušení vyzbrojovat se a organizovat (viz všelijaké takzvaně "vlastenecké" domobrany)

Nedávno jeden známý viděl ve městě menší karambol. Jeden z řidičů pak vyskočil z auta s řetězem v ruce a pokusil se toho druhého napadnout. Při adventních nákupech, před Vánocemi!

Při míře nezvládání sebe sama a agresivity, jaká u nás ovládá určitou část občanů, by byl naprostý nesmysl uvolňovat podmínky držení zbraní. Ta hráz a překážka, že pořízení zbraně je výrazně limitováno zákonem, je nesmírně užitečná a zcela jistě už zachránila mnoho životů.

+2/−1
12.12.2019 10:40

M25i15l79a60n 84Š20ť52a32s87t21n86ý 8178912815967

V současnosti je u nás asi 250 tisíc držitelů zbrojních průkazů k nošení ostré zbraně pro sebeobranu. Pořízení zbraně není nijak limitováno zákonem. Je to v zásadě ještě jednodušší, než řidičský průkaz.:-)

0/0
12.12.2019 11:04

B45o68h68u17m36í54r 39Š66i83m82e17k 3611970894194

Jak byste chtěl limitovat zákonem prodej zbraní?

Zbrojní průkaz by měl být podmíněn důkladným psychologickým vyšetřením!

Vlastnictví krátkých zbraní by mělo být podmíněno pravidelným, opakovaným, každoročním výcvikem! :-)

+1/0
12.12.2019 11:39

M98i95l49a39n 13Š21ť28a21s85t69n85ý 8498812705107

Já snad tvrdím, že bych chtěl něco limitovat? Jen jsem reagoval na poslední větu příspěvku pana Trizuljaka.

0/0
13.12.2019 12:31

B13o43h61u66m12í90r 57Š73i66m43e84k 3481940764764

Souhlas, Marku! Před vydáním zbrojního průkazu by mělo předcházet důkladné psychologické vyšetření a u držitelů krátkých zbraní by měl být pravidelný, opakovaný výcvik jako podmínka vlastnění zbraně. :-)

+4/0
12.12.2019 11:34

H57o54r42s78t 22A89n66t61o77n 85H27a57s82l47b50a15u57e95r 3828794736106

Určitě příjde doba, kdy vlastníci zbraní je budou mít neustále připravené k výstřelu v ruce. Zlaté časy, kdy existovaly jen praky, kyje a palcáty...

0/0
12.12.2019 10:35

M41i86r27o51s32l82a94v 28H72o32d43n18ý 5216412175121

Povedená demagogie, to srovnání s Izraelem R^

Situace je jiná v mnoha ohledech (například v tom, že ČR se rozkládá jen a pouze na svém vlastním území a proto na ni nikdo ze sousedů nemá důvod útočit) ale to, že jsou pacienti u lékaře a stanou se terčem útoku psychicky labilního jedince, může nastat v obou zemích stejně.

Nevidím jediný důvod, proč by jeden národ měl být svým vedením vyzýván k nošení zbraní a cvičen k tomu, aby s nimi uměl zacházet (osobně to považuji za zcela normální a správný přístup) a druhému mělo být tohle právo upíráno? Na základě jakého klíče by se mělo určovat, kdo může a kdo ne?

Izrael má nejlepší protiraketovou obranu na světě, v ulicích stovky po zuby ozbrojených vojáků a tisíce policistů. Jakýkoli násilný střet v jeho ulicích končí během chvíle fyzickou likvidací pachatele a tím dochází k ochraně obyvatel, kteří takto nemusejí padnout za oběť. ČR má vstřícnou azylovou politiku, v ulicích tisíce humanistů, otevírajících náruč (a státní rozpočet) migrantům ze všech koutů světa a policii, která nesmí sledovat násilí vůči majoritní společnosti, ale pečlivě vede statistiky jakéhokoli projevu nevole vůči menšinám všeho druhu. Izraelci mají historickou zkušenost, která jim říká, že nejlepší je starat se o sebe a nehledět na následky, Češi jsou naučeni věřit panujícímu politickému systému (ať je jakýkoli), slepě poslouchat a věřit, že na nošení zbraní je tady armáda a policie.

Na rozdíl od Izraelců máme silný handicap, který se ale časem změní. Spousta lidí dnes začíná uvažovat zodpovědně a ví, že Policie tady není od toho, aby zabránila trestnému činu, ale aby ho řešila, až se stane. A to obětem nepomůže.

Zkuste podobnou osvětu doma v Izraeli, jsem zvědav, s jakými reakcemi se setkáte ;-)

+1/−2
12.12.2019 10:02
Foto

T57o19m45á80š 83V80o84d43v73á36ř26k38a 3373511227964

Pane Hodný, chápu Vaše rozhořčení a pokud byste četl pozorně, tak byste zjistil, že to vidíme naprosto stejně. Já nijak nezpochybňuji situaci v Israeli /byl jsem tam několikrát, takže to znám z osobní zkušenosti/. Má poznámka šla za některými diskutujícími v jiných článcích. Pěkný den.

+2/0
12.12.2019 10:08

D12a57v22i54d 61H70o67r83á65k 9598227936232

Já nechápu proč nejen do této, ale jak čteme i řady dalších zdejších událostí a článků cpete a taháte Vy, a pár některých zdejších pisálků, furt jen ten iSrael?

Vždyť bychom mohli, a máme řadu příkladů i odjinud, třeba z oblastí, které jsou mnohým a věřím i Vám idealizovaným vzorem, kde podobné je součástí běžné kultury.

viz: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/strelba-new-jersey-supermarket-usa.A191211_060323_zahranicni_tho

...i když uznávám, pravda možná s tou polopouštní krajinou, to jistou souvislost mít může, neboť se tak stalo den poté právě v supermarketu s košér potravinami.

0/−3
12.12.2019 11:15

P73a35v19e96l 54C47h73m44e91l25í60k 5125835768955

"Situace nemá řešení."

Je zbytečné řešit otázku legálního/nelegálního držení zbraní. To totiž neřeší podstatu problému, naopak nás vzdaluje od jeho PŘÍČINY.

Situace má proto pouze jedno řešení - vidět jejich skutečnou příčinu (nejen v tomto případě). Ta je hluboko zafixována v pojetí hodnot (resp. pseudohodnot) celé společnosti, zaměřené na výkon, touhu po moci a postavení, zbožštění peněz, nerovný přístup v řešení problémů etc.etc.

Tyto tzv. hodnoty jsou lidem vtloukány už od dětství - a pak i sebemenší nezdar spustí

u některých lidí (mnohdy už v dospívání) neadekvátní až patologickou reakci.

Jinak za článek karmaR^R^

+5/0
12.12.2019 9:58
Foto

T65o65m89á30š 20V46o15d63v28á62ř50k85a 3513601257334

Děkuji, vidím to podobně.

+1/0
12.12.2019 10:11

J89o30s10e10f 17H41a81v13r47á62n19e41k 9611521764

Někteří zvrhlíci využívají tuhle ostravskou tragédii - šílenost, k agitaci pro zákon podporující držení zbraní, jiní zase, se stejným zápalem proti němu!

Prašť, jako uhoď!:-)

+2/−2
12.12.2019 9:16

M93i71c28h98a68l 90S83e75d68m70í89k 3449145606311

Důležitým faktorem situace v USA je podle mne výchova. Jedním z klíčových prvků ve výchově je stanovení mezí, a to v liberální výchově často chybí nebo je silně potlačeno. Dochází to do takových extrémů, že na univerzitách je odlišný názor označen za mikroagresi. Pokud se takový člověk, který byl doposud středem světa, setká s šikanou ve škole či jiným stresem, se kterým se nedokáže vyrovnat, může reagovat značně agresivně. Vzhledem k rozšiřování takového stylu výchovy i u nás je možné, že takových případů může přibývat.

+4/0
12.12.2019 9:08

J83i76ř91í 91S21t63r76á94d58a34l 7178264718830

R^ Ve všem absolutní souhlas. A kromě toho si myslím, že sebevědomí šampioni nebo naopak frustrovaní vzteklouni jsou všude kolem nás. Stačí, že se mezi námi bezohledně řítí ve svých autech, Představa, že je v kapse, tašce či podpaží ještě svrbí bouchačka, se mi poněkud nelíbí.

+2/0
12.12.2019 8:59

B94o31h66u19m72í91r 79Š41i25m63e75k 3161530404384

Předpokldem řidičského i zbrojního průkazu by mělo být podrobné psychologické vyšetření! :-)

0/0
12.12.2019 11:47
Foto

Z26d96e77n51ě25k 77M42a49t68u40š23k26a 7758686745616

ta ostravská tragédie není o držení zbraní, ale o lidském selhání.

+6/0
12.12.2019 8:54
Foto

J73a21n 90P72r49a33ž34á40k 4688517519610

R^

+3/0
12.12.2019 8:33
Foto

T37o25m14á19š 45V65o42d36v39á74ř55k15a 3623811967784

Díky, Jene a přeji hezký den.

+2/0
12.12.2019 8:37
Foto

J58a75n 13Š72i50k 1122120948619

Naprosto souhlasím. Zbraně jsou špatné a podporují jen ego jejich nositelů. Ať je drží legálně či nelegálně. Všechno ostatní jsou jen kecy, které to mají zakrýt. Čiší to z každého příspěvku v diskuzích, od lidí, kteří mají zbraň. Vzít někomu život je ta nejhorší věc na světě, kterou člověk může druhému člověku provést. I když je to pod praporem dobra. Hezký den pane Vodvářko.

+4/−4
12.12.2019 8:22
Foto

T67o88m92á72š 46V82o73d36v80á22ř52k35a 3143801197364

Dokonce jsem byl včera v diskusi označen za sexuálně nevyzrálého jedince, když se bojím zbraní. Četl jsem příspěvky zastánců nošení zbraní a byl jsem docela překvapen, kolik jich je. Máte pravdu, pane Šiku, myslím si, že pokrok lidstva je dán i tím, že místo střelby se použijí argumenty.

Pěkný den.

+5/0
12.12.2019 8:39

B47o32h98u64m85í19r 67Š35i54m81e91k 3481770204344

Hoši, bát se zbraní je odpovědné a přirozené, ale lze to řešit legislativně.

Zbrojnímu i řidičskému průkazu by mělo předcházet podrobné psychologické vyšetření a vlastnění krátkých zbraní by mělo být podmíněno opakovaným, každoročním výcvikem. Bez výcviku většinou tasím zbraň pozdě a pak je mi na nic, nebo ji tasím předčasně a pak jdu do basy. :-)

0/0
12.12.2019 11:54

J23a19n 56K76o76z49á63k 6911905815

To jste mě rozesmál. Už vidím, jak proti namířené zbrani používáte argumenty. On není ochoten s vámi diskutovat. Nebo jak zastavujete auto s teroristou, aby jste mu vysvětlil, že to se nedělá. Kolik obyčejných lidí se zbraní v Izraeli už zachránilo spoustu spoluobčanů?

+1/0
12.12.2019 22:05

V78l81a68s53t52i54m93i92l 46K12r79a12i39s75l 4574313665276

zbraně nejsou špatné, to je čirá demagogie

+2/−2
12.12.2019 8:48

B64o89h34u57m69í86r 39Š25i56m13e42k 3861830394184

Demagogie? Oboustranná! Ale všechno lze racionálně řešit! :-)

0/0
12.12.2019 11:56

V81l16a37s97t81i12m36i97l 54K41r18a54i21s79l 4804283545816

jak je prosím oboustranná? tomu nerozumím...

0/0
13.12.2019 7:28
Foto

V45l37a10d57i30m22í80r 24Š36ť97a90s59t58n27ý 1491936565683

Víte, to je takové to blouznění křesťanů, co po facce nastavují druhou tvář, ale jestli jí jednou koupíte ze zbraně nějakého idiota, tak už nemáte co nastavit. Jinými slovy, dokud nebude vaši ideologii sdílet celý svět do posledního člověka, je vám dost k prdu.

+2/−2
12.12.2019 8:52

J30a33n 84K25o37z91á78k 6261605425

V práci jsem měl kolegu, který vlastnil zbraně a chodil střílet na střelnici. Prostě ho ty zbraně bavily. Nehonil si žádné ego a bavil se o tom pouze s kamarády, kteří také o to měli zájem. Se mnou si moc nepokecal, ale uznával jsem ho, že se v tom opravdu vyznal.

0/0
12.12.2019 21:53
Foto

Š28á45r75k83a 87M14e48d12k17o34v85á 7254265666740

Ach jo. KarmaR^

+3/0
12.12.2019 8:20
Foto

T38o16m93á81š 89V14o27d32v21á97ř31k96a 3303981177774

Dík, Šárko. Je mi těch mrtvých lidí strašně líto. Jednoho - toho, co bránil svou dceru - jsem osobně znal.

+2/0
12.12.2019 8:40

P14a60v48e95l 89J31á16š71e54k 6784461851317

Dnes karma.

Ono je něco jiného střelnice a něco jiného reálná situace. My prostě máme v genech, že zabít člověka je špatné. To je tisíc let vývoje.

Upozorňuji, že jsem střílel i z Dragunova, Škorpionu a RPG. Ale na střelnici!!!

... a taky bych fakt nerad chodil na pivo někam, kde část hospody je má "proklatě nízko"!

A jak píšete, oběti byli vlastně profesionálové na zacházení se zločinci v krizových situacích. A? Nic! jsou mrtví zranění.

Já bych radši ulice kde je velmi malá pravděpodobnost, že zbraň nebo bojový sport nebudu potřebovat. Ale to je na jiné téma.

+3/0
12.12.2019 7:57
Foto

T82o14m16á27š 49F98l85a84š43k69a 5375105226631

KarmaR^.

+7/0
12.12.2019 7:25
Foto

B85o65h16u27m13i98l 56M81i64c77h70a84l 3165984315371

S Izraelem je to složitější: ano, lidi jsou připravení reagovat na terorismus, ale zbraně u sebe mají/mohou nosit (byli k tomu vyzváni) policajti mimo službu. A i tam jsou rady stejné, jako včera u nás: útěk, úkryt, agrese. V tomto pořadí.

Součástí té izraelské reality jsou i bezpečnostní rámy a ochranka u každého vchodu veřejných prostor (obchodní dům, cokoliv). To je mimo jiné značná ekonomická zátěž i omezení. Představte si, že by každý do hypermarketu Globus Zličín musel projít bezpečnostním rámem a předložit ke kontrole obsah tašky, kabelky, batůžku.

Ostatně, není to jen v Izraeli, náhodou jsem narazil na fotky z keňské Strathmore University, a tam i u vedlejšího vchodu do kampusu (taková branka v plůtku u parku) stojí dva uniformovaní strážci s útočnými puškami.

Doufám, že taková nutnost u nás nenastane.

+1/0
12.12.2019 7:24

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz